„Kuj železo, dokud je žhavé“, tak tohle rčení už znají asi i v Japonsku, protože se pustili do ještě horké Imprezy. Kupé je na světě a zastánci staré dobré imprezy mají zas o argument více nebo méně?
Po 14-ti letech se čtyřmi dveřmi byl hatchback sice šok, Japonci se však evidentně nebojí, původní odpor k pátým dveřím Impreza rychle překonává a svět si uvědomuje její potenciál.
U Subaru si navíc řekli, že Lancer je pro Imprezu malé sousto a tak přišli s nápadem, že porazí nové BMW 3 kupé a návdavkem i Nissan 350Z. Impreze ubrali pár dveří a přidali agresivní body kit.
Otvor pro sání v přední kapotě velikostí vzdáleně připomíná hangár, dveře jsou jaksepatří prolisované a blatníky se táhnou od obzoru k obzoru.
Pod již zmiňovanou dírou v kapotě budou k dispozici dva benzínoví boxeři. Lehčí váha v podobě atmosférického dvoulitru bude mít výkon kolem 180 koní a stát bude cca. 20 000 liber. Pokud ale budete chtít vyzvat na souboj borce od Mnichova, dojde asi na nejtěžší kalibr v podobě 2.5 Turbo s výkonem kolem 300 koní a předpokládanou cenou kolem 25 000 liber.
Aby byla i s relativně slabším motorem na silnici, a hlavně mimo ni, nějaká zábava, bude výkon přesunut na zadní kola. Silnější má náhon na všechna 4, se kterým má Subaru dlouholeté zkušenosti.
Nejdřív bude k dispozici v Japonsku a USA. Do Evropy, konkrétně Velké Británie, se dostane kolem roku 2011.
Foto: www.autoexpress.co.uk
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.