Automobilka Subaru ukázala světu studii nové generace svého modelu Legacy. Hlavním odbytištěm těchto vozů jsou stále Spojené Státy, a tak není překvapením, že se odhalení uskutečnilo na právě probíhajícím detroitském autosalonu.
Legacy přibralo ve všech rozměrech. Nejvíce patrné je to u délky, která se zvětšila o 13 cm z původních 4.665 mm na 4.796 mm. Šířka auta je nyní 1.821 mm (+9 cm) a výška 1.499 mm (+7 cm). Na hodnotu 2.751 mm (+8 cm) se prodloužil i rozvor, což se jistě pozitivně projeví na vnitřním prostoru pro cestující. Zde je však třeba poznamenat, že se jedná stále jen o koncept a konečné rozměry sériového modelu se mohou ještě nepatrně změnit.
Z designové stránky jistě zaujme vertikálně umístěná dvojice LED reflektorů v předních světlometech, jež spolu s přední maskou protáhnutou nízko do nárazníku evokují zamračený a dravý dojem. Další nepřehlédnutelnou změnou jsou vystouplé lemy blatníků či široký chromovaný pás spojující zadní světlomety, který známe už z nové Imprezy.
Oproti rozsáhlým vnějším změnám odpovídá interiér spíše faceliftu než novému modelu. Když si odmyslíme futuristické dotykové obrazovky, které se v sériovém provedení určitě neobjeví, zůstane nám jen drobně přepracovaná palubní deska současného Legacy. Ale kdo ví, třeba i tady nás japonský výrobce nakonec ještě překvapí.
Co se týká zásadních technických parametrů, zůstane naštěstí vše při starém. Opět se tedy dočkáme symetrického pohonu všech kol AWD či motorů typu boxer, jež jsou tolik typické právě pro vozy značky Subaru.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?