Automobilka Toyota se umístila na šesté pozici v novém žebříčku časopisu Forbes sta nejoblíbenějších značek Američanů. Toyota zaujala první místo mezi automobilovými značkami, když předstihla Hondu, Subaru, Teslu, Mercedes a Mazdu. Dostala se i před Apple, Nintendo nebo Spotify.
Nový žebříček vychází z unikátních výzkumů emocionální vazby spotřebitelů na jejich oblíbené značky, které realizovala firma HundredX ve spolupráci s Forbesem.
Pokud jde o míru loajality zákazníků, předběhl Toyotu pouze Lexus. V rozdělení podle věkových skupin měla Toyota bezmála ve všech skupinách lepší výsledek než jiné automobilové značky. 97 procent dotázaných mělo za to, že Toyota odpovídá na potřeby spotřebitelů.
Většina by si Toyotu koupila znovuAmeričtí respondenti ve svých spontánních odpovědích poukazovali na takové klady Toyoty, jako jsou kvalita, spolehlivost, ale také profesionalita. Pokud jde o ni, dopadla Toyota o 28 procent lépe než její konkurenti a o 12 procent lépe než celé automobilové odvětví. Na otázku, zda by si koupili další Toyotu, 80 procent respondentů odpovědělo kladně.
Toyota je známá jako průkopník elektrifikace pohonů, největší producent hybridů a propagátor bezemisní vodíkové technologie. Značka nedávno představila komplexní strategii vývoje škály elektromobilů na baterie a oznámila, že do konce dekády hodlá uvést na trh 30 modelů BEV a dosáhnout ročního prodeje 3,5 milionu elektromobilů.
Toyota zaujímá první místo v automobilové branži rovněž v jiných žebříčcích časopisu Forbes. Na letošním seznamu největších společností na světě Forbes Global 2000 se umístila na 12. místě, v žebříčku The World’s Most Valuable Brands 2020 pak Toyota zaujala 11. pozici a opět předstihla všechny jiné automobilové značky.
Přes 100 tisíc respondentů
Ve výzkumu HundredX a Forbesu spotřebitelé z 2000 možností vybrali 75 značek, které jsou pro ně důležité, a následně se podělili o svoje názory a zkušenosti s těmito značkami. Žebříček je výsledkem odpovědí od 110 000 zákazníků, v nichž poskytli informace o 2,8 milionu interakcí s různými značkami během minulého roku a umožnili tak udělat si obrázek o tom, které značky si dobře vedou ve vztazích se zákazníky, a to jak celkově, tak v rozdělení na jednotlivé demografické skupiny.
Tento formát lidem umožňuje vybírat firmy, které znají, a následně informovat o tom, co je pro ně důležité. Může se jednat o kvalitu, pohodlí, rychlost, důvěru nebo jiné faktory. Pozice na seznamu se počítá na základě agregovaných a anonymizovaných údajů z dvojitě slepého pokusu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?