Nejvyšší motorizace nejmenšího Lexusu s označením IS-F byla právě vypuštěna v Japonsku. Co přinese?
BMW M3, Audi RS4 a nový Mercedes C63 AMG mají vážného soupeře. Je jím samuraj z Japonska, sedan od Lexusu IS-F.
I nejmenší Lexus dostal pod kapotu opravdu veliký a opravdu výkonný motor, je jím pětilitrový vidlicový osmiválec. Finální výkon se vyšplhal na 417 koní, což je na takto malý vůz opravdu dostatečné číslo. Zadní náprava si bude muset umět poradit s maximem točivého momentu na hodnotě 504 Nm.
Všechen výkon se na druhý pár pneumatik přenáší před osmistupňovou převodovku, která je odvozena od té v nejvyšším modelu Lexusu, od třídy LS. Pro ostrou verzi F však dostala některé úpravy, například mód M pro maximální akceleraci z místa. Převodovka je také uzpůsobena tvrdšímu zacházení.
Na nápravách jsou nazuty pneumatiky o rozměru 225/40 vepředu a 255/35 vzadu, oboje na ráfcích o průměru 19 palců.
Maximální rychlost by se měla vyšplhat k hranici 300 km/h, zrychlení 0-100 se odehraje během 4,9 sekundy.
Zároveň byly zveřejněny i informace o speciální edici o padesáti vyrobených kusech. Všechny se budou pyšnit speciálním lakováním a mimo to maximální luxusní výbavou včetně navigace s DVD či audiosystému Mark Lewinson.
A čím potěším čtenáře snad ještě více? Na test Luxusu IS, sic „jen“ ve verzi 250, se můžete těšit v nejbližší době.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.