Magazín Fortune zveřejnil žebříček Fortune Global 500 pětiset největších firem světa na rok 2021. Toyota Motor Corporation se letos posunula z druhé na první příčku mezi automobilkami. Obsadila celkově deváté místo, hned po ní je Volkswagen.
Celkové prvenství patří Walmartu, následuje State Grid a Amazon. Například Apple je šestý. Fortune Global 500 svůj každoroční žebříček největších světových korporací sestavuje na základě údajů o celkovém obratu společností. Hodnocení je ve světě byznysu všeobecně uznávané jakožto objektivní ukazatel úspěchu. Roční obrat Toyoty činil 256,7 miliard dolarů.
I přes obtíže způsobené pandemií a následnou krizí vygenerovaly firmy, jež jsou na seznamu Global 500, celkový obrat 31,7 bilionů dolarů a 1,6 bilionu dolarů zisku, přičemž zaměstnávaly 69,7 milionů lidí po celém světě.
Toyota je nejpopulárnější automobilová značka na světě a Toyota Motor Corporation prodala v první polovině roku 2021 nejvíce vozů ze všech producentů automobilů, konkrétně 5 467 218 aut.
Toyota coby průkopník elektromobility
Je průkopníkem elektromobility, jako první uvedla na trh elektrický hybridní Prius. Do dnešního dne prodala po celém světě více než 18,7 milionů elektrifikovaných automobilů.
Společnost usiluje o dosažení klimatické neutrality do roku 2050, nabízí vozy, jež reprezentují všechny technologie elektrifikovaných pohonů – full hybridy, plug-in hybridy, elektromobily poháněné vodíkem i bateriemi.
Do roku 2025 Toyota rozšíří svoji škálu ze současných 55 na 70 modelů a uvede do prodeje mimo jiné novou řadu aut na baterie bZ, které se zařadí mezi již světově prodávané automobily: PROACE Electric a PROACE CITY Electric, Toyoty C-HR EV a IZOA EV a Lexus UX 300e.
Elektromobil Toyota bZ4X, první z řady bZ, čeká debut i na českém trhu již v příštím roce.
Žebříček Fortune Global 500 největších globálních koncernů představuje srovnání firem na základě celkového obratu za poslední fiskální rok končící nejpozději 31. března 2021. Údaje pocházejí z oficiálních účetních závěrek zveřejňovaných a předkládaných vládním institucím.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?