Magazín Fortune zveřejnil žebříček Fortune Global 500 pětiset největších firem světa na rok 2021. Toyota Motor Corporation se letos posunula z druhé na první příčku mezi automobilkami. Obsadila celkově deváté místo, hned po ní je Volkswagen.
Celkové prvenství patří Walmartu, následuje State Grid a Amazon. Například Apple je šestý. Fortune Global 500 svůj každoroční žebříček největších světových korporací sestavuje na základě údajů o celkovém obratu společností. Hodnocení je ve světě byznysu všeobecně uznávané jakožto objektivní ukazatel úspěchu. Roční obrat Toyoty činil 256,7 miliard dolarů.
I přes obtíže způsobené pandemií a následnou krizí vygenerovaly firmy, jež jsou na seznamu Global 500, celkový obrat 31,7 bilionů dolarů a 1,6 bilionu dolarů zisku, přičemž zaměstnávaly 69,7 milionů lidí po celém světě.
Toyota je nejpopulárnější automobilová značka na světě a Toyota Motor Corporation prodala v první polovině roku 2021 nejvíce vozů ze všech producentů automobilů, konkrétně 5 467 218 aut.
Toyota coby průkopník elektromobility
Je průkopníkem elektromobility, jako první uvedla na trh elektrický hybridní Prius. Do dnešního dne prodala po celém světě více než 18,7 milionů elektrifikovaných automobilů.
Společnost usiluje o dosažení klimatické neutrality do roku 2050, nabízí vozy, jež reprezentují všechny technologie elektrifikovaných pohonů – full hybridy, plug-in hybridy, elektromobily poháněné vodíkem i bateriemi.
Do roku 2025 Toyota rozšíří svoji škálu ze současných 55 na 70 modelů a uvede do prodeje mimo jiné novou řadu aut na baterie bZ, které se zařadí mezi již světově prodávané automobily: PROACE Electric a PROACE CITY Electric, Toyoty C-HR EV a IZOA EV a Lexus UX 300e.
Elektromobil Toyota bZ4X, první z řady bZ, čeká debut i na českém trhu již v příštím roce.
Žebříček Fortune Global 500 největších globálních koncernů představuje srovnání firem na základě celkového obratu za poslední fiskální rok končící nejpozději 31. března 2021. Údaje pocházejí z oficiálních účetních závěrek zveřejňovaných a předkládaných vládním institucím.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.