Automobilka zakončila rok 2022 rekordním prosincem. V rámci posledního měsíce roku se umístila na druhém místě s tržním podílem 8,8 %.
Rekordní prosinec na českém trhu zaznamenala značka Toyota. Zákazníkům předala a zaregistrovala celkem 1 430 nových osobních i užitkových vozů, což jí vyneslo druhé místo na trhu a tržní podíl 8,8 %. Zatímco celý trh se v prosinci propadl o 12 procent, Toyota o téměř 17 procent rostla.
„Prosinec byl fantastickou tečkou za náročným, ale velmi úspěšným rokem. Končit rok 2022 na neuvěřitelném druhém místě je pro nás velkým závazkem i pro letošek,“ říká Martin Peleška, šéf českého zastoupení značek Toyota a Lexus.
Celý rok 2022 uzavřela Toyota na čtvrté příčce a stav objednávek naznačuje, že v prvním kvartálu roku 2023 bude opět mířit na vyšší pozice.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.