Magazín Fortune zveřejnil žebříček Fortune Global 500 pětiset největších firem světa na rok 2021. Toyota Motor Corporation se letos posunula z druhé na první příčku mezi automobilkami. Obsadila celkově deváté místo, hned po ní je Volkswagen.
Celkové prvenství patří Walmartu, následuje State Grid a Amazon. Například Apple je šestý. Fortune Global 500 svůj každoroční žebříček největších světových korporací sestavuje na základě údajů o celkovém obratu společností. Hodnocení je ve světě byznysu všeobecně uznávané jakožto objektivní ukazatel úspěchu. Roční obrat Toyoty činil 256,7 miliard dolarů.
I přes obtíže způsobené pandemií a následnou krizí vygenerovaly firmy, jež jsou na seznamu Global 500, celkový obrat 31,7 bilionů dolarů a 1,6 bilionu dolarů zisku, přičemž zaměstnávaly 69,7 milionů lidí po celém světě.
Toyota je nejpopulárnější automobilová značka na světě a Toyota Motor Corporation prodala v první polovině roku 2021 nejvíce vozů ze všech producentů automobilů, konkrétně 5 467 218 aut.
Toyota coby průkopník elektromobility
Je průkopníkem elektromobility, jako první uvedla na trh elektrický hybridní Prius. Do dnešního dne prodala po celém světě více než 18,7 milionů elektrifikovaných automobilů.
Společnost usiluje o dosažení klimatické neutrality do roku 2050, nabízí vozy, jež reprezentují všechny technologie elektrifikovaných pohonů – full hybridy, plug-in hybridy, elektromobily poháněné vodíkem i bateriemi.
Do roku 2025 Toyota rozšíří svoji škálu ze současných 55 na 70 modelů a uvede do prodeje mimo jiné novou řadu aut na baterie bZ, které se zařadí mezi již světově prodávané automobily: PROACE Electric a PROACE CITY Electric, Toyoty C-HR EV a IZOA EV a Lexus UX 300e.
Elektromobil Toyota bZ4X, první z řady bZ, čeká debut i na českém trhu již v příštím roce.
Žebříček Fortune Global 500 největších globálních koncernů představuje srovnání firem na základě celkového obratu za poslední fiskální rok končící nejpozději 31. března 2021. Údaje pocházejí z oficiálních účetních závěrek zveřejňovaných a předkládaných vládním institucím.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?