Lexus odhalil fotografie svého nového sportovního vozu, který má navázat na úžasný supersport LFA. Novinka prozatím nedostala jméno a tak ji říkají Electric Supercar. Výrobce slibuje, že produkční verze obdrží nejmodernější baterii, která má zajistit působivý dojezd.
Žádné konkrétní technické podrobnosti o slibném elektromobilu zatím nebyly zveřejněny. Ví se pouze to, že bude používat nejmodernější baterie (solid-state battery). Ve srovnání se současnými lithium-iontovými bateriemi se může pochlubit lehčí konstrukcí a vylepšenou účinností. Hovoří se o tom,že by nový Lexus s takovouto baterií mohl mít dojezd asi 695 kilometrů.
Výrobce také naznačil použití velmi výkonných elektromotorů , která vozu umožní zrychlit z 0 na 100 km/h za méně než 2 s. Mimochodem, společnost slíbila, že všechny tyto technologie dříve nebo později rozšiří i do ostatních modelů značky. Dá se předpokládat, že kromě v Lexusu by se mohli objevit i v lidovějšch vozech od Toyoty.
Design: Electric Supercar má velmi jasný a nezaměnitelný vnější design. Vyznačuje se dlouhou kapotou a pozvolna se snižující střechou. Jisté totožné designové prvky můžeme vidět při pohledu zepředu, tak i ze zadu.
Mimochodem, sám Lexus nazval první sériovou verzi elektromobilu ideovým nástupcem ikonického modelu LFA - supersportovní vůz s benzinovým motorem V10 o objemu 4,8 litrů umístěným uprostřed a pohonem zadních kol. Mezi roky 2011 a 2013 jich bylo smontováno pouze 500. Výrobce slibuje, že mu elektrická novinka neustoupí ani po stránce komfortu, ani dynamiky.
Připomeňme , že nadějný bateriový supercar se poprvé krátce ukázal na konci loňského roku. Tehdy Toyoty „spustila“ makety 15 nových modelů najednou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?