Kia Concept EV9, přicházející v návaznosti na uvedení modelu EV6, je poutavým nahlédnutím do budoucnosti čistě elektrického SUV, které kombinuje progresivní design, nejmodernější technologie a propracované čistě elektrické hnací ústrojí v jediném balení.
První vizuální materiály koncepčního SUV zobrazují ultramoderní design exteriéru, jehož schematizmus naznačuje moderní uvolněnou úpravu, která na sebe strhává pozornost prostřednictvím vzpřímeného a suverénního stylistického ztvárnění.
Z vizualizací je zřejmá vysoce konceptuální kabina, která byla návrháři pečlivě odladěna s úmyslem poskytnout řidiči i zbytku posádky vzdušný, flexibilní a všestranný vnitřní prostor. Z nejvýraznějších prvků kabiny jmenujme podmanivý interaktivní ultra široký displej a radikálně novou úpravu volantu.
Fyzické odhalení zbrusu nového konceptu proběhne 17. listopadu v 11:15 dopoledne (pacifického času) v Kongresovém centru v Los Angeles v rámci přehlídky AutoMobility.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.