Automobilka zakončila rok 2022 rekordním prosincem. V rámci posledního měsíce roku se umístila na druhém místě s tržním podílem 8,8 %.
Rekordní prosinec na českém trhu zaznamenala značka Toyota. Zákazníkům předala a zaregistrovala celkem 1 430 nových osobních i užitkových vozů, což jí vyneslo druhé místo na trhu a tržní podíl 8,8 %. Zatímco celý trh se v prosinci propadl o 12 procent, Toyota o téměř 17 procent rostla.
„Prosinec byl fantastickou tečkou za náročným, ale velmi úspěšným rokem. Končit rok 2022 na neuvěřitelném druhém místě je pro nás velkým závazkem i pro letošek,“ říká Martin Peleška, šéf českého zastoupení značek Toyota a Lexus.
Celý rok 2022 uzavřela Toyota na čtvrté příčce a stav objednávek naznačuje, že v prvním kvartálu roku 2023 bude opět mířit na vyšší pozice.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?