Máte řízení opravdu rádi a dokážete si jízdu skutečně užívat? Pak jistě znáte vozy Caterham a model Caterham Seven. Nyní přichází Caterham s novou verzí tohoto modelu, automobilem Caterham Seven Superlight R500.
Nejnovější model od britského výrobce sportovních vozů vychází z filozofie minimalistického designu lehoučkého modelu Caterham Seven, ale posouvá vše na další úroveň - novinka je výkonnější, má ostřejší řízení a přesnější ovladatelnost, a o optimální přenos síly na vozovku se může volitelně starat kontrola trakce a divizí Caterham Motorsport nově vyvinutá sekvenční převodovka.
Novinka váží pouhých 506 kilogramů, přitom motor má výkon 263 koní, takže výkonový poměr modelu Caterham Seven R500 dosahuje hodnoty 520 koní na tunu, čímž se stává nejvýkonnějším model Seven.
R500 jako britský vůz zrychlí z klidu na 60 mil za hodinu za 2.88 sekundy a řidiči, usazenému v kevlarové sedačce, tak přímo pumpuje adrenalin do žil.
Původní model R500 s legendárním motorem Rover K-series kdysi stanovil rekordy pro zrychlení z klidu na 60 mil za hodinu i pro test 0-100-0 mil za hodinu, ale nová R500 se má této verzi vyrovnat, a přitom bude disponovat špičkovou technikou a nejnovějšími technologiemi.
Pod odlehčenou přední kapotou nové R500 se skrývá hliníkový dvoulitrový motor Ford Duratec. Motor je atmosféricky plněný čtyřválec, naladěný na výkon 263 koní. Maximum jeho točivého momentu dosahuje 240 Nm a výkon motoru je přenášen na kola zadní nápravy. O přenos výkonu z motoru na kola se stará buď standardní šestistupňový manuál, nebo volitelně divizí Caterham Motorsport vyvinutá sekvenční převodovka.
Kola jsou obuta do pneumatik Avon CR500 a podvozek disponuje plně nastavitelnými tlumiči a pružinami. O zastavení vozu se starají čtyřpístkové přední brzdiče a dvoupístkové zadní brzdiče, které se zakusují do vrtaných kotoučů.
Cena modelu Superlight R500 začíná na hodnotě 36995 liber šterlingů.
Zdroj: Caterham
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?