Osobitým způsobem se pustil do přípravy svého prodejního artiklu Dán Mikkel Steen Petersen a výsledkem je RoadRazer, který má tvar formule a motor z výkonného motocyklu.
Konstruktér vsadil na originalitu, nízkou váhu a výbornou dynamiku. Dvousedadlový vůz svým tvarem skutečně odpovídá formuli. Základem je i zde monokok, použitými materiály hliník a uhlíková vlákna. Kola jsou umístěná na nezávislých závěsech mimo karoserii, motor je situován mezi dvěma sedadly v řadě za sebou a zadní nápravou.
Hnací agregát je znám z motocyklu Suzuki Hayabusa, objem činí 1300 ccm, maximální otáčky leží na hranici 9800 ot/min, kdy produkuje výkon 129 kW, asi 180 koní. Sekvenční šestistupňová převodovka umožňuje řazení nahoru bez použití spojky, při podřazování je však nutno její služby využívat. Kde je ale ta zmiňovaná dynamika při 180 koních?
Na první pohled je vidět, že se při návrhu šetřilo na hmotnosti. Vůz při celkové váze 300 kg už totiž slibuje slušné parametry. Z nuly na šedesát za 3 vteřiny je dostatečný důkaz. Nízko položené těžiště s širokými nízkoprofilovými pneumatikami pak umožňuje požitek z řádně sportovní jízdy. A nemusíte si ani platit za pronájem závodního okruhu. V Británii totiž získal RoadRazer homologaci i pro provoz na běžných silnicích!
Dánské sportovní náčiní za asi 2 miliony českých korun slibuje adrenalinové vyžití, pořádně mokré cestování v případě deště a zaručenou pozornost účastníků silničního provozu. Není však jisté zda bude vůz oceněn pochvalně, neboť jeho design je současným formulím i zažitým konvencím osobních automobilů na míle vzdálen…
Foto: RoadRazer
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.