Automobilka Toyota se umístila na šesté pozici v novém žebříčku časopisu Forbes sta nejoblíbenějších značek Američanů. Toyota zaujala první místo mezi automobilovými značkami, když předstihla Hondu, Subaru, Teslu, Mercedes a Mazdu. Dostala se i před Apple, Nintendo nebo Spotify.
Nový žebříček vychází z unikátních výzkumů emocionální vazby spotřebitelů na jejich oblíbené značky, které realizovala firma HundredX ve spolupráci s Forbesem.
Pokud jde o míru loajality zákazníků, předběhl Toyotu pouze Lexus. V rozdělení podle věkových skupin měla Toyota bezmála ve všech skupinách lepší výsledek než jiné automobilové značky. 97 procent dotázaných mělo za to, že Toyota odpovídá na potřeby spotřebitelů.
Většina by si Toyotu koupila znovuAmeričtí respondenti ve svých spontánních odpovědích poukazovali na takové klady Toyoty, jako jsou kvalita, spolehlivost, ale také profesionalita. Pokud jde o ni, dopadla Toyota o 28 procent lépe než její konkurenti a o 12 procent lépe než celé automobilové odvětví. Na otázku, zda by si koupili další Toyotu, 80 procent respondentů odpovědělo kladně.
Toyota je známá jako průkopník elektrifikace pohonů, největší producent hybridů a propagátor bezemisní vodíkové technologie. Značka nedávno představila komplexní strategii vývoje škály elektromobilů na baterie a oznámila, že do konce dekády hodlá uvést na trh 30 modelů BEV a dosáhnout ročního prodeje 3,5 milionu elektromobilů.
Toyota zaujímá první místo v automobilové branži rovněž v jiných žebříčcích časopisu Forbes. Na letošním seznamu největších společností na světě Forbes Global 2000 se umístila na 12. místě, v žebříčku The World’s Most Valuable Brands 2020 pak Toyota zaujala 11. pozici a opět předstihla všechny jiné automobilové značky.
Přes 100 tisíc respondentů
Ve výzkumu HundredX a Forbesu spotřebitelé z 2000 možností vybrali 75 značek, které jsou pro ně důležité, a následně se podělili o svoje názory a zkušenosti s těmito značkami. Žebříček je výsledkem odpovědí od 110 000 zákazníků, v nichž poskytli informace o 2,8 milionu interakcí s různými značkami během minulého roku a umožnili tak udělat si obrázek o tom, které značky si dobře vedou ve vztazích se zákazníky, a to jak celkově, tak v rozdělení na jednotlivé demografické skupiny.
Tento formát lidem umožňuje vybírat firmy, které znají, a následně informovat o tom, co je pro ně důležité. Může se jednat o kvalitu, pohodlí, rychlost, důvěru nebo jiné faktory. Pozice na seznamu se počítá na základě agregovaných a anonymizovaných údajů z dvojitě slepého pokusu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?