Novinka tradiční americké automobilky, která spadá Buick do koncernu General Motors, se konečně představuje. O její existenci víme již rok, jen to představení ne a ne přijít. Konečně je tu, prohlédněme si jej.
Nový Buick je z velké části založen na úspěšném základu Opelu Insignia, se kterým sdílí podvozkovou platformu a další části. Buick je přirozeně určen především na americký trh, kam neodmyslitelně patří. Vzhledem k problémům GM byl ale jeho start stále odkládán, ačkoliv vývoj byl v podstatě hotov.
Nový LaCrosse přináší nový design této značky, který uvedla studie Invicta. Nabízen bude s trojicí výbav, základní CX, luxusní CXL a sportovní CXS.
Pro první dvě výbavy si Buick připravil motor 3,0 o výkonu 255 koní a točivém momentu 286 koní. Sportovní verze má motor zvětšen o šest desetin litru a výkon tak vrcholí na hodnotě 280 koní. Výkon dále putuje na šestistupňovou automatickou převodovku a přední kola, přičemž je možné si připlatit za pohon obou náprav.
Standardní výbava je poamericku bohatá, nalezneme v ní tak dvouzónovou klimatizaci, armádu airbagů či 18 palcová kola.
Výroba začne v polovině tohoto roku.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?