Lexus odhalil fotografie svého nového sportovního vozu, který má navázat na úžasný supersport LFA. Novinka prozatím nedostala jméno a tak ji říkají Electric Supercar. Výrobce slibuje, že produkční verze obdrží nejmodernější baterii, která má zajistit působivý dojezd.
Žádné konkrétní technické podrobnosti o slibném elektromobilu zatím nebyly zveřejněny. Ví se pouze to, že bude používat nejmodernější baterie (solid-state battery). Ve srovnání se současnými lithium-iontovými bateriemi se může pochlubit lehčí konstrukcí a vylepšenou účinností. Hovoří se o tom,že by nový Lexus s takovouto baterií mohl mít dojezd asi 695 kilometrů.
Výrobce také naznačil použití velmi výkonných elektromotorů , která vozu umožní zrychlit z 0 na 100 km/h za méně než 2 s. Mimochodem, společnost slíbila, že všechny tyto technologie dříve nebo později rozšiří i do ostatních modelů značky. Dá se předpokládat, že kromě v Lexusu by se mohli objevit i v lidovějšch vozech od Toyoty.
Design: Electric Supercar má velmi jasný a nezaměnitelný vnější design. Vyznačuje se dlouhou kapotou a pozvolna se snižující střechou. Jisté totožné designové prvky můžeme vidět při pohledu zepředu, tak i ze zadu.
Mimochodem, sám Lexus nazval první sériovou verzi elektromobilu ideovým nástupcem ikonického modelu LFA - supersportovní vůz s benzinovým motorem V10 o objemu 4,8 litrů umístěným uprostřed a pohonem zadních kol. Mezi roky 2011 a 2013 jich bylo smontováno pouze 500. Výrobce slibuje, že mu elektrická novinka neustoupí ani po stránce komfortu, ani dynamiky.
Připomeňme , že nadějný bateriový supercar se poprvé krátce ukázal na konci loňského roku. Tehdy Toyoty „spustila“ makety 15 nových modelů najednou.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?