Nová Škoda Fabia stanovuje měřítka ve své třídě

Pavel Stavebník / AutoRoad.cz, 17. srpna 2021, 23:55 Google+

V duchu hesla „Vše, co potřebujete – a ještě něco navíc“ pokračuje čtvrtá generace vozu ŠKODA FABIA ve svém velmi úspěšném příběhu. 22 let od premiéry má tento model dynamičtější a emotivnější vzhled než kdy předtím. Nová FABIA je poprvé postavena na modulární platformě MQB A0 koncernu Volkswagen a nabízí nejvelkorysejší prostor ve své třídě, vyšší komfort a mnoho nových asistenčních systémů. Díky tomu je skvělým základem nabídky značky ŠKODA. Vůz se může pochlubit tradičními přednostmi modelů ŠKODA, mezi které patří přesvědčivý poměr ceny a užitné hodnoty, vysoká funkčnost a mnoho Simply Clever prvků.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
22 let od premiéry má Škoda Fabia dynamičtější a emotivnější vzhled než kdy předtím

22 let od premiéry má Škoda Fabia dynamičtější a emotivnější vzhled než kdy předtím | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Thomas Schäfer, předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO, říká: „Nová FABIA je skvělým základem nabídky značky ŠKODA. Vůz spojuje známé přednosti vozů ŠKODA, mezi které patří velkorysý prostor, vysoká úroveň kvality a bezpečnosti a také vynikající poměr ceny a užitné hodnoty. Kromě toho má emocionální vzhled a nejnižší součinitel odporu vzduchu cx ve své třídě. Jsem přesvědčen, že díky mixu těchto vlastností dále posílíme pozici značky ŠKODA ve třídě malých vozů a získáme nové zákazníky.“

Martin Jahn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO odpovědný za oblast prodeje a marketingu, říká: „Uvedení čtvrté generace vozu FABIA má pro naši značku velký význam. Naslouchali jsme potřebám našich zákazníků a nový model FABIA cíleně vylepšili. Dynamickým vzhledem a moderními infotainmenty chceme oslovit zejména mladší zákazníky. Čtvrtá generace má všechny předpoklady k tomu, aby pokračovala v úspěšném příběhu.“

img-responsive

22 let od premiéry má Škoda Fabia dynamičtější a emotivnější vzhled než kdy předtím | foto: Škoda Auto

Od uvedení na trh bylo prodáno více než 4,5 milionů vozů FABIA. Nejčastějším důvodem pro koupi byl přesvědčivý poměr ceny a užitné hodnoty, nízké provozní náklady a velkorysý vnitřní prostor. Nová FABIA k tomu nabízí také velmi emocionální vzhled, vylepšené dynamické jízdní vlastnosti a mnoho nových asistenčních systémů. ŠKODA FABIA, která narostla a délkou 4 108 mm překonává hranici čtyř metrů, je poprvé postavena na modulární platformě MQB A0. Objem zavazadlového prostoru, který byl i doteď největší ve své třídě, se zvětšil o dalších 50 l na 380 l.

img-responsive

Nová Škoda Fabia stanovuje měřítka ve své třídě | foto: Škoda Auto

Vůz zaujme sebevědomými proporcemi, ostře řezanými předními světlomety a zadními světly s moderní LED technikou. V interiéru upoutají pozornost přístrojová deska se samostatně stojící centrální obrazovkou a virtuální kokpit dostupný na přání. Automobil také nabízí moderní infotainment a konektivitu. Při uvedení na trh budou k dispozici výbavové stupně Ambition a Style. Později je doplní sportovní verze MONTE CARLO. Čtyři benzinové motory aktuální generace Evo koncernu Volkswagen pokrývají výkonové spektrum od 59 kW (80 k) do 110 kW (150 k). Díky nejlepší aerodynamice ve své třídě dosahuje FABIA součinitele odporu vzduchu cx 0,28. V kombinaci s 50 litrovou nádrží dostupnou na přání tak dojezd v režimu WLTP činí více než 900 km. Premiéru ve voze ŠKODA má rovněž pět nových Simply Clever prvků.

img-responsive

22 let od premiéry má Škoda Fabia dynamičtější a emotivnější vzhled než kdy předtím | foto: Škoda Auto

Nárůst všech rozměrů: Mnohem více místa v interiéru
Nová ŠKODA FABIA je poprvé postavena na modulární platformě MQB A0 koncernu Volkswagen. Ve srovnání s předchozími generacemi došlo u modelu ŠKODA FABIA k nárůstu všech rozměrů a s délkou 4 108 mm FABIA poprvé překonává hranici čtyř metrů. Přitom se téměř podařilo udržet hmotnost třetí generace. Ve srovnání s předchůdcem se délka zvětšila o 111 mm a rozvor o 94 mm na 2 564 mm. Vůz je nyní také o 48 mm širší – celková šířka činí 1 780 mm. Zvětšené rozměry rovněž znamenají, že je uvnitř více prostoru. Objem největšího zavazadlového prostoru ve své třídě, který nabízela již předchozí generace, dále narostl o 50 l na 380 l. Po sklopení zadních sedadel je pak objem 1 190 l. Nová FABIA nabízí devět barev karoserie, mezi které patří také nové metalické odstíny oranžová Phoenix a šedá Graphite. Odstíny šedá Graphite a černá Magic jsou také použity v rámci Color Conceptu jako kontrastní barvy pro střechu, kryty vnějších zpětných zrcátek a kola z lehké slitiny. Šedá Graphite je navíc použita pro rámeček masky chladiče. Panoramatická střecha je dostupná na přání.

Přední světlomety a zadní světla s LED technologií
Příď zdobí výrazná šestihranná maska chladiče a úzké ostře řezané přední světlomety, které dosahují až k masce chladiče a které standardně využívají LED technologii pro potkávací, dálkové i směrové světlo a světlo pro denní svícení. Bi-LED varianta, která je dostupná na přání, nabízí  intenzivnější potkávací a dálkové světlo a také přisvěcování v zatáčkách a při odbočování. Na přání je také nabízena LED varianta ostře řezaných zadních světel s krystalickými prvky.

img-responsive

Nová Škoda Fabia stanovuje měřítka ve své třídě | foto: Škoda Auto

img-responsive

Nová Škoda Fabia stanovuje měřítka ve své třídě | foto: Škoda Auto

Nejlepší aerodynamika ve své třídě díky součiniteli odporu vzduchu cx 0,28
U nového vozu ŠKODA FABIA se podařilo snížit hodnotu součinitele odporu vzduchu z cx 0,32 předchozí generace na cx 0,28. FABIA se tak pyšní nejlepší hodnotou ve své třídě. Vývoj aerodynamiky vozu FABIA probíhal z velké části pomocí simulací metodou výpočetní dynamiky tekutin (CFD – Computational Fluid Dynamics). Během tří a půl roku provedli konstruktéři společnosti ŠKODA AUTO více než 3 000 výpočtů simulací proudění.

Aktivní žaluzie chladiče ušetří při rychlosti 120 km/h až 0,2 l/100 km
ŠKODA FABIA je prvním modelem ve své třídě, který používá žaluzie chladiče umístěné ve spodním otvoru pro přívod chladicího vzduchu na předním nárazníku. Pokud systém vyhodnotí, že chlazení není nutné, lamely se samy přivřou, čímž se zlepší aerodynamika. Při konstantní rychlosti 120 km/h díky tomu dochází k úspoře paliva až o 0,2 l/100 km. FABIA tak s přivřenými lamelami vypouští až o 5 g méně CO2/km. Pro maximální chlazení nebo během krátkých zastavení systém lamely plně otevře, aby mohlo dovnitř proudit maximální množství vzduchu. Nová ŠKODA FABIA má větší spoiler pátých dveří a boční finlety, které zlepšují proudění vzduchu v zadní části. Na přídi usměrňují otvory v předním nárazníku, tzv. vzduchové clony Air Curtain, aerodynamický tok vzduchu kolem vozu a kol. Velkou část podvozku nyní zaplňuje dvanáct krytů místo dosavadních tří, a to zejména v oblasti motorového prostoru a náprav, které jsou pro aerodynamiku důležité.

Aerodynamická vnější zpětná zrcátka a kola
Kryty elektricky nastavitelných, vyhřívaných a na přání elektricky sklopných vnějších zpětných zrcátek s funkcí automatického stmívání na straně řidiče, která FABIA nabízí poprvé, jsou menší než u předchozí generace. To zlepšuje aerodynamické vlastnosti vozu stejně jako kola z lehké slitiny Proxima a Procyon se speciálními aerodynamickými plastovými kryty dostupnými pro model FABIA vůbec poprvé. Nabídka kol zahrnuje 15" ocelová kola a devět kol z lehké slitiny o průměru od 15" do 18". Vrcholnou variantou jsou na přání dostupná černá leštěná 18" kola Libra z lehké slitiny.

Vysoká torzní tuhost karoserie díky použití vysokopevnostní oceli
Nový vůz ŠKODA FABIA postavený na modulární platformě MQB A0 nabízí velmi vysokou torzní tuhost karoserie, která zvyšuje bezpečnost, zlepšuje jízdní vlastnosti vozu a také zajišťuje velmi dlouhou životnost. Přitom se téměř podařilo udržet hmotnost třetí generace. Toho bylo dosaženo navržením karoserie podle nejnovějších standardů a použitím mnohem většího podílu vysokopevnostní a zatepla tvářené vysokopevnostní oceli v porovnání s předchozí generací. Tyto prvky byly použity především v oblasti A a B sloupků, na příčce oddělující motorový prostor od prostoru pro cestující a tunelu převodovky. Podíl tří nejpevnějších druhů oceli – pokročilé vysokopevnostní oceli, ultra vysokopevnostní oceli a zatepla tvářené vysokopevnostní oceli – se zvýšil z 15 na 40 %. Karoserie nového vozu ŠKODA FABIA se tak skládá z téměř 80 % z vysokopevnostní oceli.

FABIA nabízí poprvé komfortní prvky známé spíše z vozů vyšší třídy
FABIA poprvé nabízí několik komfortních prvků, které byly dosud vyhrazeny především vozům vyšších tříd. Patří mezi ně například vyhřívané čelní sklo, které zaručuje dobrý výhled a vysokou úroveň bezpečnosti v zimních měsících, a vyhřívaný dvouramenný kožený volant. Tříramenný sportovní multifunkční volant s pádly pro vozidla vybavená převodovkou DSG je nabízen na přání. Čtvrtá generace modelu FABIA nabízí poprvé dvouzónovou klimatizaci Climatronic a výdechy ventilace na zadní straně středové konzoly pro klimatizaci zadních sedadel. Dvouzónová klimatizace Climatronic, která je dostupná na přání, umožňuje nastavit teplotu zvlášť pro pravou a levou stranu interiéru pomocí dvou otočných tlačítek na středové konzole. Všechny funkce lze snadno ovládat pouhými osmi tlačítky.

Nové barvy, ambientní LED osvětlení
Kontrastní švy a dekorační prvky v měděné a šedé barvě přináší do interiéru modelu FABIA nové barvy. Nové ambientní LED osvětlení, které je standardně součástí výbavového stupně Style, osvětluje dekorační lištu na přístrojové desce červenou a bílou barvou. Součástí ambientního osvětlení je také LED osvětlení středové konzoly vpředu, vnitřních klik předních dveří a LED čtecí lampičky vpředu a vzadu. Sedadla, která jsou poprvé nabízena s nastavitelnou bederní opěrou, jsou ve výbavovém stupni Ambition potažena šedou látku s šedými kontrastními švy. Verze Style má sedadla potažená šedou a černou látkou.

Velkorysý prostor pro cestující a odkládací prostory s celkovým objemem více než 100 l
Nová ŠKODA FABIA přináší díky rozvoru zvětšenému o 94 mm oproti předchozímu modelu ještě více místa především pro cestující na zadních sedadlech. Rozvorem 2 564 m překonává FABIA dokonce první generaci modelu OCTAVIA z roku 1996. V interiéru vozu FABIA se nachází 16 odkládacích schránek s celkovým objemem 108 l. Jednou z nich je zadní sklopná loketní opěrka s dvojitým držákem nápojů.

img-responsive

Nová Škoda Fabia stanovuje měřítka ve své třídě | foto: Škoda Auto

img-responsive

Nová Škoda Fabia stanovuje měřítka ve své třídě | foto: Škoda Auto

img-responsive

Nová Škoda Fabia stanovuje měřítka ve své třídě | foto: Škoda Auto

img-responsive

Nová Škoda Fabia stanovuje měřítka ve své třídě | foto: Škoda Auto

Čtvrtá generace modelu FABIA nabízí čtyři moderní úsporné benzinové motory generace Evo
ŠKODA AUTO tak v porovnání s předchozím modelem rozšiřuje paletu pohonných jednotek. Širší než dosud je také výkonové spektrum, které sahá od 59 kW (80 k) do 110 kW (150 k). V kombinaci s na přání dostupnou 50 litrovou nádrží, kterou FABIA nabízí poprvé, činí dojezd u tříválcových motorů více než 900 km v režimu WLTP. Na přání je možné model FABIA vybavit paketem pro špatné cesty se světlou výškou zvýšenou o 15 mm. Později bude k dispozici také sportovní podvozek s tužším naladěním podvozku a o 15 mm sníženou světlou výškou.

