Automobilka Mitsubishi měla dokončit ozdravný program svého obchodování a zájem o její modely by měl povzbudit i nový vůz už kultovní řady Lancer, který byl představen zatím jen pro japonské zákazníky.
V zemi vycházejícího slunce bude u nás známý Lancer nabízen jako Galant Fortis, ale špičkový model s pohonem čtyř kol stejně jako ve zbytku světa pod názvem Lancer Evolution X.
Vůz si zachoval klínový tvar, ale dostal dramatičtější vzhled díky zcela nově koncipované masce a výraznějším prolisům karosérie, tradičnímu zadnímu spoileru a difusoru. Výrobce vsadil na pozitivní ohlasy získané z Concept X a následně Prototype X.
Podvozek připravený ve spolupráci s Daimler Chrysler by měl být lehčí, ale tužší předchozího. Pohon bude zajišťovat přeplňovaný hliníkový čtyřválec 2000 ccm s časováním ventilů MIVEC3. U verze Evo X bude použita sekvenční převodovka se dvěma spojkami a roznesení hnací síly na všechna čtyři kola bude zajištěn prostřednictvím přepracovaného systému 4WD, který by měl přispět k ještě přesnějším jízdním vlastnostem.
Technické údaje výrobce zatím nezveřejnil.
Foto: MitsubishiMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.