MANIFESTO je koncept, který v sobě soustřeďuje a opětovně potvrzuje všechny hodnoty, kterými se pyšní značka Dacia. Jednoduchý vůz, ale přesto „cool“, atraktivní, robustní a jako stvořený pro aktivity ve volné přírodě, který zároveň splňuje požadavky hospodárnosti a ekologie. MANIFESTO je laboratoř pro nové nápady, kde některé průkopnické prvky budou uplatněny pro další zdokonalení sériově vyráběných automobilů Dacia v budoucnu.
Koncept MANIFESTO znovu potvrzuje jedinečnou vizi této značky o tom, jaký má být automobil obsahující pouze to základní, ale který přesto zůstává atraktivním, robustním, cenově dostupným a ekologicky účinným. Koncept MANIFESTO je zkušební laboratoří pro nové nápady. Je to automobil spojený s přírodou, ekologický a nabízející mnoho nových prvků, které najdeme v příštích generacích automobilů Dacia.
Koncept MANIFESTO není budoucím sériovým automobilem: je vyjádřením snahy značky reagovat na požadavky zákazníků a jejich stále rostoucí oblibu aktivit ve volné přírodě, a při tom jim nabídnout ještě více hodnot a kvalit, které byly a jsou základem úspěchu značky Dacia.
JEN TO NEZBYTNÉ, ALE PŘESTO „COOL“
MANIFESTO nově definuje to, co je ve vozidle opravdu nezbytné, aby cestující mohli získat ještě bezprostřednější a opravdovější zážitky. Pasažéry v automobilu nic neodděluje od okolního prostředí – žádné dveře, žádná okna, žádnéčelní sklo. Jste jakoby součástí přírody. A při svých aktivitách pod širým nebem oceníte zadní částa automobilu, kterou můžete proměnit na pracovní plochu, která se dá využít pro nejrůznější účely.
Cestující mohou být ještě blíže k přírodě, a zároveň využívat připojení ke všem službám ze svého smartphonu: jednoduchý, efektivní a ekonomický přístup Bring-Your-Own-Device, se kterým přichází Dacia, umožňuje úplnou integraci smartphonu do přístrojové desky a palubního počítače. Tento systém je již zaveden v některých modelech a v budoucnosti se bude dále zdokonalovat.
Koncept MANIFESTO také uvádí pasažéry do další průlomové oblasti, která bude k dispozici v nových modelech.
Jedná se o velmi jednoduchý systém YouClip, používaný pro fixaci různých praktických a modulárních pomůcek.
A protože atraktivní vzhled se u Dacie často překrývá s užitečností, pouze jedno stropní svítidlo – proč používat dvě, když i jedno dává dostatek světla, které potřebujete - které lze vyjmout a použít jako výkonnou kapesní svítilnu!
ROBUSTNÍ A STVOŘENÝ PRO JÍZDU VE VOLNÉ PŘÍRODĚ
Automobily Dacia jsou známé svou robustností a spolehlivostí. Například Duster, Jogger a Sandero Stepway jsou zákazníky oceňovány jako vynikající automobily pro aktivity ve volné přírodě. Koncept MANIFESTO posunuje hranice ještě dále, tento vůz se stává jakýmsi prostředníkem mezi člověkem a přírodou.
Koncept MANIFESTO respektuje všechny charakteristické znaky světa „outdoor“, například pohon všech čtyř kol, světlou výšku, velká kola a karoserii, která hravě zvládne i nejtvrdší podmínky v terénu.
Koncept MANIFESTO je vodotěsný. „Waterproof“: vnitřní prostor kabiny můžete čistit vodní tryskou.
Snímatelné potahy sedadel lze během několika sekund proměnit ve spací pytle.
Na střešní nosič lze uložit nejrůznější předměty, protože střešní lišty se dají přesunovat a tím vytváří mnoho možností pro uložení nákladu. Dacia se posunula před ostatní značky už svými novými modulárními střešními lištami, které v minulosti představila u modelů Sandero Stepway a Jogger, a které se brzy objeví také u modelu Duster.
Speciální odnímatelná baterie zajišťuje napájení prostřednictvím domácí zásuvky, čímž se koncept MANIFESTO stává zdrojem energie pro outdoorové aktivity.
ECO-SMART
Konceptem MANIFESTO značka Dacia dále rozvíjí svoji vizi automobilu s minimální ekologickou stopou. Protože se jedná o malé a lehké vozidlo, spotřebuje méně energie. Tuto snahu lze sledovat v celé historii modelové řady Dacia – například Jogger je o 300 kg lehčí než jeho sedmimístní konkurenti.
Značná část karoserie konceptu MANIFESTO je vyrobena z recyklovaných plastů, materiálů vyrobených ze zpracovaných použitých polymerů, které vytvářejí typický skvrnitý povrch, označovaný jako Starkle®.
Ruku v ruce s tím, je interiér vybaven přírodními materiály, jako např. korek na povrchu přístrojové desky. A stejně jako u posledních modelů značky Dacia zmizelo také dekorativní chromování.
Další novinkou jsou nepneumatické pneumatiky, které jsou ekologické a úsporné. Hlavním důvodem je dlouhá životnost. Nemůže u nich dojít k píchnutí a vydrží stejně dlouho jako automobil.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.