Jak skončí mix motocyklu, auta a formule?

Daniel Šupa, 30. ledna 2007, 23:00 Google+

Osobitým způsobem se pustil do přípravy svého prodejního artiklu Dán Mikkel Steen Petersen a výsledkem je RoadRazer, který má tvar formule a motor z výkonného motocyklu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
RoadRazer

RoadRazer | foto: RoadRazer

Sdílejte článek

Konstruktér vsadil na originalitu, nízkou váhu a výbornou dynamiku. Dvousedadlový vůz svým tvarem skutečně odpovídá formuli. Základem je i zde monokok, použitými materiály hliník a uhlíková vlákna. Kola jsou umístěná na nezávislých závěsech mimo karoserii, motor je situován mezi dvěma sedadly v řadě za sebou a zadní nápravou.

Hnací agregát je znám z motocyklu Suzuki Hayabusa, objem činí 1300 ccm, maximální otáčky leží na hranici 9800 ot/min, kdy produkuje výkon 129 kW, asi 180 koní. Sekvenční šestistupňová převodovka umožňuje řazení nahoru bez použití spojky, při podřazování je však nutno její služby využívat. Kde je ale ta zmiňovaná dynamika při 180 koních?

Na první pohled je vidět, že se při návrhu šetřilo na hmotnosti. Vůz při celkové váze 300 kg už totiž slibuje slušné parametry. Z nuly na šedesát za 3 vteřiny je dostatečný důkaz. Nízko položené těžiště s širokými nízkoprofilovými pneumatikami pak umožňuje požitek z řádně sportovní jízdy. A nemusíte si ani platit za pronájem závodního okruhu. V Británii totiž získal RoadRazer homologaci i pro provoz na běžných silnicích!

Dánské sportovní náčiní za asi 2 miliony českých korun slibuje adrenalinové vyžití, pořádně mokré cestování v případě deště a zaručenou pozornost účastníků silničního provozu. Není však jisté zda bude vůz oceněn pochvalně, neboť jeho design je současným formulím i zažitým konvencím osobních automobilů na míle vzdálen…

 

Foto: RoadRazer

Vytisknout

Diskuze: Jak skončí mix motocyklu, auta a formule?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Civic Type-R

Honda Civic Type-R a Type-S

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud