Automobilka zakončila rok 2022 rekordním prosincem. V rámci posledního měsíce roku se umístila na druhém místě s tržním podílem 8,8 %.
Rekordní prosinec na českém trhu zaznamenala značka Toyota. Zákazníkům předala a zaregistrovala celkem 1 430 nových osobních i užitkových vozů, což jí vyneslo druhé místo na trhu a tržní podíl 8,8 %. Zatímco celý trh se v prosinci propadl o 12 procent, Toyota o téměř 17 procent rostla.
„Prosinec byl fantastickou tečkou za náročným, ale velmi úspěšným rokem. Končit rok 2022 na neuvěřitelném druhém místě je pro nás velkým závazkem i pro letošek,“ říká Martin Peleška, šéf českého zastoupení značek Toyota a Lexus.
Celý rok 2022 uzavřela Toyota na čtvrté příčce a stav objednávek naznačuje, že v prvním kvartálu roku 2023 bude opět mířit na vyšší pozice.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.