Fordu se nepodařilo udržet v tajnosti vzhled svého nového nejmenšího modelu. Na internetu se dnes objevila fotografie připravované novinky pro zářijový autosalon v Paříži a něco podrobností o motorech.
Fiat 500 sice sklidil pozornost a o model je velký zájem, svět automobilů se však nezadržitelně točí dál. Nejvíce očekávaným nejmenším modelem roku 2008 bude zřejmě nový Ford Ka.
Poslední přírůstek rozsáhlé modelové obměny Fordu si částečně zachovává svůj původní osobitý tvar malého městského auta s koly v rohu karosérie a minimálními převisy, obdržel však něco nových designových prvků charakteristických pro své starší a větší bratry.
Ačkoliv jsme čekali větší ohlasy konceptu Verve, přední maska a nahoru stoupající přední reflektory podobnost alespoň zčásti evokují. Dá se předpokládat, že i záď vozu bude kombinací původních a nových tvarů a prvků.
Podvozková platforma je shodná s jmenovaným Fiatem 500 a není důvodu si myslet, že by "káčko" neposkytlo vynikající jízdní vlastnosti a snadnou ovladatelnost. V motorovém prostoru bude automobilka nabízet dva benzínové motory 1,2l (63k), 1,4l (100k) a poprvé i dieselový 1,3l (75k).
Pokud tedy sáhne Ford po konceptu Verve s celou parádou, bude to zřejmě v případě nové Fiesty. Ford Ka 2008 bude představen v září v Paříži a první vozy by si mohli zákazníci odvážet například jako vánoční dárky...
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.