Automobilka Toyota Motor Corporation bude pro vývoj a výrobu příští generace elektromobilů využívat jedinečnou softwarovou platformu Arene dceřiné firmy Woven by Toyota, dříve Woven Planet Holdings. Pro testování elektromobility Toyota využije experimentální město Woven City.
„Tento okamžik je pro celé odvětví klíčový, neboť software může urychlit náš postup na cestě k vyspělé společnosti mobility. Woven by Toyota hraje klíčovou roli a naše jedinečná softwarová platforma umožní Toyotě nejen vyrábět bateriové elektromobily nové generace, ale též posilovat přidanou hodnotu mobility napříč všemi oblastmi našeho života,“ uvedl ředitel společnosti Woven by Toyota James Kuffner.
Woven by Toyota bude mít na starosti urychlení koncepce mobility v Toyotě na základě dalšího vývoje softwaru ke zvyšování inteligence vozidel a také vybudování a provozování Woven City, které má sloužit jako živá laboratoř k hledání způsobů propojování lidí a vozidel.
Arene je komplexní softwarová platforma a operační systém vozidel napomáhající zvyšovat jejich inteligenci. Platforma by měla být nasazená do praxe počátkem roku 2025 a o rok později bude následovat nová generace bateriového elektromobilu Toyota.
Nová generace autonomního řízení
Arene staví na zkušenostech Toyoty na poli hardwaru s využitím principů výrobního systému TPS (Toyota Production Systém). Zároveň bude podporovat znuvupoužitelnost softwaru napříč jednotlivými modely.
Woven by Toyota kromě platformy Arene pracuje na softwarových inovacích zasahujících do řady důležitých oblastí včetně vývoje technologií autonomního řízení. Jde o novou generaci autonomního řízení a pokročilých systémů na podporu řízení, jakož i podpůrnou technologii geoprostorové inteligence umožňující bezpečné a spolehlivé rozhodování palubních systémů vozidel.
První fáze výstavby experimentálního města Woven City bude dokončena v létě 2024 a pilotní testování začne v roce 2025. Woven City spojuje vývojáře skupiny Toyota, partnerské společnosti, start-upy, podnikatele a obyvatele všeho věku na podporu nových nápadů a vynálezů k usnadnění každodenních činností.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?