Čistě elektrická studie VISION 7S je první koncepční vůz značky ŠKODA, který je formován novým designovým jazykem. Automobilka nyní poodhaluje první skicu interiéru vozu. Minimalistický interiér se kromě udržitelných materiálů vyznačuje velkorysým prostorem až pro sedm osob s třetí řadou sedadel a Simply Clever prvky, typickými pro značku ŠKODA.
Oliver Stefani, šéfdesignér společnosti ŠKODA AUTO, říká: „Náš nový designový jazyk je minimalistický, funkční a autentický. I v budoucnu se zaměříme na klasické přednosti vozů ŠKODA, mezi které patří velkorysý prostor, snadné ovládání a vysoká funkčnost. S novým designovým jazykem učinila ŠKODA AUTO další krok, a ještě více se zaměří na zákaznickou zkušenost. Velkou kreativitu našich designérů a konstruktérů podtrhují variabilně posuvné prvky interiéru a nově vyvinuté Simply Clever prvky, jako je například zabudovaná dětská autosedačka. Minimalistické linie interiéru navazují na čisté linie exteriéru vozu.“
Nové designové prvkyInteriér nového koncepčního vozu VISION 7S se vyznačuje symetrickým „obepínajícím“ designem. Široká horizontální palubní deska zasahuje až ke dveřím, čímž ještě více zvyšuje pocit prostornosti. Optimálně umístěná odkládací plocha pro ruku umožňuje pohodlné ovládání dotykové obrazovky a tlačítek pro rychlý přístup s haptickou odezvou. Dotyková tlačítka má rovněž nově navržený volant. Ambientní osvětlení osvětluje různé části interiéru, včetně stavu nabíjení, a poskytuje vhodné osvětlení při nastupování a vystupování z vozu. Výplně dveří mají rovněž interaktivní haptické a vizuální prvky. Integrovaná dětská autosedačka je umístěna ve středové konzole, nejbezpečnějším místě ve voze. Opěradla předních sedadel jsou vybavena držáky na multimediální zařízení pro cestující ve druhé a třetí řadě. Nachází se zde také integrované batohy.
Inovativní posuvné ovládací prvky pro různé režimyProstorný interiér má dvě různé konfigurace, které nabízejí nový prostorový zážitek pro samotnou jízdu a odpočinek. V režimu Jízda jsou všechny ovládací prvky v základní poloze a centrální dotykový displej je otočen vertikálně, aby optimálně zobrazoval důležité informace během jízdy. Režim Relax lze aktivovat při nabíjení nebo při zastávce na odpočinek. Volant a přístrojová deska se posunou dopředu a sedadla v první a druhé řadě se posunou dozadu, aby mohli cestující sedět ještě pohodlněji. Tato varianta nabízí cestujícím maximální prostor a komfort.
ŠKODA AUTO oznámila svůj nový designový jazyk již v březnu na výroční tiskové konferenci. Je založen na klasických hodnotách značky ŠKODA, mezi které patří robustní vzhled, funkčnost a autenticita. Vyznačuje se velkorysým prostorem, odolnými a udržitelnými materiály a aerodynamickým, efektivním tvarem karoserie.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?