Jak skončí mix motocyklu, auta a formule?

Daniel Šupa, 30. ledna 2007, 23:00 Google+

Osobitým způsobem se pustil do přípravy svého prodejního artiklu Dán Mikkel Steen Petersen a výsledkem je RoadRazer, který má tvar formule a motor z výkonného motocyklu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
RoadRazer

RoadRazer | foto: RoadRazer

Sdílejte článek

Konstruktér vsadil na originalitu, nízkou váhu a výbornou dynamiku. Dvousedadlový vůz svým tvarem skutečně odpovídá formuli. Základem je i zde monokok, použitými materiály hliník a uhlíková vlákna. Kola jsou umístěná na nezávislých závěsech mimo karoserii, motor je situován mezi dvěma sedadly v řadě za sebou a zadní nápravou.

Hnací agregát je znám z motocyklu Suzuki Hayabusa, objem činí 1300 ccm, maximální otáčky leží na hranici 9800 ot/min, kdy produkuje výkon 129 kW, asi 180 koní. Sekvenční šestistupňová převodovka umožňuje řazení nahoru bez použití spojky, při podřazování je však nutno její služby využívat. Kde je ale ta zmiňovaná dynamika při 180 koních?

Na první pohled je vidět, že se při návrhu šetřilo na hmotnosti. Vůz při celkové váze 300 kg už totiž slibuje slušné parametry. Z nuly na šedesát za 3 vteřiny je dostatečný důkaz. Nízko položené těžiště s širokými nízkoprofilovými pneumatikami pak umožňuje požitek z řádně sportovní jízdy. A nemusíte si ani platit za pronájem závodního okruhu. V Británii totiž získal RoadRazer homologaci i pro provoz na běžných silnicích!

Dánské sportovní náčiní za asi 2 miliony českých korun slibuje adrenalinové vyžití, pořádně mokré cestování v případě deště a zaručenou pozornost účastníků silničního provozu. Není však jisté zda bude vůz oceněn pochvalně, neboť jeho design je současným formulím i zažitým konvencím osobních automobilů na míle vzdálen…

 

Foto: RoadRazer

Vytisknout

Diskuze: Jak skončí mix motocyklu, auta a formule?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Civic Type-R

Honda Civic Type-R a Type-S

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud