Fordu se nepodařilo udržet v tajnosti vzhled svého nového nejmenšího modelu. Na internetu se dnes objevila fotografie připravované novinky pro zářijový autosalon v Paříži a něco podrobností o motorech.
Fiat 500 sice sklidil pozornost a o model je velký zájem, svět automobilů se však nezadržitelně točí dál. Nejvíce očekávaným nejmenším modelem roku 2008 bude zřejmě nový Ford Ka.
Poslední přírůstek rozsáhlé modelové obměny Fordu si částečně zachovává svůj původní osobitý tvar malého městského auta s koly v rohu karosérie a minimálními převisy, obdržel však něco nových designových prvků charakteristických pro své starší a větší bratry.
Ačkoliv jsme čekali větší ohlasy konceptu Verve, přední maska a nahoru stoupající přední reflektory podobnost alespoň zčásti evokují. Dá se předpokládat, že i záď vozu bude kombinací původních a nových tvarů a prvků.
Podvozková platforma je shodná s jmenovaným Fiatem 500 a není důvodu si myslet, že by "káčko" neposkytlo vynikající jízdní vlastnosti a snadnou ovladatelnost. V motorovém prostoru bude automobilka nabízet dva benzínové motory 1,2l (63k), 1,4l (100k) a poprvé i dieselový 1,3l (75k).
Pokud tedy sáhne Ford po konceptu Verve s celou parádou, bude to zřejmě v případě nové Fiesty. Ford Ka 2008 bude představen v září v Paříži a první vozy by si mohli zákazníci odvážet například jako vánoční dárky...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.