Uhodnete, která automobilka je tou vůbec nejoblíbenější? Forbes má odpověď

Sedadla konceptu Toyota bZ4X
Sedadla konceptu Toyota bZ4X, foto: Toyota
Lukáš Suchý , AutoRoad.cz 30. prosince 2021 21:25
Sdílej:

Automobilka Toyota se umístila na šesté pozici v novém žebříčku časopisu Forbes sta nejoblíbenějších značek Američanů. Toyota zaujala první místo mezi automobilovými značkami, když předstihla Hondu, Subaru, Teslu, Mercedes a Mazdu. Dostala se i před Apple, Nintendo nebo Spotify.

Nový žebříček vychází z unikátních výzkumů emocionální vazby spotřebitelů na jejich oblíbené značky, které realizovala firma HundredX ve spolupráci s Forbesem.

Pokud jde o míru loajality zákazníků, předběhl Toyotu pouze Lexus. V rozdělení podle věkových skupin měla Toyota bezmála ve všech skupinách lepší výsledek než jiné automobilové značky. 97 procent dotázaných mělo za to, že Toyota odpovídá na potřeby spotřebitelů.

Většina by si Toyotu koupila znovu

Američtí respondenti ve svých spontánních odpovědích poukazovali na takové klady Toyoty, jako jsou kvalita, spolehlivost, ale také profesionalita. Pokud jde o ni, dopadla Toyota o 28 procent lépe než její konkurenti a o 12 procent lépe než celé automobilové odvětví. Na otázku, zda by si koupili další Toyotu, 80 procent respondentů odpovědělo kladně.

Toyota je známá jako průkopník elektrifikace pohonů, největší producent hybridů a propagátor bezemisní vodíkové technologie. Značka nedávno představila komplexní strategii vývoje škály elektromobilů na baterie a oznámila, že do konce dekády hodlá uvést na trh 30 modelů BEV a dosáhnout ročního prodeje 3,5 milionu elektromobilů.

Toyota zaujímá první místo v automobilové branži rovněž v jiných žebříčcích časopisu Forbes. Na letošním seznamu největších společností na světě Forbes Global 2000 se umístila na 12. místě, v žebříčku The World’s Most Valuable Brands 2020 pak Toyota zaujala 11. pozici a opět předstihla všechny jiné automobilové značky.

Přes 100 tisíc respondentů

Ve výzkumu HundredX a Forbesu spotřebitelé z 2000 možností vybrali 75 značek, které jsou pro ně důležité, a následně se podělili o svoje názory a zkušenosti s těmito značkami. Žebříček je výsledkem odpovědí od 110 000 zákazníků, v nichž poskytli informace o 2,8 milionu interakcí s různými značkami během minulého roku a umožnili tak udělat si obrázek o tom, které značky si dobře vedou ve vztazích se zákazníky, a to jak celkově, tak v rozdělení na jednotlivé demografické skupiny.

Tento formát lidem umožňuje vybírat firmy, které znají, a následně informovat o tom, co je pro ně důležité. Může se jednat o kvalitu, pohodlí, rychlost, důvěru nebo jiné faktory. Pozice na seznamu se počítá na základě agregovaných a anonymizovaných údajů z dvojitě slepého pokusu.

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.