Nový Mercedes-AMG S63 E Performance dostala hybridní ustojí, díky kterému má vlajková loď stuttgartské automobilky obrovský výkon a dynamické schopnosti na úrovni sportovních vozů.
Mercedes-Benz třídy S si vzali do parády profíci od AMG. Díky využití technologie převzaté z vozů Formule 1 vznikl model S63 E Performance. Ten jen nyní nejvýkonnější třídou S v historii.
Stará S63 měla výkon 612 koní a točivý moment 900 Nm. Nová třídy S v modelu S63 E Performance sází na hybridní ustrojí, kde kombinuje přelomový vidlicový osmiválec s elektromotorem. Nárůst výkonu oproti minulé generaci je 190 koní. Celkový systémový výkon S63 E Performance je tak 802 koní. Ještě zajímavější je údaj o točivém momentu. Ten narostl o obrovský 530 N.m na současných dechberoucích 1430 N.m., které se přenášejí na všechna čtyři 21 palcová kola.
Ačkoliv hybridní ustrojí přidalo k váze nemalých 525 kg, čímž se pohotovostní hmotnost zvýšila na nehezkých 2520 kg, obrovský výkon s tím nemá žádné problémy. Tak velký vůz, jakým třída S je, dokáže rozpohybovat z 0 na 100 km/h za pouhých 3,3 s. Maximální rychlost je standardně omezena na 250 km/h, ale lze ji zvýšit na 290 km/h instalací AMG Driver's Package.
Baterie namontovaná nad zadní nápravou má kapacitu pouhých 13,1 kWh, což umožňuje S63 čistě elektrický dojezd 33 km. AMG však tvrdí, že se nezaměřovalo na dojezd, ale na výkon.
Standardem je vzduchové odpružení s elektromechanickými stabilizátory, adaptivními tlumiči, řízením zadní nápravy, karbon-keramickými brzdami a dokonce i aktivní uložení motoru.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.