Volkswagen představí na jaře 2023 veřejnosti nový model ID.3. Druhou generací modelu ID.3. V současnosti sjíždějí vozy ID.3 z montážních linek v německém Cvikově a Drážďanech. Od příštího roku se bude kompaktní elektromobil vyrábět také v hlavním závodě ve Wolfsburgu.
„Nové ID.3 potvrzuje naše ambice v oblastech kvality, designu a trvalé udržitelnosti. Jeho design je dospělejší, materiály v interiéru jsou hodnotnější,“ říká Imelda Labbéová, členka představenstva odpovědná za prodej, marketing a poprodejní služby značky Volkswagen. Četné návrhy zákazníků byly akceptovány a realizovány jako produktová vylepšení a rozšíření sériové výbavy: „Středem naší pozornosti jsou požadavky našich zákazníků. Proto jim se zájmem nasloucháme a naše produktové portfolio přizpůsobujeme jejich potřebám,“ dodává Labbéová.
Nové ID.3 bude dodáváno s nejnovější generací softwaru, která zlepšuje výkon systému a dokáže přijímat bezdrátové aktualizace OTA (Over-the-Air). Kromě toho byla rozšířena sériová výbava o displej s úhlopříčkou 12 palců (30,5 centimetru), vyjímatelnou podlahu zavazadlového prostoru a středovou konzolu se dvěma držáky nápojů.
Nabíjení nového modelu ID.3 bude ještě jednodušší a komfortnější díky inteligentnímu e-plánovači tras. Volkswagen používá v modelu ID.3 asistenční systémy nejnovější generace. Nejlepšími příklady jsou na přání dodávaný „Travel Assist se sdílenými daty“ a „Park Assist Plus s funkcí Memory“.
„ID.3 ukazuje, jak naplňujeme ambice značky Volkswagen nabízet velmi kvalitní technologie a inovace i v kompaktní třídě. To se v neposlední řadě zrcadlí v nových komfortních a asistenčních systémech. Díky používání sdílených dat v nejnovější verzi systému ‚Travel Assist‘ činíme další krok na cestě k automatizované jízdě,“ vysvětluje Kai Grünitz, člen představenstva značky Volkswagen odpovědný za oblast technického vývoje.
Světová premiéra nového Volkswagenu ID.3 je očekávána na začátku března 2023, první vozy se na českém trhu objeví v červnu příštího roku.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.