Ford se loučí se současnou generací GTčka. Na závěr vyrobí 67 vozů limitované edice. Počet 67 není náhodný, poukazuje na Le Mans ročníku 1967, kde Ford se svým modelem GT40 získal cenné vítězství.
Na první pohled je zřejmé, že se jedná o model GT, ale značně pozměněný. Vyznačuje se kompletně přepracovanou karoserií z uhlíkových vláken, delším rozvorem a delší zádí.
Velká část povrchu LED světlometů je v barvě karoserie a spodní část přídě má průduchy ve stylu NACA. Rozšířené blatníky nechávají více místa pro přívody vzduchu a aerodynamické komponenty jsou mnohem viditelnější než u ostatních verzí GT. Vzadu vyniká pevné křídlo, dvojité koncovky výfuku, závodní difuzor a zapuštěná zadní světla.
Pod kapotou je upravený motor twin-turbo V6, jehož výkon byl naladěn na 588 kW (800 koní) a má krom jiného i zvětšený objem. Motor spolupracuje dle lidí z Fordu s něčím, co nazývají „pravou závodní převodovkou“.
Ta posílá výkon motoru na kola obutá do závodních pneumatik Michelin Pilot Sport. Přesný objem motoru a nebo jízdní výkony Ford prozatím nezveřejnil. Ale pro srovnání můžeme uvést, že sériové GT s výkonem "pouhých" 660 koní umí z 0 na 100 km/h za 3,2 s a dosahuje úctyhodných 348 km/h.
Extrémní Ford GT lze již objednávat na oficiálních stránkách Fordu. Za každý z 67 exkluzivních vozů nový majitel zaplatí 1,7 milionu USD (téměř 39 milionů Kč).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.