Automobilka Toyota Motor Corporation bude pro vývoj a výrobu příští generace elektromobilů využívat jedinečnou softwarovou platformu Arene dceřiné firmy Woven by Toyota, dříve Woven Planet Holdings. Pro testování elektromobility Toyota využije experimentální město Woven City.
„Tento okamžik je pro celé odvětví klíčový, neboť software může urychlit náš postup na cestě k vyspělé společnosti mobility. Woven by Toyota hraje klíčovou roli a naše jedinečná softwarová platforma umožní Toyotě nejen vyrábět bateriové elektromobily nové generace, ale též posilovat přidanou hodnotu mobility napříč všemi oblastmi našeho života,“ uvedl ředitel společnosti Woven by Toyota James Kuffner.
Woven by Toyota bude mít na starosti urychlení koncepce mobility v Toyotě na základě dalšího vývoje softwaru ke zvyšování inteligence vozidel a také vybudování a provozování Woven City, které má sloužit jako živá laboratoř k hledání způsobů propojování lidí a vozidel.
Arene je komplexní softwarová platforma a operační systém vozidel napomáhající zvyšovat jejich inteligenci. Platforma by měla být nasazená do praxe počátkem roku 2025 a o rok později bude následovat nová generace bateriového elektromobilu Toyota.
Nová generace autonomního řízení
Arene staví na zkušenostech Toyoty na poli hardwaru s využitím principů výrobního systému TPS (Toyota Production Systém). Zároveň bude podporovat znuvupoužitelnost softwaru napříč jednotlivými modely.
Woven by Toyota kromě platformy Arene pracuje na softwarových inovacích zasahujících do řady důležitých oblastí včetně vývoje technologií autonomního řízení. Jde o novou generaci autonomního řízení a pokročilých systémů na podporu řízení, jakož i podpůrnou technologii geoprostorové inteligence umožňující bezpečné a spolehlivé rozhodování palubních systémů vozidel.
První fáze výstavby experimentálního města Woven City bude dokončena v létě 2024 a pilotní testování začne v roce 2025. Woven City spojuje vývojáře skupiny Toyota, partnerské společnosti, start-upy, podnikatele a obyvatele všeho věku na podporu nových nápadů a vynálezů k usnadnění každodenních činností.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?