Automobilka Subaru ukázala světu studii nové generace svého modelu Legacy. Hlavním odbytištěm těchto vozů jsou stále Spojené Státy, a tak není překvapením, že se odhalení uskutečnilo na právě probíhajícím detroitském autosalonu.
Legacy přibralo ve všech rozměrech. Nejvíce patrné je to u délky, která se zvětšila o 13 cm z původních 4.665 mm na 4.796 mm. Šířka auta je nyní 1.821 mm (+9 cm) a výška 1.499 mm (+7 cm). Na hodnotu 2.751 mm (+8 cm) se prodloužil i rozvor, což se jistě pozitivně projeví na vnitřním prostoru pro cestující. Zde je však třeba poznamenat, že se jedná stále jen o koncept a konečné rozměry sériového modelu se mohou ještě nepatrně změnit.
Z designové stránky jistě zaujme vertikálně umístěná dvojice LED reflektorů v předních světlometech, jež spolu s přední maskou protáhnutou nízko do nárazníku evokují zamračený a dravý dojem. Další nepřehlédnutelnou změnou jsou vystouplé lemy blatníků či široký chromovaný pás spojující zadní světlomety, který známe už z nové Imprezy.
Oproti rozsáhlým vnějším změnám odpovídá interiér spíše faceliftu než novému modelu. Když si odmyslíme futuristické dotykové obrazovky, které se v sériovém provedení určitě neobjeví, zůstane nám jen drobně přepracovaná palubní deska současného Legacy. Ale kdo ví, třeba i tady nás japonský výrobce nakonec ještě překvapí.
Co se týká zásadních technických parametrů, zůstane naštěstí vše při starém. Opět se tedy dočkáme symetrického pohonu všech kol AWD či motorů typu boxer, jež jsou tolik typické právě pro vozy značky Subaru.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?