Osobitým způsobem se pustil do přípravy svého prodejního artiklu Dán Mikkel Steen Petersen a výsledkem je RoadRazer, který má tvar formule a motor z výkonného motocyklu.
Konstruktér vsadil na originalitu, nízkou váhu a výbornou dynamiku. Dvousedadlový vůz svým tvarem skutečně odpovídá formuli. Základem je i zde monokok, použitými materiály hliník a uhlíková vlákna. Kola jsou umístěná na nezávislých závěsech mimo karoserii, motor je situován mezi dvěma sedadly v řadě za sebou a zadní nápravou.
Hnací agregát je znám z motocyklu Suzuki Hayabusa, objem činí 1300 ccm, maximální otáčky leží na hranici 9800 ot/min, kdy produkuje výkon 129 kW, asi 180 koní. Sekvenční šestistupňová převodovka umožňuje řazení nahoru bez použití spojky, při podřazování je však nutno její služby využívat. Kde je ale ta zmiňovaná dynamika při 180 koních?
Na první pohled je vidět, že se při návrhu šetřilo na hmotnosti. Vůz při celkové váze 300 kg už totiž slibuje slušné parametry. Z nuly na šedesát za 3 vteřiny je dostatečný důkaz. Nízko položené těžiště s širokými nízkoprofilovými pneumatikami pak umožňuje požitek z řádně sportovní jízdy. A nemusíte si ani platit za pronájem závodního okruhu. V Británii totiž získal RoadRazer homologaci i pro provoz na běžných silnicích!
Dánské sportovní náčiní za asi 2 miliony českých korun slibuje adrenalinové vyžití, pořádně mokré cestování v případě deště a zaručenou pozornost účastníků silničního provozu. Není však jisté zda bude vůz oceněn pochvalně, neboť jeho design je současným formulím i zažitým konvencím osobních automobilů na míle vzdálen…
Foto: RoadRazer
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?