Novinka tradiční americké automobilky, která spadá Buick do koncernu General Motors, se konečně představuje. O její existenci víme již rok, jen to představení ne a ne přijít. Konečně je tu, prohlédněme si jej.
Nový Buick je z velké části založen na úspěšném základu Opelu Insignia, se kterým sdílí podvozkovou platformu a další části. Buick je přirozeně určen především na americký trh, kam neodmyslitelně patří. Vzhledem k problémům GM byl ale jeho start stále odkládán, ačkoliv vývoj byl v podstatě hotov.
Nový LaCrosse přináší nový design této značky, který uvedla studie Invicta. Nabízen bude s trojicí výbav, základní CX, luxusní CXL a sportovní CXS.
Pro první dvě výbavy si Buick připravil motor 3,0 o výkonu 255 koní a točivém momentu 286 koní. Sportovní verze má motor zvětšen o šest desetin litru a výkon tak vrcholí na hodnotě 280 koní. Výkon dále putuje na šestistupňovou automatickou převodovku a přední kola, přičemž je možné si připlatit za pohon obou náprav.
Standardní výbava je poamericku bohatá, nalezneme v ní tak dvouzónovou klimatizaci, armádu airbagů či 18 palcová kola.
Výroba začne v polovině tohoto roku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.