Druhá generace velkého SUV značky Škoda se pyšní dynamickým vzhledem, novými inovativními prvky a ještě větším prostorem. Exteriér představuje první prvky nového designového jazyka Modern Solid a zahrnuje nové technologie.
Škoda Auto představuje druhou generaci modelu KodiaqTa posouvá udržitelnost a úspornost na vyšší úroveň a přichází s novým konceptem interiéru. Zcela nový Kodiaq je vybaven 13” infotainmentem, inovativními multifunkčními ovladači (Smart Dials) s manuálními ovládacími prvky a novou strukturou nabídky s designy interiéru. Pět pohonných jednotek, pokrývá výkonové spektrum od 110 kW (150 k) do 150 kW (204 k), a zahrnuje rovněž plug-in hybridní verzi, která je pro model Kodiaq k dispozici vůbec poprvé a má dojezd na elektřinu více než 100 km. Dva vrcholné motory se standardně pojí s pohonem všech kol. Svou premiéru mají také nejnovější generace Matrix-LED předních světlometů a adaptivního podvozku DCC. Škoda Auto zahájila velkou modelovou ofenzivu v tomto segmentu právě tímto úspěšným velkým SUV, které od roku 2016 získalo více než 40 mezinárodních ocenění. Do dnešního dne bylo vyrobeno 841 900 kusů modelu Kodiaq, který si své zákazníky našel v 60 zemích po celém světě.
Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, říká: „Naše zcela nové vlajkové SUV má vše potřebné pro to, aby bylo důstojným nástupcem v modelové řadě Škoda Kodiaq. Vlastnosti vozů Škoda, které naši zákazníci oceňují, posouvá nový Kodiaq na vyšší úroveň, nabízí více prostoru, více výbavy a funkcí a vyšší úspornost. Kodiaq nové generace činí každodenní objevování ještě příjemnějším díky novinkám, jako jsou oceňované multifunkční ovladače (Smart Dials) a elegantní materiály v interiéru, stejně jako prvky z našeho nového designového jazyka Modern Solid a vylepšené bezpečnostní a asistenční systémy. Zároveň jsme rozšířili naši nabídku vysoce úsporných motorizací o plug-in hybridní pohon s čistě elektrickým dojezdem přes 100 km, čímž jsme dále posílili náš závazek k udržitelné mobilitě. Od představení v roce 2016 hrál Kodiaq zásadní roli v růstu značky Škoda a trvale boduje u našich zákazníků. Nový Kodiaq má všechny předpoklady k tomu, aby na úspěchy předchůdce navázal.“
Druhá generace nabízí nový design, větší udržitelnost a nové technologiePři pohledu zvenčí zaujmou na první pohled vyspělé Matrix-LED přední světlomety. V interiéru pak odrážejí jasné zaměření značky Škoda na udržitelnost recyklované textilie a kůže vyčiněná velmi ekologickým způsobem. Kromě nové struktury nabídky se specifickými designy interiéru a pakety na přání se Kodiaq vyznačuje také novým konceptem interiéru. Obrazovka infotainmentu, která je nyní volně stojící, má velikost až 13”. Poprvé je na přání k dispozici head-up displej. Volič převodovky je nově umístěn na sloupku řízení pod volantem a středová konzole má díky tomu jednoduchý a čistý design. Novým prvkem ve voze Škoda jsou multifunkční ovladače (Smart Dials). Kombinují manuální ovládací prvky s digitálním displejem s aktivní oblastí s průměrem 32 mm a poskytují intuitivní, snadný a konfigurovatelný přístup k mnoha funkcím vozu a infotainmentu. Ještě větší komfort ve voze poskytuje také bezdrátové nabíjení chytrého telefonu s výkonem až 15 W – v modelu Kodiaq dokonce pro dva telefony – spolu s aktivním chlazením.
Premiéra plug-in hybridní verze s dojezdem na elektřinu přes 100 kmNový Kodiaq je dostupný se dvěma naftovými a dvěma benzinovými motory o výkonech od 110 kW (150 k) do 150 kW (204 k). Novinkou v nabídce je vůbec první plug-in hybridní pohonná jednotka modelu Kodiaq, která nabízí maximální systémový výkon 150 kW (204 k) a dojezd na elektřinu více než 100 km. Další novinkou je použití mild-hybridní technologie u motoru 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k). Motor 2,0 TSI s výkonem 150 kW (204 k) a vrcholný naftový motor 2,0 TDI s výkonem 142 kW (193 k) jsou standardně vybaveny pohonem všech kol. Všechny pohonné jednotky nového modelu Kodiaq se standardně pojí s automatickou převodovkou DSG.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.