Volkswagen představí na jaře 2023 veřejnosti nový model ID.3. Druhou generací modelu ID.3. V současnosti sjíždějí vozy ID.3 z montážních linek v německém Cvikově a Drážďanech. Od příštího roku se bude kompaktní elektromobil vyrábět také v hlavním závodě ve Wolfsburgu.
„Nové ID.3 potvrzuje naše ambice v oblastech kvality, designu a trvalé udržitelnosti. Jeho design je dospělejší, materiály v interiéru jsou hodnotnější,“ říká Imelda Labbéová, členka představenstva odpovědná za prodej, marketing a poprodejní služby značky Volkswagen. Četné návrhy zákazníků byly akceptovány a realizovány jako produktová vylepšení a rozšíření sériové výbavy: „Středem naší pozornosti jsou požadavky našich zákazníků. Proto jim se zájmem nasloucháme a naše produktové portfolio přizpůsobujeme jejich potřebám,“ dodává Labbéová.
Nové ID.3 bude dodáváno s nejnovější generací softwaru, která zlepšuje výkon systému a dokáže přijímat bezdrátové aktualizace OTA (Over-the-Air). Kromě toho byla rozšířena sériová výbava o displej s úhlopříčkou 12 palců (30,5 centimetru), vyjímatelnou podlahu zavazadlového prostoru a středovou konzolu se dvěma držáky nápojů.
Nabíjení nového modelu ID.3 bude ještě jednodušší a komfortnější díky inteligentnímu e-plánovači tras. Volkswagen používá v modelu ID.3 asistenční systémy nejnovější generace. Nejlepšími příklady jsou na přání dodávaný „Travel Assist se sdílenými daty“ a „Park Assist Plus s funkcí Memory“.
„ID.3 ukazuje, jak naplňujeme ambice značky Volkswagen nabízet velmi kvalitní technologie a inovace i v kompaktní třídě. To se v neposlední řadě zrcadlí v nových komfortních a asistenčních systémech. Díky používání sdílených dat v nejnovější verzi systému ‚Travel Assist‘ činíme další krok na cestě k automatizované jízdě,“ vysvětluje Kai Grünitz, člen představenstva značky Volkswagen odpovědný za oblast technického vývoje.
Světová premiéra nového Volkswagenu ID.3 je očekávána na začátku března 2023, první vozy se na českém trhu objeví v červnu příštího roku.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?