Před lety mezi piráty českých silnic patřily také mohutné limuzíny VOLHA z dílen automobilek GAZ. Pak se nad nimi slehla zem, protože se výrobce začal věnovat výrobě především nákladních vozů. Rok se s rokem sešel a VOLHA zažívá vzkříšení, prostřednictvím nového modelu Gaz Siber.
Na vývoji tohoto auta se spolu s Gazem podílela také americká automobilka Chrysler. Od ní se mu do vínku dostala podoba se známým Chrysler Sebring, se kterým má společnou podvozkovou skupinu.
Za nepřehlédnutelnou podobu s americkým vozem a autorská práva ruský GAZ zaplatil Chrysleru nemalou částku peněz. Z ruské strany zase toto auto získalo dobrou technickou výbavu, aby obstálo v náročných ruských podmínkách.
Pod kapotou bude tento „ruský Chrysler“ schovávat zážehový čtyřválec o objemu 2,0 l s výkonem 104 KW. Později se ale prý můžeme těšit na 2,4 litr (110KW) a vidlicový šestiválec 2,7 l. V základní výbavě budou dva airbagy, ABS, klimatizace, autorádio a možná i další překvapení. Tím největším je asi jeho cena, která se má pohybovat kolem 13 100 euro, to znamená asi 360 000 Kč.
GAZ Siber se svým tradičním znakem jelena na kapotě, se bude zpočátku vyrábět v roční sérii 20 000 kusů v závodě automobilky Nižnyj Novgorod a těšit se na něj na trhu můžeme od jara příštího roku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.