Před lety mezi piráty českých silnic patřily také mohutné limuzíny VOLHA z dílen automobilek GAZ. Pak se nad nimi slehla zem, protože se výrobce začal věnovat výrobě především nákladních vozů. Rok se s rokem sešel a VOLHA zažívá vzkříšení, prostřednictvím nového modelu Gaz Siber.
Na vývoji tohoto auta se spolu s Gazem podílela také americká automobilka Chrysler. Od ní se mu do vínku dostala podoba se známým Chrysler Sebring, se kterým má společnou podvozkovou skupinu.
Za nepřehlédnutelnou podobu s americkým vozem a autorská práva ruský GAZ zaplatil Chrysleru nemalou částku peněz. Z ruské strany zase toto auto získalo dobrou technickou výbavu, aby obstálo v náročných ruských podmínkách.
Pod kapotou bude tento „ruský Chrysler“ schovávat zážehový čtyřválec o objemu 2,0 l s výkonem 104 KW. Později se ale prý můžeme těšit na 2,4 litr (110KW) a vidlicový šestiválec 2,7 l. V základní výbavě budou dva airbagy, ABS, klimatizace, autorádio a možná i další překvapení. Tím největším je asi jeho cena, která se má pohybovat kolem 13 100 euro, to znamená asi 360 000 Kč.
GAZ Siber se svým tradičním znakem jelena na kapotě, se bude zpočátku vyrábět v roční sérii 20 000 kusů v závodě automobilky Nižnyj Novgorod a těšit se na něj na trhu můžeme od jara příštího roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.