Fordu se nepodařilo udržet v tajnosti vzhled svého nového nejmenšího modelu. Na internetu se dnes objevila fotografie připravované novinky pro zářijový autosalon v Paříži a něco podrobností o motorech.
Fiat 500 sice sklidil pozornost a o model je velký zájem, svět automobilů se však nezadržitelně točí dál. Nejvíce očekávaným nejmenším modelem roku 2008 bude zřejmě nový Ford Ka.
Poslední přírůstek rozsáhlé modelové obměny Fordu si částečně zachovává svůj původní osobitý tvar malého městského auta s koly v rohu karosérie a minimálními převisy, obdržel však něco nových designových prvků charakteristických pro své starší a větší bratry.
Ačkoliv jsme čekali větší ohlasy konceptu Verve, přední maska a nahoru stoupající přední reflektory podobnost alespoň zčásti evokují. Dá se předpokládat, že i záď vozu bude kombinací původních a nových tvarů a prvků.
Podvozková platforma je shodná s jmenovaným Fiatem 500 a není důvodu si myslet, že by "káčko" neposkytlo vynikající jízdní vlastnosti a snadnou ovladatelnost. V motorovém prostoru bude automobilka nabízet dva benzínové motory 1,2l (63k), 1,4l (100k) a poprvé i dieselový 1,3l (75k).
Pokud tedy sáhne Ford po konceptu Verve s celou parádou, bude to zřejmě v případě nové Fiesty. Ford Ka 2008 bude představen v září v Paříži a první vozy by si mohli zákazníci odvážet například jako vánoční dárky...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.