Nejprodávanější evropský pick-up - Ford Ranger přijíždí v nové luxusní výbavě Platinum

Lukáš Suchý / AutoRoad.cz, 30. listopadu 2022, 15:07 Google+

Nový Ranger Platinum doplňuje nabídku nové generace nejprodávanějšího pick-upu Evropy (2) jako nejvyšší z variant určených primárně pro silniční provoz. Již tak osobitý design Rangeru umocňují exkluzivní detaily a povrchové úpravy, jimž odpovídá také stylový a moderní interiér s koženým čalouněním.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
ford ranger

ford ranger | foto: Ford

Sdílejte článek

Vznětový motor Ford 3.0 V6 o výkonu 176 kW (240 k) a hnací řetězec zkonstruovaný s ohledem na kultivovanost v běžném provozu udělují Rangeru Platinum suverénní cestovní dynamiku i dostatek síly pro jistou a bezpečnou jízdu s přívěsem o hmotnosti až 3500 kg. 3

„Ford Ranger již nastavil v segmentu pick-upů laťku dynamiky a užitných vlastností. Nyní nastavuje také laťku luxusu. Úchvatný nový model Platinum bude vyhovovat zákazníkům, kteří ocení komfort a technologie na úrovni špičkových silničních vozů, ale zároveň spoléhají na robustnost a všestrannou praktičnost, díky nimiž je Ranger dlouhodobě nejprodávanějším pick-upem na evropském trhu,“ řekl Hans Schep, generální ředitel Ford Pro v Evropě.

Prodejci Ford v Evropě přijímají objednávky na Ranger Platinum již dnes. Výroba nového modelu pro český trh bude zahájena v dubnu 2023 a první dodávky zákazníkům jsou naplánovány na léto.

img-responsive

ford ranger | foto: Ford

Žádný Ranger ještě nebyl tak luxusní

Ranger Platinum se vyrábí výhradně s pětimístnou dvoukabinou a pohání ho vznětový motor Ford 3.0 V6, známý na severoamerickém trhu z luxusních SUV a pick-upu F-150. Jednotka dosahuje výkonu 176 kW (240 k) a točivého momentu 600 Nm. Přenos výkonu zajišťuje elektronicky řízený stálý pohon všech kol pro silnici i terén ve spojení s 10stupňovou automatickou převodovkou Ford, vybavenou adaptivními algoritmy a speciálním uložením, které potlačuje hluk a vibrace.

Výsledkem je kultivovaný, pohotový a jistý zátah v jakýchkoliv podmínkách, stejně jako velkorysá maximální hmotnost brzděného přívěsu 3500 kg. Platinum nabízí také stejně vynikající přepravní vlastnosti jako všechny pick-upy Ranger, užitečné zatížení přesahující jednu tunu nevyjímaje. 4

img-responsive

ford ranger | foto: Ford

Exteriér varianty Platinum navazuje na svalnatý a funkční styl rodiny Ranger, přidává však na vytříbenosti. Nový stupeň výbavy stojí v nabídce ještě výš než Wildtrak, který se na prodejích odcházejícího Rangeru podílel v Evropě 60 procenty.

K výraznému prvnímu dojmu z Rangeru Platinum přispívá specifická mřížka chladiče a nová chromovaná úprava vnějších detailů, stejně jako nová 20palcová kola z lehké slitiny s lesklými ebenovými detaily. K dalším prémiovým prvkům patří tlumené otevírání víka korby, zatmavená boční okna a charakteristické denní svícení, integrované do Matrix LED světlometů. Standardně dodávané střešní ližiny propůjčují vozu účelný vzhled i další dávku praktičnosti.

Luxusní, kůží čalouněný interiér Rangeru Platinum doplňují chytré technologie, které usnadňují život. Řidič i spolujezdec mají k dispozici prémiová perforovaná a prošívaná kožená sedadla s možností nastavení v 10 směrech, vyhříváním, odvětráváním a stylovými kontrastními švy. Opulentní design pokračuje tmavým javorovým dřevem s otevřenými póry vkládaný v palubní desce, zatímco sofistikované ambientní osvětlení pomáhá vytvářet v prostoru pro cestující uklidňující atmosféru.

img-responsive

ford ranger | foto: Ford

Hi-tech kokpit tvoří dvě 12palcové obrazovky: plně digitální přístrojový štít před řidičem a na výšku orientovaná dotyková obrazovka palubního systému Ford SYNC 4A. Ranger Platinum je dále standardně vybaven audiosystémem B&O s deseti reproduktory 6 a bezdrátovým nabíjením telefonů. 7 Výkonnou konektivitu zajišťuje standardně dodávaný modem FordPass Connect, který zároveň umožňuje do budoucna vylepšovat různé systémy vozu prostřednictvím bezdrátových softwarových aktualizací Ford Power-Up.

Vedle vyspělých asistenčních systémů Rangeru Wildtrak má Platinum v sériové výbavě navíc aktivní parkovací asistent s asistentem vyparkování, 8 systém hlídání mrtvých úhlů s upozorněním na projíždějící vozidla při couvání, pokrytím přívěsu a asistentem změny jízdního pruhu a soustavu kamer s pokrytím 360 stupňů okolo vozu.

Historicky nejširší řada Ranger

Platinum stojí na vrcholu dosud nejširší modelové řady Ranger. Kromě variant Raptor 3.0 V6, Wildtrak, Limited, XLT a XL nové generace, které jsou již v prodeji, mohou nyní evropští zákazníci objednávat rovněž Ranger Raptor v naftovém provedení 2.0 Bi-Turbo s výkonem 205 k (151 kW), koncipovaném jako ekonomická verze k ostré benzínové variantě 3.0 EcoBoost V6.

# # #

1 Ford Ranger 3.0 V6 s 10stupňovou automatickou převodovkou má dle metodiky WLTP homologované emise CO2266 g/km WLTP a homologovanou spotřebu paliva 10,2 l/100 km.

Uváděné hodnoty spotřeby paliva, emisí CO2 a dojezdu na elektřinu byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EU) 2017/1151 v aktuálním znění. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců.

2 Belgie, Česká republika, Dánsko, Finsko, Francie, Irsko, Itálie, Maďarsko, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko, Turecko a Velká Británie.

3 Maximální hmotnost přívěsu se může měnit v závislosti na nákladu, konfiguraci vozidla, příslušenství a počtu cestujících.

4 Maximální užitečné zatížení závisí na instalovaném příslušenství a konfiguraci vozu. Údaje konkrétního vozu jsou uvedeny na štítku na rámu dveří.

5 Nenechte se při řízení rozptylovat. Je-li to možné, využívejte ovládání hlasem. Nedržte telefon za jízdy. Některé funkce nemusí být dostupné, je-li zařazen rychlostní stupeň. Ne všechny funkce jsou kompatibilní se všemi telefony.

6 BANG & OLUFSEN© 2021 a B&O© 2021. BANG & OLUFSEN™ a B&O™ jsou registrované ochranné známky Bang & Olufsen Group. Licencováno společností Harman Becker Automotive Systems Manufacturing Kft. Všechna práva vyhrazena.

7 Bezdrátové nabíjení standardu Qi,, nemusí být kompatibilní se všemi mobilními telefony.

8 Asistenční systémy jsou podpůrné. Nenahrazují úsudek a pozornost řidiče a nezbavují ho povinnosti ovládat vůz. Podrobnosti jsou uvedeny v návodu k obsluze.

Vytisknout

Diskuze: Nejprodávanější evropský pick-up - Ford Ranger přijíždí v nové luxusní výbavě Platinum

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Proč se na mě lepí? Jak mají vypadat rozestupy

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud