Pokud patříte k obdivovatelům evropské automobilové klasiky padesátých let dvacátého století, nechcete ošetřovat veterána, ale užívat si moderních technologií, pak je tu jedna možnost šitá na míru právě vám - LC 470 Euro V8.
LC 470 Euro V8 je lehký dvoumístný roadster, u kterého člověk neví, zda jde o stroj na klasické silnice nebo jen na závodní okruhy. Vůz má homologaci pro silniční provoz, ale naplno využijete jeho potenciálu podle výrobce pouze na závodním okruhu.
Hnacím agregátem je vpředu umístěný osmiválcový motor 5700 ccm od koncernu General Motors ve dvou specifikacích. Maximální otáčky vrcholí na hodnotě 5800 a 6300 ot/min. Hnací náprava je v duchu tradice vzadu. Vůz je vybaven pětirychlostní manuální převodovkou Tremec TKO 600 používanou v závodních automobilech. Rámová konstrukce je z oceli, karosérii tvoří panely z hliníku a uhlíkových vláken. Nechybí atraktivní výfukové potrubí po stranách prahů.
Důraz při návrhu byl kladen nejen na design, ale i na výkon a brzdy. Z nuly na sto zrychlí LC 470 za méně než 4 vteřiny. Výkonový poměr je 82,5 koní na 1000 ccm objemu motoru. Jízdní vlastnosti slibuje výrobce vskutku výborné, kola mají nezávislé rámové zavěšení používané pro závodní vozy.
I kokpit je proveden v historickém duchu, a to včetně tenké dřevěné obruče volantu, vybaven je však čtyřbodovými bezpečnostními pásy.
Dodavatel této "kusovky" nese plnou záruku po dobu jednoho roku bez omezení ujeté vzdálenosti. Základní cena je v přepočtu 1,35 milionu korun českých.
Foto: digiads.comMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.