Lexus odhalil fotografie svého nového sportovního vozu, který má navázat na úžasný supersport LFA. Novinka prozatím nedostala jméno a tak ji říkají Electric Supercar. Výrobce slibuje, že produkční verze obdrží nejmodernější baterii, která má zajistit působivý dojezd.
Žádné konkrétní technické podrobnosti o slibném elektromobilu zatím nebyly zveřejněny. Ví se pouze to, že bude používat nejmodernější baterie (solid-state battery). Ve srovnání se současnými lithium-iontovými bateriemi se může pochlubit lehčí konstrukcí a vylepšenou účinností. Hovoří se o tom,že by nový Lexus s takovouto baterií mohl mít dojezd asi 695 kilometrů.
Výrobce také naznačil použití velmi výkonných elektromotorů , která vozu umožní zrychlit z 0 na 100 km/h za méně než 2 s. Mimochodem, společnost slíbila, že všechny tyto technologie dříve nebo později rozšiří i do ostatních modelů značky. Dá se předpokládat, že kromě v Lexusu by se mohli objevit i v lidovějšch vozech od Toyoty.
Design: Electric Supercar má velmi jasný a nezaměnitelný vnější design. Vyznačuje se dlouhou kapotou a pozvolna se snižující střechou. Jisté totožné designové prvky můžeme vidět při pohledu zepředu, tak i ze zadu.
Mimochodem, sám Lexus nazval první sériovou verzi elektromobilu ideovým nástupcem ikonického modelu LFA - supersportovní vůz s benzinovým motorem V10 o objemu 4,8 litrů umístěným uprostřed a pohonem zadních kol. Mezi roky 2011 a 2013 jich bylo smontováno pouze 500. Výrobce slibuje, že mu elektrická novinka neustoupí ani po stránce komfortu, ani dynamiky.
Připomeňme , že nadějný bateriový supercar se poprvé krátce ukázal na konci loňského roku. Tehdy Toyoty „spustila“ makety 15 nových modelů najednou.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?