ŠKODA AUTO přináší na oficiálních designových skicách první pohled na nový model FABIA MONTE CARLO. Tato sportovně-lifestylová varianta se u české automobilky poprvé představila před 11 lety ve druhé generaci modelu FABIA.
Černé prvky typické pro verzi MONTE CARLO zdůrazňují zejména výrazně emocionálnější linie a dynamické proporce čtvrté generace modelu FABIA. Optické akcenty ve sportovně laděném interiéru tvoří materiály v dekoru Carbon a červené dekorační lišty.
Skica exteriéru nového modelu ukazuje, jak typické vizuální detaily této modelové varianty ještě více umocňují emocionální designový jazyk a dynamický vzhled nové FABIE. Rámeček masky chladiče je v černé barvě, stejně jako spodní hrana spoileru na specifickém předním nárazníku s velkým spodním otvorem pro přívod vzduchu. Černě lakovaný je také difuzor na sportovním zadním nárazníku a nápisy na zadních dveřích, stejně jako kryty vnějších zpětných zrcátek, lišty kolem bočních oken, boční prahy a zadní spoiler. Přední blatníky zdobí plakety MONTE CARLO.
Interiér je převážně černý. Výškově nastavitelná sportovní sedadla mají integrované opěrky hlavy a tříramenný multifunkční sportovní volant nese plaketu MONTE CARLO. Kožené čalounění volantu, páku ruční brzdy a řadicí páku zdobí černé prošívání. Potahy sedadel, horizontální dekorační lišta na přístrojové desce, středová konzole a nápaditě řešená madla dveří nesou záměrně výrazné červené akcenty. Loketní opěrky předních dveří a spodní část přístrojové desky mají specifický vzhled v dekoru Carbon.
Od roku 2011 nesou dynamické lifestylové kompaktní modely společnosti ŠKODA AUTO označení MONTE CARLO. Černými detaily karoserie, sportovním interiérem, a ještě bohatší sériovou výbavou připomínají úspěchy značky na legendární Rallye Monte Carlo. Tuto výbavovou variantu představila ŠKODA poprvé před jedenácti lety s druhou generací modelu FABIA a kromě jejího nástupce byla později k dispozici rovněž pro modely CITIGO, YETI a RAPID SPACEBACK.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?