Nejvyšší motorizace nejmenšího Lexusu s označením IS-F byla právě vypuštěna v Japonsku. Co přinese?
BMW M3, Audi RS4 a nový Mercedes C63 AMG mají vážného soupeře. Je jím samuraj z Japonska, sedan od Lexusu IS-F.
I nejmenší Lexus dostal pod kapotu opravdu veliký a opravdu výkonný motor, je jím pětilitrový vidlicový osmiválec. Finální výkon se vyšplhal na 417 koní, což je na takto malý vůz opravdu dostatečné číslo. Zadní náprava si bude muset umět poradit s maximem točivého momentu na hodnotě 504 Nm.
Všechen výkon se na druhý pár pneumatik přenáší před osmistupňovou převodovku, která je odvozena od té v nejvyšším modelu Lexusu, od třídy LS. Pro ostrou verzi F však dostala některé úpravy, například mód M pro maximální akceleraci z místa. Převodovka je také uzpůsobena tvrdšímu zacházení.
Na nápravách jsou nazuty pneumatiky o rozměru 225/40 vepředu a 255/35 vzadu, oboje na ráfcích o průměru 19 palců.
Maximální rychlost by se měla vyšplhat k hranici 300 km/h, zrychlení 0-100 se odehraje během 4,9 sekundy.
Zároveň byly zveřejněny i informace o speciální edici o padesáti vyrobených kusech. Všechny se budou pyšnit speciálním lakováním a mimo to maximální luxusní výbavou včetně navigace s DVD či audiosystému Mark Lewinson.
A čím potěším čtenáře snad ještě více? Na test Luxusu IS, sic „jen“ ve verzi 250, se můžete těšit v nejbližší době.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.