Koncept nového Subaru Legacy představen

Legacy
Legacy, foto: Subaru
ar7 12. ledna 2009 08:45
Sdílej:

Automobilka Subaru ukázala světu studii nové generace svého modelu Legacy. Hlavním odbytištěm těchto vozů jsou stále Spojené Státy, a tak není překvapením, že se odhalení uskutečnilo na právě probíhajícím detroitském autosalonu.

Legacy přibralo ve všech rozměrech. Nejvíce patrné je to u délky, která se zvětšila o 13 cm z původních 4.665 mm na 4.796 mm. Šířka auta je nyní 1.821 mm (+9 cm) a výška 1.499 mm (+7 cm). Na hodnotu 2.751 mm (+8 cm) se prodloužil i rozvor, což se jistě pozitivně projeví na vnitřním prostoru pro cestující. Zde je však třeba poznamenat, že se jedná stále jen o koncept a konečné rozměry sériového modelu se mohou ještě nepatrně změnit.

Z designové stránky jistě zaujme vertikálně umístěná dvojice LED reflektorů v předních světlometech, jež spolu s přední maskou protáhnutou nízko do nárazníku evokují zamračený a dravý dojem. Další nepřehlédnutelnou změnou jsou vystouplé lemy blatníků či široký chromovaný pás spojující zadní světlomety, který známe už z nové Imprezy.

Oproti rozsáhlým vnějším změnám odpovídá interiér spíše faceliftu než novému modelu. Když si odmyslíme futuristické dotykové obrazovky, které se v sériovém provedení určitě neobjeví, zůstane nám jen drobně přepracovaná palubní deska současného Legacy. Ale kdo ví, třeba i tady nás japonský výrobce nakonec ještě překvapí.

Co se týká zásadních technických parametrů, zůstane naštěstí vše při starém. Opět se tedy dočkáme symetrického pohonu všech kol AWD či motorů typu boxer, jež jsou tolik typické právě pro vozy značky Subaru.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?