„Kuj železo, dokud je žhavé“, tak tohle rčení už znají asi i v Japonsku, protože se pustili do ještě horké Imprezy. Kupé je na světě a zastánci staré dobré imprezy mají zas o argument více nebo méně?
Po 14-ti letech se čtyřmi dveřmi byl hatchback sice šok, Japonci se však evidentně nebojí, původní odpor k pátým dveřím Impreza rychle překonává a svět si uvědomuje její potenciál.
U Subaru si navíc řekli, že Lancer je pro Imprezu malé sousto a tak přišli s nápadem, že porazí nové BMW 3 kupé a návdavkem i Nissan 350Z. Impreze ubrali pár dveří a přidali agresivní body kit.
Otvor pro sání v přední kapotě velikostí vzdáleně připomíná hangár, dveře jsou jaksepatří prolisované a blatníky se táhnou od obzoru k obzoru.
Pod již zmiňovanou dírou v kapotě budou k dispozici dva benzínoví boxeři. Lehčí váha v podobě atmosférického dvoulitru bude mít výkon kolem 180 koní a stát bude cca. 20 000 liber. Pokud ale budete chtít vyzvat na souboj borce od Mnichova, dojde asi na nejtěžší kalibr v podobě 2.5 Turbo s výkonem kolem 300 koní a předpokládanou cenou kolem 25 000 liber.
Aby byla i s relativně slabším motorem na silnici, a hlavně mimo ni, nějaká zábava, bude výkon přesunut na zadní kola. Silnější má náhon na všechna 4, se kterým má Subaru dlouholeté zkušenosti.
Nejdřív bude k dispozici v Japonsku a USA. Do Evropy, konkrétně Velké Británie, se dostane kolem roku 2011.
Foto: www.autoexpress.co.ukExtrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.