BMW M3 Competition Touring je první tovární kombi M3 v historii BMW. Protože M-oddělení letos slaví půl století své existence, rozhodli se Němci uvést M3 Touring do sériové výroby.
Nové rychlé kombi se nabízí v jediné verzi s pohonem všech kol s dlouhým názvem BMW M3 Competition Touring M xDrive. Pod kapotou je instalován posílený 3,0litrový biturbo motor o výkonu 375 kW (510 koní) s točivým momentem 650 Nm. Motor spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou M xDrive. Lamelová spojka zapojuje přední kola pouze v případě potřeby, čímž je zachován charakter vozů BMW s pohonem zadních kol. Vůz je opatřen M-diferenciálem s elektronickým ovládáním. Nechybí režim drift, při kterém se vypne pohon předních kol spolu se stabilizačním systémem.
Díky vysokému výkonu a pohonu všech kol nepřekvapí vynikající dynamické schopnosti. M3 Touring zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy (o 0,1 sekundy pomaleji než sedan). Nejvyšší rychlost je pak klasicky omezena na 250 km/h. S příplatkovým M Driver paketem je pak maximální rychlost posunuta na 280 km/h. Ještě větším důkazem úžasných výkonů než pouhá čísla o rychlosti a zrychlení je fakt, že BMW M3 Competiton Touring se stalo nejrychlejším sériovým kombi na Nürburgringu.
Sériová výroba vozu začne letos v listopadu v závodě v Mnichově. Zároveň se rozběhnou i celosvětové prodeje. Ceny vozu budou zveřejněny později, ale objevují se informace, že konkurent pro Audi RS4 Avant ve své domovině bude stát 98 000 € (asi 2,4 milionů Kč).
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.