Nový Ranger Platinum doplňuje nabídku nové generace nejprodávanějšího pick-upu Evropy (2) jako nejvyšší z variant určených primárně pro silniční provoz. Již tak osobitý design Rangeru umocňují exkluzivní detaily a povrchové úpravy, jimž odpovídá také stylový a moderní interiér s koženým čalouněním.
Vznětový motor Ford 3.0 V6 o výkonu 176 kW (240 k) a hnací řetězec zkonstruovaný s ohledem na kultivovanost v běžném provozu udělují Rangeru Platinum suverénní cestovní dynamiku i dostatek síly pro jistou a bezpečnou jízdu s přívěsem o hmotnosti až 3500 kg. 3
„Ford Ranger již nastavil v segmentu pick-upů laťku dynamiky a užitných vlastností. Nyní nastavuje také laťku luxusu. Úchvatný nový model Platinum bude vyhovovat zákazníkům, kteří ocení komfort a technologie na úrovni špičkových silničních vozů, ale zároveň spoléhají na robustnost a všestrannou praktičnost, díky nimiž je Ranger dlouhodobě nejprodávanějším pick-upem na evropském trhu,“ řekl Hans Schep, generální ředitel Ford Pro v Evropě.
Prodejci Ford v Evropě přijímají objednávky na Ranger Platinum již dnes. Výroba nového modelu pro český trh bude zahájena v dubnu 2023 a první dodávky zákazníkům jsou naplánovány na léto.
Žádný Ranger ještě nebyl tak luxusní
Ranger Platinum se vyrábí výhradně s pětimístnou dvoukabinou a pohání ho vznětový motor Ford 3.0 V6, známý na severoamerickém trhu z luxusních SUV a pick-upu F-150. Jednotka dosahuje výkonu 176 kW (240 k) a točivého momentu 600 Nm. Přenos výkonu zajišťuje elektronicky řízený stálý pohon všech kol pro silnici i terén ve spojení s 10stupňovou automatickou převodovkou Ford, vybavenou adaptivními algoritmy a speciálním uložením, které potlačuje hluk a vibrace.
Výsledkem je kultivovaný, pohotový a jistý zátah v jakýchkoliv podmínkách, stejně jako velkorysá maximální hmotnost brzděného přívěsu 3500 kg. Platinum nabízí také stejně vynikající přepravní vlastnosti jako všechny pick-upy Ranger, užitečné zatížení přesahující jednu tunu nevyjímaje. 4
Exteriér varianty Platinum navazuje na svalnatý a funkční styl rodiny Ranger, přidává však na vytříbenosti. Nový stupeň výbavy stojí v nabídce ještě výš než Wildtrak, který se na prodejích odcházejícího Rangeru podílel v Evropě 60 procenty.
K výraznému prvnímu dojmu z Rangeru Platinum přispívá specifická mřížka chladiče a nová chromovaná úprava vnějších detailů, stejně jako nová 20palcová kola z lehké slitiny s lesklými ebenovými detaily. K dalším prémiovým prvkům patří tlumené otevírání víka korby, zatmavená boční okna a charakteristické denní svícení, integrované do Matrix LED světlometů. Standardně dodávané střešní ližiny propůjčují vozu účelný vzhled i další dávku praktičnosti.
Luxusní, kůží čalouněný interiér Rangeru Platinum doplňují chytré technologie, které usnadňují život. Řidič i spolujezdec mají k dispozici prémiová perforovaná a prošívaná kožená sedadla s možností nastavení v 10 směrech, vyhříváním, odvětráváním a stylovými kontrastními švy. Opulentní design pokračuje tmavým javorovým dřevem s otevřenými póry vkládaný v palubní desce, zatímco sofistikované ambientní osvětlení pomáhá vytvářet v prostoru pro cestující uklidňující atmosféru.
Hi-tech kokpit tvoří dvě 12palcové obrazovky: plně digitální přístrojový štít před řidičem a na výšku orientovaná dotyková obrazovka palubního systému Ford SYNC 4A. 5 Ranger Platinum je dále standardně vybaven audiosystémem B&O s deseti reproduktory 6 a bezdrátovým nabíjením telefonů. 7 Výkonnou konektivitu zajišťuje standardně dodávaný modem FordPass Connect, který zároveň umožňuje do budoucna vylepšovat různé systémy vozu prostřednictvím bezdrátových softwarových aktualizací Ford Power-Up.
Vedle vyspělých asistenčních systémů Rangeru Wildtrak má Platinum v sériové výbavě navíc aktivní parkovací asistent s asistentem vyparkování, 8 systém hlídání mrtvých úhlů s upozorněním na projíždějící vozidla při couvání, pokrytím přívěsu a asistentem změny jízdního pruhu a soustavu kamer s pokrytím 360 stupňů okolo vozu.
Historicky nejširší řada Ranger
Platinum stojí na vrcholu dosud nejširší modelové řady Ranger. Kromě variant Raptor 3.0 V6, Wildtrak, Limited, XLT a XL nové generace, které jsou již v prodeji, mohou nyní evropští zákazníci objednávat rovněž Ranger Raptor v naftovém provedení 2.0 Bi-Turbo s výkonem 205 k (151 kW), koncipovaném jako ekonomická verze k ostré benzínové variantě 3.0 EcoBoost V6.
# # #
1 Ford Ranger 3.0 V6 s 10stupňovou automatickou převodovkou má dle metodiky WLTP homologované emise CO2266 g/km WLTP a homologovanou spotřebu paliva 10,2 l/100 km.
Uváděné hodnoty spotřeby paliva, emisí CO2 a dojezdu na elektřinu byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EU) 2017/1151 v aktuálním znění. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců.
2 Belgie, Česká republika, Dánsko, Finsko, Francie, Irsko, Itálie, Maďarsko, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko, Turecko a Velká Británie.
3 Maximální hmotnost přívěsu se může měnit v závislosti na nákladu, konfiguraci vozidla, příslušenství a počtu cestujících.
4 Maximální užitečné zatížení závisí na instalovaném příslušenství a konfiguraci vozu. Údaje konkrétního vozu jsou uvedeny na štítku na rámu dveří.
5 Nenechte se při řízení rozptylovat. Je-li to možné, využívejte ovládání hlasem. Nedržte telefon za jízdy. Některé funkce nemusí být dostupné, je-li zařazen rychlostní stupeň. Ne všechny funkce jsou kompatibilní se všemi telefony.
6 BANG & OLUFSEN© 2021 a B&O© 2021. BANG & OLUFSEN™ a B&O™ jsou registrované ochranné známky Bang & Olufsen Group. Licencováno společností Harman Becker Automotive Systems Manufacturing Kft. Všechna práva vyhrazena.
7 Bezdrátové nabíjení standardu Qi,, nemusí být kompatibilní se všemi mobilními telefony.
8 Asistenční systémy jsou podpůrné. Nenahrazují úsudek a pozornost řidiče a nezbavují ho povinnosti ovládat vůz. Podrobnosti jsou uvedeny v návodu k obsluze.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.