„Kuj železo, dokud je žhavé“, tak tohle rčení už znají asi i v Japonsku, protože se pustili do ještě horké Imprezy. Kupé je na světě a zastánci staré dobré imprezy mají zas o argument více nebo méně?
Po 14-ti letech se čtyřmi dveřmi byl hatchback sice šok, Japonci se však evidentně nebojí, původní odpor k pátým dveřím Impreza rychle překonává a svět si uvědomuje její potenciál.
U Subaru si navíc řekli, že Lancer je pro Imprezu malé sousto a tak přišli s nápadem, že porazí nové BMW 3 kupé a návdavkem i Nissan 350Z. Impreze ubrali pár dveří a přidali agresivní body kit.
Otvor pro sání v přední kapotě velikostí vzdáleně připomíná hangár, dveře jsou jaksepatří prolisované a blatníky se táhnou od obzoru k obzoru.
Pod již zmiňovanou dírou v kapotě budou k dispozici dva benzínoví boxeři. Lehčí váha v podobě atmosférického dvoulitru bude mít výkon kolem 180 koní a stát bude cca. 20 000 liber. Pokud ale budete chtít vyzvat na souboj borce od Mnichova, dojde asi na nejtěžší kalibr v podobě 2.5 Turbo s výkonem kolem 300 koní a předpokládanou cenou kolem 25 000 liber.
Aby byla i s relativně slabším motorem na silnici, a hlavně mimo ni, nějaká zábava, bude výkon přesunut na zadní kola. Silnější má náhon na všechna 4, se kterým má Subaru dlouholeté zkušenosti.
Nejdřív bude k dispozici v Japonsku a USA. Do Evropy, konkrétně Velké Británie, se dostane kolem roku 2011.
Foto: www.autoexpress.co.ukMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.