Automobilka Mitsubishi měla dokončit ozdravný program svého obchodování a zájem o její modely by měl povzbudit i nový vůz už kultovní řady Lancer, který byl představen zatím jen pro japonské zákazníky.
V zemi vycházejícího slunce bude u nás známý Lancer nabízen jako Galant Fortis, ale špičkový model s pohonem čtyř kol stejně jako ve zbytku světa pod názvem Lancer Evolution X.
Vůz si zachoval klínový tvar, ale dostal dramatičtější vzhled díky zcela nově koncipované masce a výraznějším prolisům karosérie, tradičnímu zadnímu spoileru a difusoru. Výrobce vsadil na pozitivní ohlasy získané z Concept X a následně Prototype X.
Podvozek připravený ve spolupráci s Daimler Chrysler by měl být lehčí, ale tužší předchozího. Pohon bude zajišťovat přeplňovaný hliníkový čtyřválec 2000 ccm s časováním ventilů MIVEC3. U verze Evo X bude použita sekvenční převodovka se dvěma spojkami a roznesení hnací síly na všechna čtyři kola bude zajištěn prostřednictvím přepracovaného systému 4WD, který by měl přispět k ještě přesnějším jízdním vlastnostem.
Technické údaje výrobce zatím nezveřejnil.
Foto: Mitsubishi
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.