Čistě elektrická studie VISION 7S je první koncepční vůz značky ŠKODA, který je formován novým designovým jazykem. Automobilka nyní poodhaluje první skicu interiéru vozu. Minimalistický interiér se kromě udržitelných materiálů vyznačuje velkorysým prostorem až pro sedm osob s třetí řadou sedadel a Simply Clever prvky, typickými pro značku ŠKODA.
Oliver Stefani, šéfdesignér společnosti ŠKODA AUTO, říká: „Náš nový designový jazyk je minimalistický, funkční a autentický. I v budoucnu se zaměříme na klasické přednosti vozů ŠKODA, mezi které patří velkorysý prostor, snadné ovládání a vysoká funkčnost. S novým designovým jazykem učinila ŠKODA AUTO další krok, a ještě více se zaměří na zákaznickou zkušenost. Velkou kreativitu našich designérů a konstruktérů podtrhují variabilně posuvné prvky interiéru a nově vyvinuté Simply Clever prvky, jako je například zabudovaná dětská autosedačka. Minimalistické linie interiéru navazují na čisté linie exteriéru vozu.“
Nové designové prvkyInteriér nového koncepčního vozu VISION 7S se vyznačuje symetrickým „obepínajícím“ designem. Široká horizontální palubní deska zasahuje až ke dveřím, čímž ještě více zvyšuje pocit prostornosti. Optimálně umístěná odkládací plocha pro ruku umožňuje pohodlné ovládání dotykové obrazovky a tlačítek pro rychlý přístup s haptickou odezvou. Dotyková tlačítka má rovněž nově navržený volant. Ambientní osvětlení osvětluje různé části interiéru, včetně stavu nabíjení, a poskytuje vhodné osvětlení při nastupování a vystupování z vozu. Výplně dveří mají rovněž interaktivní haptické a vizuální prvky. Integrovaná dětská autosedačka je umístěna ve středové konzole, nejbezpečnějším místě ve voze. Opěradla předních sedadel jsou vybavena držáky na multimediální zařízení pro cestující ve druhé a třetí řadě. Nachází se zde také integrované batohy.
Inovativní posuvné ovládací prvky pro různé režimyProstorný interiér má dvě různé konfigurace, které nabízejí nový prostorový zážitek pro samotnou jízdu a odpočinek. V režimu Jízda jsou všechny ovládací prvky v základní poloze a centrální dotykový displej je otočen vertikálně, aby optimálně zobrazoval důležité informace během jízdy. Režim Relax lze aktivovat při nabíjení nebo při zastávce na odpočinek. Volant a přístrojová deska se posunou dopředu a sedadla v první a druhé řadě se posunou dozadu, aby mohli cestující sedět ještě pohodlněji. Tato varianta nabízí cestujícím maximální prostor a komfort.
ŠKODA AUTO oznámila svůj nový designový jazyk již v březnu na výroční tiskové konferenci. Je založen na klasických hodnotách značky ŠKODA, mezi které patří robustní vzhled, funkčnost a autenticita. Vyznačuje se velkorysým prostorem, odolnými a udržitelnými materiály a aerodynamickým, efektivním tvarem karoserie.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?