Nepřekvapí, nešokuje, přesto se líbí. Tak bych vystihl své první dojmy z prvníchoficiálních fotografií nového Citroenu C5.
Podobně jako největší konkurent ze země galského kohouta, Renault, i Citroen si pro tento rok připravil představení vozu vyšší střední třídy. A právě srovnání těchto dvou automobilek je velmi na místě, oba vozy jsou si poměrně dost podobné.
Citroen hned na počátku představuje hned dvě karoserie své novinky. Tou první je sedan. Jeho rozměry jsou 4,78 (délka) x 1,86 (šířka) x 1,45 (výška) metru, rozvor se pohybuje na skvělé hodnotě 2,82 metru. Kombi je o 5 centimetrů delší a 3 vyšší.
Design jistě nejlépe posoudíte sami, můžete nejen o něm diskutovat v našem novém diskuzním fóru zde. Pojďme tedy na něco technických údajů.
Pod kapotou najdeme tři benzínové motory a čtyři diesely. Vše začíná na 1,8 se 127 koňmi, pokračuje přes dvoulitr 143 koní a na vrcholu se skrývá třílitrový šestiválec a jeho 215 koní.
1,6 HDi bude dieselovým základem, jeho výkon je 110 koní, dvoulitr HDi dosáhne výkonu 136 koní, 2,2 HDi 173 koní a na vrcholu bude stát 2,7 HDi se svými 208 koňmi.
Bohužel, Citroen se rozhodl hrát více na sportovní notu řidiče. Mimo tradičního hydropneumatického odpružení Hydractive ve své nejnovější generaci nabídne i klasické odpružení, které by mělo nabídnout více sportovních zážitků. Doufejme, že s tím nezmizí i jeden z posledních komfortních křižníků této třídy, který je schopen nést se nad silnicí takovým způsobem, že posádka nepozná je-li pod ní silnice, kamení, beton či skála.
V interiéru nalezneme nový volant, který je po vzoru jiných Citroenů s pevným středem. Citroen slibuje sportovnější pozici za volantem s výrazněji tvarovanými sedačkami (opět odklon od maximálního komfortu), novou generaci navigace a velmi zajímavý interiér.
Velké úsilí bylo vynaloženo na potlačení okolního hluku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?