Nový Ranger Platinum doplňuje nabídku nové generace nejprodávanějšího pick-upu Evropy (2) jako nejvyšší z variant určených primárně pro silniční provoz. Již tak osobitý design Rangeru umocňují exkluzivní detaily a povrchové úpravy, jimž odpovídá také stylový a moderní interiér s koženým čalouněním.
Vznětový motor Ford 3.0 V6 o výkonu 176 kW (240 k) a hnací řetězec zkonstruovaný s ohledem na kultivovanost v běžném provozu udělují Rangeru Platinum suverénní cestovní dynamiku i dostatek síly pro jistou a bezpečnou jízdu s přívěsem o hmotnosti až 3500 kg. 3
„Ford Ranger již nastavil v segmentu pick-upů laťku dynamiky a užitných vlastností. Nyní nastavuje také laťku luxusu. Úchvatný nový model Platinum bude vyhovovat zákazníkům, kteří ocení komfort a technologie na úrovni špičkových silničních vozů, ale zároveň spoléhají na robustnost a všestrannou praktičnost, díky nimiž je Ranger dlouhodobě nejprodávanějším pick-upem na evropském trhu,“ řekl Hans Schep, generální ředitel Ford Pro v Evropě.
Prodejci Ford v Evropě přijímají objednávky na Ranger Platinum již dnes. Výroba nového modelu pro český trh bude zahájena v dubnu 2023 a první dodávky zákazníkům jsou naplánovány na léto.
Žádný Ranger ještě nebyl tak luxusní
Ranger Platinum se vyrábí výhradně s pětimístnou dvoukabinou a pohání ho vznětový motor Ford 3.0 V6, známý na severoamerickém trhu z luxusních SUV a pick-upu F-150. Jednotka dosahuje výkonu 176 kW (240 k) a točivého momentu 600 Nm. Přenos výkonu zajišťuje elektronicky řízený stálý pohon všech kol pro silnici i terén ve spojení s 10stupňovou automatickou převodovkou Ford, vybavenou adaptivními algoritmy a speciálním uložením, které potlačuje hluk a vibrace.
Výsledkem je kultivovaný, pohotový a jistý zátah v jakýchkoliv podmínkách, stejně jako velkorysá maximální hmotnost brzděného přívěsu 3500 kg. Platinum nabízí také stejně vynikající přepravní vlastnosti jako všechny pick-upy Ranger, užitečné zatížení přesahující jednu tunu nevyjímaje. 4
Exteriér varianty Platinum navazuje na svalnatý a funkční styl rodiny Ranger, přidává však na vytříbenosti. Nový stupeň výbavy stojí v nabídce ještě výš než Wildtrak, který se na prodejích odcházejícího Rangeru podílel v Evropě 60 procenty.
K výraznému prvnímu dojmu z Rangeru Platinum přispívá specifická mřížka chladiče a nová chromovaná úprava vnějších detailů, stejně jako nová 20palcová kola z lehké slitiny s lesklými ebenovými detaily. K dalším prémiovým prvkům patří tlumené otevírání víka korby, zatmavená boční okna a charakteristické denní svícení, integrované do Matrix LED světlometů. Standardně dodávané střešní ližiny propůjčují vozu účelný vzhled i další dávku praktičnosti.
Luxusní, kůží čalouněný interiér Rangeru Platinum doplňují chytré technologie, které usnadňují život. Řidič i spolujezdec mají k dispozici prémiová perforovaná a prošívaná kožená sedadla s možností nastavení v 10 směrech, vyhříváním, odvětráváním a stylovými kontrastními švy. Opulentní design pokračuje tmavým javorovým dřevem s otevřenými póry vkládaný v palubní desce, zatímco sofistikované ambientní osvětlení pomáhá vytvářet v prostoru pro cestující uklidňující atmosféru.
Hi-tech kokpit tvoří dvě 12palcové obrazovky: plně digitální přístrojový štít před řidičem a na výšku orientovaná dotyková obrazovka palubního systému Ford SYNC 4A. 5 Ranger Platinum je dále standardně vybaven audiosystémem B&O s deseti reproduktory 6 a bezdrátovým nabíjením telefonů. 7 Výkonnou konektivitu zajišťuje standardně dodávaný modem FordPass Connect, který zároveň umožňuje do budoucna vylepšovat různé systémy vozu prostřednictvím bezdrátových softwarových aktualizací Ford Power-Up.
Vedle vyspělých asistenčních systémů Rangeru Wildtrak má Platinum v sériové výbavě navíc aktivní parkovací asistent s asistentem vyparkování, 8 systém hlídání mrtvých úhlů s upozorněním na projíždějící vozidla při couvání, pokrytím přívěsu a asistentem změny jízdního pruhu a soustavu kamer s pokrytím 360 stupňů okolo vozu.
Historicky nejširší řada Ranger
Platinum stojí na vrcholu dosud nejširší modelové řady Ranger. Kromě variant Raptor 3.0 V6, Wildtrak, Limited, XLT a XL nové generace, které jsou již v prodeji, mohou nyní evropští zákazníci objednávat rovněž Ranger Raptor v naftovém provedení 2.0 Bi-Turbo s výkonem 205 k (151 kW), koncipovaném jako ekonomická verze k ostré benzínové variantě 3.0 EcoBoost V6.
# # #
1 Ford Ranger 3.0 V6 s 10stupňovou automatickou převodovkou má dle metodiky WLTP homologované emise CO2266 g/km WLTP a homologovanou spotřebu paliva 10,2 l/100 km.
Uváděné hodnoty spotřeby paliva, emisí CO2 a dojezdu na elektřinu byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EU) 2017/1151 v aktuálním znění. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců.
2 Belgie, Česká republika, Dánsko, Finsko, Francie, Irsko, Itálie, Maďarsko, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko, Turecko a Velká Británie.
3 Maximální hmotnost přívěsu se může měnit v závislosti na nákladu, konfiguraci vozidla, příslušenství a počtu cestujících.
4 Maximální užitečné zatížení závisí na instalovaném příslušenství a konfiguraci vozu. Údaje konkrétního vozu jsou uvedeny na štítku na rámu dveří.
5 Nenechte se při řízení rozptylovat. Je-li to možné, využívejte ovládání hlasem. Nedržte telefon za jízdy. Některé funkce nemusí být dostupné, je-li zařazen rychlostní stupeň. Ne všechny funkce jsou kompatibilní se všemi telefony.
6 BANG & OLUFSEN© 2021 a B&O© 2021. BANG & OLUFSEN™ a B&O™ jsou registrované ochranné známky Bang & Olufsen Group. Licencováno společností Harman Becker Automotive Systems Manufacturing Kft. Všechna práva vyhrazena.
7 Bezdrátové nabíjení standardu Qi,, nemusí být kompatibilní se všemi mobilními telefony.
8 Asistenční systémy jsou podpůrné. Nenahrazují úsudek a pozornost řidiče a nezbavují ho povinnosti ovládat vůz. Podrobnosti jsou uvedeny v návodu k obsluze.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?