Automobilka Mitsubishi měla dokončit ozdravný program svého obchodování a zájem o její modely by měl povzbudit i nový vůz už kultovní řady Lancer, který byl představen zatím jen pro japonské zákazníky.
V zemi vycházejícího slunce bude u nás známý Lancer nabízen jako Galant Fortis, ale špičkový model s pohonem čtyř kol stejně jako ve zbytku světa pod názvem Lancer Evolution X.
Vůz si zachoval klínový tvar, ale dostal dramatičtější vzhled díky zcela nově koncipované masce a výraznějším prolisům karosérie, tradičnímu zadnímu spoileru a difusoru. Výrobce vsadil na pozitivní ohlasy získané z Concept X a následně Prototype X.
Podvozek připravený ve spolupráci s Daimler Chrysler by měl být lehčí, ale tužší předchozího. Pohon bude zajišťovat přeplňovaný hliníkový čtyřválec 2000 ccm s časováním ventilů MIVEC3. U verze Evo X bude použita sekvenční převodovka se dvěma spojkami a roznesení hnací síly na všechna čtyři kola bude zajištěn prostřednictvím přepracovaného systému 4WD, který by měl přispět k ještě přesnějším jízdním vlastnostem.
Technické údaje výrobce zatím nezveřejnil.
Foto: Mitsubishi
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?