Uhodnete, která automobilka je tou vůbec nejoblíbenější? Forbes má odpověď

Sedadla konceptu Toyota bZ4X
Sedadla konceptu Toyota bZ4X, foto: Toyota
Lukáš Suchý , AutoRoad.cz 30. prosince 2021 21:25
Sdílej:

Automobilka Toyota se umístila na šesté pozici v novém žebříčku časopisu Forbes sta nejoblíbenějších značek Američanů. Toyota zaujala první místo mezi automobilovými značkami, když předstihla Hondu, Subaru, Teslu, Mercedes a Mazdu. Dostala se i před Apple, Nintendo nebo Spotify.

Nový žebříček vychází z unikátních výzkumů emocionální vazby spotřebitelů na jejich oblíbené značky, které realizovala firma HundredX ve spolupráci s Forbesem.

Pokud jde o míru loajality zákazníků, předběhl Toyotu pouze Lexus. V rozdělení podle věkových skupin měla Toyota bezmála ve všech skupinách lepší výsledek než jiné automobilové značky. 97 procent dotázaných mělo za to, že Toyota odpovídá na potřeby spotřebitelů.

Většina by si Toyotu koupila znovu

Američtí respondenti ve svých spontánních odpovědích poukazovali na takové klady Toyoty, jako jsou kvalita, spolehlivost, ale také profesionalita. Pokud jde o ni, dopadla Toyota o 28 procent lépe než její konkurenti a o 12 procent lépe než celé automobilové odvětví. Na otázku, zda by si koupili další Toyotu, 80 procent respondentů odpovědělo kladně.

Toyota je známá jako průkopník elektrifikace pohonů, největší producent hybridů a propagátor bezemisní vodíkové technologie. Značka nedávno představila komplexní strategii vývoje škály elektromobilů na baterie a oznámila, že do konce dekády hodlá uvést na trh 30 modelů BEV a dosáhnout ročního prodeje 3,5 milionu elektromobilů.

Toyota zaujímá první místo v automobilové branži rovněž v jiných žebříčcích časopisu Forbes. Na letošním seznamu největších společností na světě Forbes Global 2000 se umístila na 12. místě, v žebříčku The World’s Most Valuable Brands 2020 pak Toyota zaujala 11. pozici a opět předstihla všechny jiné automobilové značky.

Přes 100 tisíc respondentů

Ve výzkumu HundredX a Forbesu spotřebitelé z 2000 možností vybrali 75 značek, které jsou pro ně důležité, a následně se podělili o svoje názory a zkušenosti s těmito značkami. Žebříček je výsledkem odpovědí od 110 000 zákazníků, v nichž poskytli informace o 2,8 milionu interakcí s různými značkami během minulého roku a umožnili tak udělat si obrázek o tom, které značky si dobře vedou ve vztazích se zákazníky, a to jak celkově, tak v rozdělení na jednotlivé demografické skupiny.

Tento formát lidem umožňuje vybírat firmy, které znají, a následně informovat o tom, co je pro ně důležité. Může se jednat o kvalitu, pohodlí, rychlost, důvěru nebo jiné faktory. Pozice na seznamu se počítá na základě agregovaných a anonymizovaných údajů z dvojitě slepého pokusu.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.

Testy aut
Škoda Scala

Škoda Scala 1.0 TSI Drive – nejlepší hatchback s TOP poměrem cena/výkon ?

Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Evropský autoprůmysl v krizi: Škoda Auto propustí 6000 lidí, Audi zavírá továrnu

Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.