Pokud patříte k obdivovatelům evropské automobilové klasiky padesátých let dvacátého století, nechcete ošetřovat veterána, ale užívat si moderních technologií, pak je tu jedna možnost šitá na míru právě vám - LC 470 Euro V8.
LC 470 Euro V8 je lehký dvoumístný roadster, u kterého člověk neví, zda jde o stroj na klasické silnice nebo jen na závodní okruhy. Vůz má homologaci pro silniční provoz, ale naplno využijete jeho potenciálu podle výrobce pouze na závodním okruhu.
Hnacím agregátem je vpředu umístěný osmiválcový motor 5700 ccm od koncernu General Motors ve dvou specifikacích. Maximální otáčky vrcholí na hodnotě 5800 a 6300 ot/min. Hnací náprava je v duchu tradice vzadu. Vůz je vybaven pětirychlostní manuální převodovkou Tremec TKO 600 používanou v závodních automobilech. Rámová konstrukce je z oceli, karosérii tvoří panely z hliníku a uhlíkových vláken. Nechybí atraktivní výfukové potrubí po stranách prahů.
Důraz při návrhu byl kladen nejen na design, ale i na výkon a brzdy. Z nuly na sto zrychlí LC 470 za méně než 4 vteřiny. Výkonový poměr je 82,5 koní na 1000 ccm objemu motoru. Jízdní vlastnosti slibuje výrobce vskutku výborné, kola mají nezávislé rámové zavěšení používané pro závodní vozy.
I kokpit je proveden v historickém duchu, a to včetně tenké dřevěné obruče volantu, vybaven je však čtyřbodovými bezpečnostními pásy.
Dodavatel této "kusovky" nese plnou záruku po dobu jednoho roku bez omezení ujeté vzdálenosti. Základní cena je v přepočtu 1,35 milionu korun českých.
Foto: digiads.com
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.