Automobilka Toyota Motor Corporation bude pro vývoj a výrobu příští generace elektromobilů využívat jedinečnou softwarovou platformu Arene dceřiné firmy Woven by Toyota, dříve Woven Planet Holdings. Pro testování elektromobility Toyota využije experimentální město Woven City.
„Tento okamžik je pro celé odvětví klíčový, neboť software může urychlit náš postup na cestě k vyspělé společnosti mobility. Woven by Toyota hraje klíčovou roli a naše jedinečná softwarová platforma umožní Toyotě nejen vyrábět bateriové elektromobily nové generace, ale též posilovat přidanou hodnotu mobility napříč všemi oblastmi našeho života,“ uvedl ředitel společnosti Woven by Toyota James Kuffner.
Woven by Toyota bude mít na starosti urychlení koncepce mobility v Toyotě na základě dalšího vývoje softwaru ke zvyšování inteligence vozidel a také vybudování a provozování Woven City, které má sloužit jako živá laboratoř k hledání způsobů propojování lidí a vozidel.
Arene je komplexní softwarová platforma a operační systém vozidel napomáhající zvyšovat jejich inteligenci. Platforma by měla být nasazená do praxe počátkem roku 2025 a o rok později bude následovat nová generace bateriového elektromobilu Toyota.
Nová generace autonomního řízení
Arene staví na zkušenostech Toyoty na poli hardwaru s využitím principů výrobního systému TPS (Toyota Production Systém). Zároveň bude podporovat znuvupoužitelnost softwaru napříč jednotlivými modely.
Woven by Toyota kromě platformy Arene pracuje na softwarových inovacích zasahujících do řady důležitých oblastí včetně vývoje technologií autonomního řízení. Jde o novou generaci autonomního řízení a pokročilých systémů na podporu řízení, jakož i podpůrnou technologii geoprostorové inteligence umožňující bezpečné a spolehlivé rozhodování palubních systémů vozidel.
První fáze výstavby experimentálního města Woven City bude dokončena v létě 2024 a pilotní testování začne v roce 2025. Woven City spojuje vývojáře skupiny Toyota, partnerské společnosti, start-upy, podnikatele a obyvatele všeho věku na podporu nových nápadů a vynálezů k usnadnění každodenních činností.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.