ŠKODA AUTO přináší na oficiálních designových skicách první pohled na nový model FABIA MONTE CARLO. Tato sportovně-lifestylová varianta se u české automobilky poprvé představila před 11 lety ve druhé generaci modelu FABIA.
Černé prvky typické pro verzi MONTE CARLO zdůrazňují zejména výrazně emocionálnější linie a dynamické proporce čtvrté generace modelu FABIA. Optické akcenty ve sportovně laděném interiéru tvoří materiály v dekoru Carbon a červené dekorační lišty.
Skica exteriéru nového modelu ukazuje, jak typické vizuální detaily této modelové varianty ještě více umocňují emocionální designový jazyk a dynamický vzhled nové FABIE. Rámeček masky chladiče je v černé barvě, stejně jako spodní hrana spoileru na specifickém předním nárazníku s velkým spodním otvorem pro přívod vzduchu. Černě lakovaný je také difuzor na sportovním zadním nárazníku a nápisy na zadních dveřích, stejně jako kryty vnějších zpětných zrcátek, lišty kolem bočních oken, boční prahy a zadní spoiler. Přední blatníky zdobí plakety MONTE CARLO.
Interiér je převážně černý. Výškově nastavitelná sportovní sedadla mají integrované opěrky hlavy a tříramenný multifunkční sportovní volant nese plaketu MONTE CARLO. Kožené čalounění volantu, páku ruční brzdy a řadicí páku zdobí černé prošívání. Potahy sedadel, horizontální dekorační lišta na přístrojové desce, středová konzole a nápaditě řešená madla dveří nesou záměrně výrazné červené akcenty. Loketní opěrky předních dveří a spodní část přístrojové desky mají specifický vzhled v dekoru Carbon.
Od roku 2011 nesou dynamické lifestylové kompaktní modely společnosti ŠKODA AUTO označení MONTE CARLO. Černými detaily karoserie, sportovním interiérem, a ještě bohatší sériovou výbavou připomínají úspěchy značky na legendární Rallye Monte Carlo. Tuto výbavovou variantu představila ŠKODA poprvé před jedenácti lety s druhou generací modelu FABIA a kromě jejího nástupce byla později k dispozici rovněž pro modely CITIGO, YETI a RAPID SPACEBACK.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?