Hyundai přiveze do Ženevy novinku i 30

Hyundai
Hyundai, foto: Hyundai Motor Czech
Daniel Šupa 26. února 2007 23:46
Sdílej:

6. března letošního roku představí na ženevském autosalonu Hyundai Motor Company svůj nový evropský hatchback segmentu C, který ponese z modelů automobilky jako první alfanumerické označení i 30. Koncept tohoto vozu byl dosud prezentován pod označením FD.

Hyundai se při vývoji vozu soustředil na kombinaci kultivované dynamiky s elegantním designem, dostatečným pohodlím a bezpečnostními prvky. Zahájení prodeje tohoto  modelu v České republice je plánováno na letošní září. Hyundai i 30 bude zpočátku vyráběn v Koreji, ale po dostavbě továrny v Nošovicích se výroba přesune právě do České republiky.

Sériový i 30 zůstal poněkud za sliby konceptu FD pozadu. Přestože celkový tvar i koncepce i 30 je navlas stejná s FD, několik změněných detailů k praktičnosti je příčinou ztráty svěžesti a neotřelosti designu. Na první pohled je rozdíl patrný už na přední masce. Změny tvaru doznalo vykrojení horního otvoru před chladičem, které je navíc doplněno poněkud zbytečně masivním chromovaným prvkem nesoucím logo. Úpravou prošel dále prolis pro přední mlhovky, který doplnil mírně rušivý, ale ve městech zase praktický prvek vystupujícího dílčího nárazníku. Lehké změny doznaly přední světlomety, zvětšena byla zpětná zrcátka a chybí integrované koncovky výfuku v zadním nárazníku. Práh zavazadlového prostoru byl snížen, což narušilo oválné linie zádě, změna však přinese větší užitnou hodnotu. Zvláště škoda je pak upuštění od integrovaných klik pro otvírání dveří v lomu karoserie a jejich náhrada zažitou klasikou s mírnou prohlubní. Nu, pro tuning i 30 naznačil koncept FD poměrně snadné a cenově dostupné možnosti.

Zatímco v minulosti byly názvy pro vozidla Hyundai vybírány tak, aby vyjadřovaly vlastnosti neodmyslitelně spjaté s jednotlivými modely značky Hyundai, nyní se společnost rozhodla pro více celostní přístup k pojmenování svých modelů.

V písmenu "i" nalezla společnost Hyundai písmeno, které dokáže nést obě poselství. Písmeno "i" je tradičně využíváno jako ikona pro technologické výrobky a je zavedena v celé Evropě. Nadto je "i" součástí příslibu značky Hyundai. V devadesátých letech změnila své celkové zaměření a posunula se od původní filozofie výroby "cenově výhodných" vozidel směrem k sofistikovanějšímu profilu. Dnes je úmysl "inspirovat" jedním ze základních kamenů značky.

Číslo 30 je numerickým ekvivalentem přiděleným segmentu vozidla. V tomto případě evropskému segmentu C. i10 = segment A, i20 = segment B, i30 = segment C, i40 = segment D, i50 = segment E

U budoucích odvozených modelů nebo modelů spadajících do speciálních segmentů budou k písmenu "i" připojována další písmena, například: i30 CW značí segment C cross-wagon. Toto pojmenování bude používáno pouze u nových vozidel prodávaných v Evropě.

Zdroje: Hyundai CR
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.