Nepřekvapí, nešokuje, přesto se líbí. Tak bych vystihl své první dojmy z prvníchoficiálních fotografií nového Citroenu C5.
Podobně jako největší konkurent ze země galského kohouta, Renault, i Citroen si pro tento rok připravil představení vozu vyšší střední třídy. A právě srovnání těchto dvou automobilek je velmi na místě, oba vozy jsou si poměrně dost podobné.
Citroen hned na počátku představuje hned dvě karoserie své novinky. Tou první je sedan. Jeho rozměry jsou 4,78 (délka) x 1,86 (šířka) x 1,45 (výška) metru, rozvor se pohybuje na skvělé hodnotě 2,82 metru. Kombi je o 5 centimetrů delší a 3 vyšší.
Design jistě nejlépe posoudíte sami, můžete nejen o něm diskutovat v našem novém diskuzním fóru zde. Pojďme tedy na něco technických údajů.
Pod kapotou najdeme tři benzínové motory a čtyři diesely. Vše začíná na 1,8 se 127 koňmi, pokračuje přes dvoulitr 143 koní a na vrcholu se skrývá třílitrový šestiválec a jeho 215 koní.
1,6 HDi bude dieselovým základem, jeho výkon je 110 koní, dvoulitr HDi dosáhne výkonu 136 koní, 2,2 HDi 173 koní a na vrcholu bude stát 2,7 HDi se svými 208 koňmi.
Bohužel, Citroen se rozhodl hrát více na sportovní notu řidiče. Mimo tradičního hydropneumatického odpružení Hydractive ve své nejnovější generaci nabídne i klasické odpružení, které by mělo nabídnout více sportovních zážitků. Doufejme, že s tím nezmizí i jeden z posledních komfortních křižníků této třídy, který je schopen nést se nad silnicí takovým způsobem, že posádka nepozná je-li pod ní silnice, kamení, beton či skála.
V interiéru nalezneme nový volant, který je po vzoru jiných Citroenů s pevným středem. Citroen slibuje sportovnější pozici za volantem s výrazněji tvarovanými sedačkami (opět odklon od maximálního komfortu), novou generaci navigace a velmi zajímavý interiér.
Velké úsilí bylo vynaloženo na potlačení okolního hluku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.