Druhá generace velkého SUV značky Škoda se pyšní dynamickým vzhledem, novými inovativními prvky a ještě větším prostorem. Exteriér představuje první prvky nového designového jazyka Modern Solid a zahrnuje nové technologie.
Škoda Auto představuje druhou generaci modelu KodiaqTa posouvá udržitelnost a úspornost na vyšší úroveň a přichází s novým konceptem interiéru. Zcela nový Kodiaq je vybaven 13” infotainmentem, inovativními multifunkčními ovladači (Smart Dials) s manuálními ovládacími prvky a novou strukturou nabídky s designy interiéru. Pět pohonných jednotek, pokrývá výkonové spektrum od 110 kW (150 k) do 150 kW (204 k), a zahrnuje rovněž plug-in hybridní verzi, která je pro model Kodiaq k dispozici vůbec poprvé a má dojezd na elektřinu více než 100 km. Dva vrcholné motory se standardně pojí s pohonem všech kol. Svou premiéru mají také nejnovější generace Matrix-LED předních světlometů a adaptivního podvozku DCC. Škoda Auto zahájila velkou modelovou ofenzivu v tomto segmentu právě tímto úspěšným velkým SUV, které od roku 2016 získalo více než 40 mezinárodních ocenění. Do dnešního dne bylo vyrobeno 841 900 kusů modelu Kodiaq, který si své zákazníky našel v 60 zemích po celém světě.
Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, říká: „Naše zcela nové vlajkové SUV má vše potřebné pro to, aby bylo důstojným nástupcem v modelové řadě Škoda Kodiaq. Vlastnosti vozů Škoda, které naši zákazníci oceňují, posouvá nový Kodiaq na vyšší úroveň, nabízí více prostoru, více výbavy a funkcí a vyšší úspornost. Kodiaq nové generace činí každodenní objevování ještě příjemnějším díky novinkám, jako jsou oceňované multifunkční ovladače (Smart Dials) a elegantní materiály v interiéru, stejně jako prvky z našeho nového designového jazyka Modern Solid a vylepšené bezpečnostní a asistenční systémy. Zároveň jsme rozšířili naši nabídku vysoce úsporných motorizací o plug-in hybridní pohon s čistě elektrickým dojezdem přes 100 km, čímž jsme dále posílili náš závazek k udržitelné mobilitě. Od představení v roce 2016 hrál Kodiaq zásadní roli v růstu značky Škoda a trvale boduje u našich zákazníků. Nový Kodiaq má všechny předpoklady k tomu, aby na úspěchy předchůdce navázal.“
Druhá generace nabízí nový design, větší udržitelnost a nové technologiePři pohledu zvenčí zaujmou na první pohled vyspělé Matrix-LED přední světlomety. V interiéru pak odrážejí jasné zaměření značky Škoda na udržitelnost recyklované textilie a kůže vyčiněná velmi ekologickým způsobem. Kromě nové struktury nabídky se specifickými designy interiéru a pakety na přání se Kodiaq vyznačuje také novým konceptem interiéru. Obrazovka infotainmentu, která je nyní volně stojící, má velikost až 13”. Poprvé je na přání k dispozici head-up displej. Volič převodovky je nově umístěn na sloupku řízení pod volantem a středová konzole má díky tomu jednoduchý a čistý design. Novým prvkem ve voze Škoda jsou multifunkční ovladače (Smart Dials). Kombinují manuální ovládací prvky s digitálním displejem s aktivní oblastí s průměrem 32 mm a poskytují intuitivní, snadný a konfigurovatelný přístup k mnoha funkcím vozu a infotainmentu. Ještě větší komfort ve voze poskytuje také bezdrátové nabíjení chytrého telefonu s výkonem až 15 W – v modelu Kodiaq dokonce pro dva telefony – spolu s aktivním chlazením.
Premiéra plug-in hybridní verze s dojezdem na elektřinu přes 100 kmNový Kodiaq je dostupný se dvěma naftovými a dvěma benzinovými motory o výkonech od 110 kW (150 k) do 150 kW (204 k). Novinkou v nabídce je vůbec první plug-in hybridní pohonná jednotka modelu Kodiaq, která nabízí maximální systémový výkon 150 kW (204 k) a dojezd na elektřinu více než 100 km. Další novinkou je použití mild-hybridní technologie u motoru 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k). Motor 2,0 TSI s výkonem 150 kW (204 k) a vrcholný naftový motor 2,0 TDI s výkonem 142 kW (193 k) jsou standardně vybaveny pohonem všech kol. Všechny pohonné jednotky nového modelu Kodiaq se standardně pojí s automatickou převodovkou DSG.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?