6. března letošního roku představí na ženevském autosalonu Hyundai Motor Company svůj nový evropský hatchback segmentu C, který ponese z modelů automobilky jako první alfanumerické označení i 30. Koncept tohoto vozu byl dosud prezentován pod označením FD.
Hyundai se při vývoji vozu soustředil na kombinaci kultivované dynamiky s elegantním designem, dostatečným pohodlím a bezpečnostními prvky. Zahájení prodeje tohoto modelu v České republice je plánováno na letošní září. Hyundai i 30 bude zpočátku vyráběn v Koreji, ale po dostavbě továrny v Nošovicích se výroba přesune právě do České republiky.
Sériový i 30 zůstal poněkud za sliby konceptu FD pozadu. Přestože celkový tvar i koncepce i 30 je navlas stejná s FD, několik změněných detailů k praktičnosti je příčinou ztráty svěžesti a neotřelosti designu. Na první pohled je rozdíl patrný už na přední masce. Změny tvaru doznalo vykrojení horního otvoru před chladičem, které je navíc doplněno poněkud zbytečně masivním chromovaným prvkem nesoucím logo. Úpravou prošel dále prolis pro přední mlhovky, který doplnil mírně rušivý, ale ve městech zase praktický prvek vystupujícího dílčího nárazníku. Lehké změny doznaly přední světlomety, zvětšena byla zpětná zrcátka a chybí integrované koncovky výfuku v zadním nárazníku. Práh zavazadlového prostoru byl snížen, což narušilo oválné linie zádě, změna však přinese větší užitnou hodnotu. Zvláště škoda je pak upuštění od integrovaných klik pro otvírání dveří v lomu karoserie a jejich náhrada zažitou klasikou s mírnou prohlubní. Nu, pro tuning i 30 naznačil koncept FD poměrně snadné a cenově dostupné možnosti.
Zatímco v minulosti byly názvy pro vozidla Hyundai vybírány tak, aby vyjadřovaly vlastnosti neodmyslitelně spjaté s jednotlivými modely značky Hyundai, nyní se společnost rozhodla pro více celostní přístup k pojmenování svých modelů.
V písmenu "i" nalezla společnost Hyundai písmeno, které dokáže nést obě poselství. Písmeno "i" je tradičně využíváno jako ikona pro technologické výrobky a je zavedena v celé Evropě. Nadto je "i" součástí příslibu značky Hyundai. V devadesátých letech změnila své celkové zaměření a posunula se od původní filozofie výroby "cenově výhodných" vozidel směrem k sofistikovanějšímu profilu. Dnes je úmysl "inspirovat" jedním ze základních kamenů značky.
Číslo 30 je numerickým ekvivalentem přiděleným segmentu vozidla. V tomto případě evropskému segmentu C. i10 = segment A, i20 = segment B, i30 = segment C, i40 = segment D, i50 = segment E
U budoucích odvozených modelů nebo modelů spadajících do speciálních segmentů budou k písmenu "i" připojována další písmena, například: i30 CW značí segment C cross-wagon. Toto pojmenování bude používáno pouze u nových vozidel prodávaných v Evropě.
Zdroje: Hyundai CRTrh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?