Česká značka Praga uvede ve druhé polovině příštího roku na trh nový supersportovní automobil pod názvem Bohema. Vůz s výkonem 700 koní bude stát 1,28 milionu eur (zhruba 30 milionů Kč) bez DPH. Limitovaná edice 89 aut vznikne ve výrobní hale týmu Kresta Racing. Firma Praga to podle ČTK oznámila včera v tiskové zprávě.
V první polovině roku 2023 má být Bohema představena ve své finální sériové specifikaci. V současné době firma přijímá objednávky a jedná s potenciálními prodejními partnery v zemích, jako jsou Austrálie, Německo, Hongkong, Japonsko, Jihoafrická republika, Španělsko, Tchaj-wan, Spojené arabské emiráty, USA a Velká Británie, kde už Praga pro vůz získala plnou silniční způsobilost.
Dvousedadlová Praga Bohema s hmotností pod 1000 kg má dosahovat extrémních výkonů s cílem zajet na okruhu na silničních pneumatikách Pirelli srovnatelné časy na kolo jako ostré okruhové závodní speciály GT3 na závodních pneumatikách. Současně nabídne dostatečný komfort a praktičnost při vyjížďkách na silnici. Vychází z prototypu R1R představeného v roce 2015.
Pohonná jednotka je odvozená z legendárního Nissanu GT-R, jde tedy o šestiválec 3,8 se dvěma turbodmychadly, který je známý svou spolehlivostí, jednoduchým servisem a také pro velký potenciál zvyšování výkonu. Zážitek z jízdy umocní závodní poloautomatická převodovka. Maximální rychlost je podřízená tomu, jaké nejvyšší rychlosti jsou auta schopny dosáhnout při jízdě na okruhu. Bohema se dostává na 305 km/h.
V příštím roce Praga vyrobí prvních deset kusů Bohemy. Ve stejném roce česká značka otevře své nové zastoupení v Anglii, kde budou mít zákazníci možnost si vůz naspecifikovat. V dalších čtyřech letech pak bude ručně vyrobeno vždy kolem 20 kusů hypersportů, což novým majitelům podle firmy zajistí dostatečnou exkluzivitu. Každému zákazníkovi bude vůz předán přímo na okruhu prostřednictvím týmu testovacích jezdců, kteří se postarají o dostatečné obeznámení zákazníka se všemi informacemi kolem vozu a jeho chováním jak na okruhu, tak na silnici, dodává firma.
Obnovená značka Praga je známá především jako výrobce motokár. Každoročně vyrobí až 7000 motokárových podvozků, což z ní dělá jednoho z nejúspěšnějších výrobců motokár na světě. Její další projekt, závodní vůz Praga R1, se v posledních letech stává oblíbeným závodním vozem ve Velké Británii, Evropě a Severní Americe. Díky jezdci Alešovi Lopraisovi a jeho týmu se také Praga účastní slavné rallye Dakar.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.