BMW M3 Competition Touring je první tovární kombi M3 v historii BMW. Protože M-oddělení letos slaví půl století své existence, rozhodli se Němci uvést M3 Touring do sériové výroby.
Nové rychlé kombi se nabízí v jediné verzi s pohonem všech kol s dlouhým názvem BMW M3 Competition Touring M xDrive. Pod kapotou je instalován posílený 3,0litrový biturbo motor o výkonu 375 kW (510 koní) s točivým momentem 650 Nm. Motor spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou M xDrive. Lamelová spojka zapojuje přední kola pouze v případě potřeby, čímž je zachován charakter vozů BMW s pohonem zadních kol. Vůz je opatřen M-diferenciálem s elektronickým ovládáním. Nechybí režim drift, při kterém se vypne pohon předních kol spolu se stabilizačním systémem.
Díky vysokému výkonu a pohonu všech kol nepřekvapí vynikající dynamické schopnosti. M3 Touring zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy (o 0,1 sekundy pomaleji než sedan). Nejvyšší rychlost je pak klasicky omezena na 250 km/h. S příplatkovým M Driver paketem je pak maximální rychlost posunuta na 280 km/h. Ještě větším důkazem úžasných výkonů než pouhá čísla o rychlosti a zrychlení je fakt, že BMW M3 Competiton Touring se stalo nejrychlejším sériovým kombi na Nürburgringu.
Sériová výroba vozu začne letos v listopadu v závodě v Mnichově. Zároveň se rozběhnou i celosvětové prodeje. Ceny vozu budou zveřejněny později, ale objevují se informace, že konkurent pro Audi RS4 Avant ve své domovině bude stát 98 000 € (asi 2,4 milionů Kč).
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?