MANIFESTO je koncept, který v sobě soustřeďuje a opětovně potvrzuje všechny hodnoty, kterými se pyšní značka Dacia. Jednoduchý vůz, ale přesto „cool“, atraktivní, robustní a jako stvořený pro aktivity ve volné přírodě, který zároveň splňuje požadavky hospodárnosti a ekologie. MANIFESTO je laboratoř pro nové nápady, kde některé průkopnické prvky budou uplatněny pro další zdokonalení sériově vyráběných automobilů Dacia v budoucnu.
Koncept MANIFESTO znovu potvrzuje jedinečnou vizi této značky o tom, jaký má být automobil obsahující pouze to základní, ale který přesto zůstává atraktivním, robustním, cenově dostupným a ekologicky účinným. Koncept MANIFESTO je zkušební laboratoří pro nové nápady. Je to automobil spojený s přírodou, ekologický a nabízející mnoho nových prvků, které najdeme v příštích generacích automobilů Dacia.
Koncept MANIFESTO není budoucím sériovým automobilem: je vyjádřením snahy značky reagovat na požadavky zákazníků a jejich stále rostoucí oblibu aktivit ve volné přírodě, a při tom jim nabídnout ještě více hodnot a kvalit, které byly a jsou základem úspěchu značky Dacia.
JEN TO NEZBYTNÉ, ALE PŘESTO „COOL“
MANIFESTO nově definuje to, co je ve vozidle opravdu nezbytné, aby cestující mohli získat ještě bezprostřednější a opravdovější zážitky. Pasažéry v automobilu nic neodděluje od okolního prostředí – žádné dveře, žádná okna, žádnéčelní sklo. Jste jakoby součástí přírody. A při svých aktivitách pod širým nebem oceníte zadní částa automobilu, kterou můžete proměnit na pracovní plochu, která se dá využít pro nejrůznější účely.
Cestující mohou být ještě blíže k přírodě, a zároveň využívat připojení ke všem službám ze svého smartphonu: jednoduchý, efektivní a ekonomický přístup Bring-Your-Own-Device, se kterým přichází Dacia, umožňuje úplnou integraci smartphonu do přístrojové desky a palubního počítače. Tento systém je již zaveden v některých modelech a v budoucnosti se bude dále zdokonalovat.
Koncept MANIFESTO také uvádí pasažéry do další průlomové oblasti, která bude k dispozici v nových modelech.
Jedná se o velmi jednoduchý systém YouClip, používaný pro fixaci různých praktických a modulárních pomůcek.
A protože atraktivní vzhled se u Dacie často překrývá s užitečností, pouze jedno stropní svítidlo – proč používat dvě, když i jedno dává dostatek světla, které potřebujete - které lze vyjmout a použít jako výkonnou kapesní svítilnu!
ROBUSTNÍ A STVOŘENÝ PRO JÍZDU VE VOLNÉ PŘÍRODĚ
Automobily Dacia jsou známé svou robustností a spolehlivostí. Například Duster, Jogger a Sandero Stepway jsou zákazníky oceňovány jako vynikající automobily pro aktivity ve volné přírodě. Koncept MANIFESTO posunuje hranice ještě dále, tento vůz se stává jakýmsi prostředníkem mezi člověkem a přírodou.
Koncept MANIFESTO respektuje všechny charakteristické znaky světa „outdoor“, například pohon všech čtyř kol, světlou výšku, velká kola a karoserii, která hravě zvládne i nejtvrdší podmínky v terénu.
Koncept MANIFESTO je vodotěsný. „Waterproof“: vnitřní prostor kabiny můžete čistit vodní tryskou.
Snímatelné potahy sedadel lze během několika sekund proměnit ve spací pytle.
Na střešní nosič lze uložit nejrůznější předměty, protože střešní lišty se dají přesunovat a tím vytváří mnoho možností pro uložení nákladu. Dacia se posunula před ostatní značky už svými novými modulárními střešními lištami, které v minulosti představila u modelů Sandero Stepway a Jogger, a které se brzy objeví také u modelu Duster.
Speciální odnímatelná baterie zajišťuje napájení prostřednictvím domácí zásuvky, čímž se koncept MANIFESTO stává zdrojem energie pro outdoorové aktivity.
ECO-SMART
Konceptem MANIFESTO značka Dacia dále rozvíjí svoji vizi automobilu s minimální ekologickou stopou. Protože se jedná o malé a lehké vozidlo, spotřebuje méně energie. Tuto snahu lze sledovat v celé historii modelové řady Dacia – například Jogger je o 300 kg lehčí než jeho sedmimístní konkurenti.
Značná část karoserie konceptu MANIFESTO je vyrobena z recyklovaných plastů, materiálů vyrobených ze zpracovaných použitých polymerů, které vytvářejí typický skvrnitý povrch, označovaný jako Starkle®.
Ruku v ruce s tím, je interiér vybaven přírodními materiály, jako např. korek na povrchu přístrojové desky. A stejně jako u posledních modelů značky Dacia zmizelo také dekorativní chromování.
Další novinkou jsou nepneumatické pneumatiky, které jsou ekologické a úsporné. Hlavním důvodem je dlouhá životnost. Nemůže u nich dojít k píchnutí a vydrží stejně dlouho jako automobil.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?