Máte řízení opravdu rádi a dokážete si jízdu skutečně užívat? Pak jistě znáte vozy Caterham a model Caterham Seven. Nyní přichází Caterham s novou verzí tohoto modelu, automobilem Caterham Seven Superlight R500.
Nejnovější model od britského výrobce sportovních vozů vychází z filozofie minimalistického designu lehoučkého modelu Caterham Seven, ale posouvá vše na další úroveň - novinka je výkonnější, má ostřejší řízení a přesnější ovladatelnost, a o optimální přenos síly na vozovku se může volitelně starat kontrola trakce a divizí Caterham Motorsport nově vyvinutá sekvenční převodovka.
Novinka váží pouhých 506 kilogramů, přitom motor má výkon 263 koní, takže výkonový poměr modelu Caterham Seven R500 dosahuje hodnoty 520 koní na tunu, čímž se stává nejvýkonnějším model Seven.
R500 jako britský vůz zrychlí z klidu na 60 mil za hodinu za 2.88 sekundy a řidiči, usazenému v kevlarové sedačce, tak přímo pumpuje adrenalin do žil.
Původní model R500 s legendárním motorem Rover K-series kdysi stanovil rekordy pro zrychlení z klidu na 60 mil za hodinu i pro test 0-100-0 mil za hodinu, ale nová R500 se má této verzi vyrovnat, a přitom bude disponovat špičkovou technikou a nejnovějšími technologiemi.
Pod odlehčenou přední kapotou nové R500 se skrývá hliníkový dvoulitrový motor Ford Duratec. Motor je atmosféricky plněný čtyřválec, naladěný na výkon 263 koní. Maximum jeho točivého momentu dosahuje 240 Nm a výkon motoru je přenášen na kola zadní nápravy. O přenos výkonu z motoru na kola se stará buď standardní šestistupňový manuál, nebo volitelně divizí Caterham Motorsport vyvinutá sekvenční převodovka.
Kola jsou obuta do pneumatik Avon CR500 a podvozek disponuje plně nastavitelnými tlumiči a pružinami. O zastavení vozu se starají čtyřpístkové přední brzdiče a dvoupístkové zadní brzdiče, které se zakusují do vrtaných kotoučů.
Cena modelu Superlight R500 začíná na hodnotě 36995 liber šterlingů.
Zdroj: Caterham
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.