Loučení s Fordem GT, závodní limitka s výkonem 800 koní

Ford GT
Ford GT, foto: Ford
Petr Boháč , AutoRoad.cz 19. prosince 2022 17:19
Sdílej:

Ford se loučí se současnou generací GTčka. Na závěr vyrobí 67 vozů limitované edice. Počet 67 není náhodný, poukazuje na Le Mans ročníku 1967, kde Ford se svým modelem GT40 získal cenné vítězství.

Na první pohled je zřejmé, že se jedná o model GT, ale značně pozměněný. Vyznačuje se kompletně přepracovanou karoserií z uhlíkových vláken, delším rozvorem a delší zádí.

Velká část povrchu LED světlometů je v barvě karoserie a spodní část přídě má průduchy ve stylu NACA. Rozšířené blatníky nechávají více místa pro přívody vzduchu a aerodynamické komponenty jsou mnohem viditelnější než u ostatních verzí GT. Vzadu vyniká pevné křídlo, dvojité koncovky výfuku, závodní difuzor a zapuštěná zadní světla.

Pod kapotou je upravený motor twin-turbo V6, jehož výkon byl naladěn na 588 kW (800 koní) a má krom jiného i zvětšený objem. Motor spolupracuje dle lidí z Fordu s něčím, co nazývají „pravou závodní převodovkou“.

Ta posílá výkon motoru na kola obutá do závodních pneumatik Michelin Pilot Sport. Přesný objem motoru a nebo jízdní výkony Ford prozatím nezveřejnil. Ale pro srovnání můžeme uvést, že sériové GT s výkonem "pouhých" 660 koní umí z 0 na 100 km/h za 3,2 s a dosahuje úctyhodných 348 km/h.

Extrémní Ford GT lze již objednávat na oficiálních stránkách Fordu. Za každý z 67 exkluzivních vozů nový majitel zaplatí 1,7 milionu USD (téměř 39 milionů Kč).

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.