BMW M3 Competition Touring je první tovární kombi M3 v historii BMW. Protože M-oddělení letos slaví půl století své existence, rozhodli se Němci uvést M3 Touring do sériové výroby.
Nové rychlé kombi se nabízí v jediné verzi s pohonem všech kol s dlouhým názvem BMW M3 Competition Touring M xDrive. Pod kapotou je instalován posílený 3,0litrový biturbo motor o výkonu 375 kW (510 koní) s točivým momentem 650 Nm. Motor spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou M xDrive. Lamelová spojka zapojuje přední kola pouze v případě potřeby, čímž je zachován charakter vozů BMW s pohonem zadních kol. Vůz je opatřen M-diferenciálem s elektronickým ovládáním. Nechybí režim drift, při kterém se vypne pohon předních kol spolu se stabilizačním systémem.
Díky vysokému výkonu a pohonu všech kol nepřekvapí vynikající dynamické schopnosti. M3 Touring zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy (o 0,1 sekundy pomaleji než sedan). Nejvyšší rychlost je pak klasicky omezena na 250 km/h. S příplatkovým M Driver paketem je pak maximální rychlost posunuta na 280 km/h. Ještě větším důkazem úžasných výkonů než pouhá čísla o rychlosti a zrychlení je fakt, že BMW M3 Competiton Touring se stalo nejrychlejším sériovým kombi na Nürburgringu.
Sériová výroba vozu začne letos v listopadu v závodě v Mnichově. Zároveň se rozběhnou i celosvětové prodeje. Ceny vozu budou zveřejněny později, ale objevují se informace, že konkurent pro Audi RS4 Avant ve své domovině bude stát 98 000 € (asi 2,4 milionů Kč).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?