Nepřekvapí, nešokuje, přesto se líbí. Tak bych vystihl své první dojmy z prvníchoficiálních fotografií nového Citroenu C5.
Podobně jako největší konkurent ze země galského kohouta, Renault, i Citroen si pro tento rok připravil představení vozu vyšší střední třídy. A právě srovnání těchto dvou automobilek je velmi na místě, oba vozy jsou si poměrně dost podobné.
Citroen hned na počátku představuje hned dvě karoserie své novinky. Tou první je sedan. Jeho rozměry jsou 4,78 (délka) x 1,86 (šířka) x 1,45 (výška) metru, rozvor se pohybuje na skvělé hodnotě 2,82 metru. Kombi je o 5 centimetrů delší a 3 vyšší.
Design jistě nejlépe posoudíte sami, můžete nejen o něm diskutovat v našem novém diskuzním fóru zde. Pojďme tedy na něco technických údajů.
Pod kapotou najdeme tři benzínové motory a čtyři diesely. Vše začíná na 1,8 se 127 koňmi, pokračuje přes dvoulitr 143 koní a na vrcholu se skrývá třílitrový šestiválec a jeho 215 koní.
1,6 HDi bude dieselovým základem, jeho výkon je 110 koní, dvoulitr HDi dosáhne výkonu 136 koní, 2,2 HDi 173 koní a na vrcholu bude stát 2,7 HDi se svými 208 koňmi.
Bohužel, Citroen se rozhodl hrát více na sportovní notu řidiče. Mimo tradičního hydropneumatického odpružení Hydractive ve své nejnovější generaci nabídne i klasické odpružení, které by mělo nabídnout více sportovních zážitků. Doufejme, že s tím nezmizí i jeden z posledních komfortních křižníků této třídy, který je schopen nést se nad silnicí takovým způsobem, že posádka nepozná je-li pod ní silnice, kamení, beton či skála.
V interiéru nalezneme nový volant, který je po vzoru jiných Citroenů s pevným středem. Citroen slibuje sportovnější pozici za volantem s výrazněji tvarovanými sedačkami (opět odklon od maximálního komfortu), novou generaci navigace a velmi zajímavý interiér.
Velké úsilí bylo vynaloženo na potlačení okolního hluku.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?