Automobilka Subaru ukázala světu studii nové generace svého modelu Legacy. Hlavním odbytištěm těchto vozů jsou stále Spojené Státy, a tak není překvapením, že se odhalení uskutečnilo na právě probíhajícím detroitském autosalonu.
Legacy přibralo ve všech rozměrech. Nejvíce patrné je to u délky, která se zvětšila o 13 cm z původních 4.665 mm na 4.796 mm. Šířka auta je nyní 1.821 mm (+9 cm) a výška 1.499 mm (+7 cm). Na hodnotu 2.751 mm (+8 cm) se prodloužil i rozvor, což se jistě pozitivně projeví na vnitřním prostoru pro cestující. Zde je však třeba poznamenat, že se jedná stále jen o koncept a konečné rozměry sériového modelu se mohou ještě nepatrně změnit.
Z designové stránky jistě zaujme vertikálně umístěná dvojice LED reflektorů v předních světlometech, jež spolu s přední maskou protáhnutou nízko do nárazníku evokují zamračený a dravý dojem. Další nepřehlédnutelnou změnou jsou vystouplé lemy blatníků či široký chromovaný pás spojující zadní světlomety, který známe už z nové Imprezy.
Oproti rozsáhlým vnějším změnám odpovídá interiér spíše faceliftu než novému modelu. Když si odmyslíme futuristické dotykové obrazovky, které se v sériovém provedení určitě neobjeví, zůstane nám jen drobně přepracovaná palubní deska současného Legacy. Ale kdo ví, třeba i tady nás japonský výrobce nakonec ještě překvapí.
Co se týká zásadních technických parametrů, zůstane naštěstí vše při starém. Opět se tedy dočkáme symetrického pohonu všech kol AWD či motorů typu boxer, jež jsou tolik typické právě pro vozy značky Subaru.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.