Všechny pohonné jednotky generace Evo jsou ještě úspornější než motory předchozí generace
a splňují emisní normu Euro 6d. Novou vrcholnou motorizací, která bude k dispozici později, je 1,5 TSI s výkonem 110 kW (150 k) a standardně dodávanou sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Výkonové verze do 70 kW (95 k) jsou vybaveny pětistupňovou manuální převodovkou. U motoru 1,0 TSI o výkonu 81 kW (110 k) lze volit mezi šestistupňovou manuální převodovkou a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Všechny pohonné jednotky jsou nabízeny standardně se 40 litrovou palivovou nádrží. V případě 50 litrové nádrže, která je k dispozici na přání, disponuje FABIA vybavená tříválcovými motory dojezdem více než 900 km.

Motor MPI vyvinutý společností ŠKODA AUTO má vyšší výkon a nižší spotřebu
V rámci koncernu Volkswagen je společnost ŠKODA AUTO zodpovědná za vývoj motorů MPI pro celý koncern. V porovnání s předchozím modelem má tříválcový motor 1,0 MPI nižší spotřebu a emise. Jeho výkon se však zvýšil o 4 kW. Klikový mechanismus včetně pístů a pístních kroužků prošel optimalizací pro snížení třecích ztrát. Okruh s chladicí kapalinou byl v oblasti hlavy a bloku motoru modifikován pro dosažení vyšší účinnosti chlazení válců, spalovacích prostorů a integrovaného výfukového potrubí. Motor využívá Atkinsonův spalovací cyklus, při němž se sací ventily uzavírají až v průběhu kompresního zdvihu pístu, čímž je z válce vytlačována část nasáté směsi zpět do sacího potrubí. Tím se snižuje efektivní kompresní poměr, ale vysoká hodnota expanzního poměru 12:1 zůstává nezměněna. Díky těmto opatřením dosahuje motor vyšší účinnosti a má nižší spotřebu paliva.

Motory 1,0 TSI s inovativní vrstvou nanášenou pomocí plazmy
U obou motorů 1,0 TSI s přímým vstřikováním jsou litinové vložky válců nahrazeny inovativním plazmovým nanášením povrchové vrstvy válců o celkové tloušťce 150 mikrometrů (0,15 milimetrů). Tento proces snižuje vnitřní tření a optimalizuje tím i spotřebu paliva a emise. Díky lepší distribuci a odvodu tepla ve spalovacím prostoru také optimalizuje tepelné namáhání motoru. Motory pracují se vstřikovacími tlaky až 350 barů a využívají Millerův spalovací cyklus, který snižuje spotřebu. V případě Millerova spalovacího cyklu zůstávají sací ventily ve fázi komprese déle otevřené, což snižuje hydraulické ztráty a zvyšuje tepelnou účinnost. Turbodmychadlo má variabilní geometrii lopatek, což zajišťuje vysoký točivý moment v širokém rozsahu otáček motoru a nižší emise.

Nová vrcholná motorizace 1,5 TSI s aktivním řízením válců
Novou vrcholnou motorizaci nabídne čtvrtá generace vozu ŠKODA FABIA o něco později. Jedná se o čtyřválcový motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k), který je vybaven aktivním řízením válců (ACT). Systém vypíná v případě malé zátěže automaticky oba prostřední válce – což řidič téměř nepostřehne – a snižuje tak spotřebu a emise CO2. Motor má vrstvu nanášenou pomocí plazmy a pracuje s vysokými vstřikovacími tlaky až 350 barů.

Motory a převodovky jsou vyvíjeny a vyráběny společností ŠKODA AUTO v České republice
Většina motorů a všechny převodovky nového vozu ŠKODA FABIA jsou vyráběny v České republice. Motory 1,0 MPI a 1,0 TSI jsou vyráběny v hlavním závodě ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi, stejně jako manuální převodovky. Sedmistupňové automatické převodovky se vyrábějí v závodě Vrchlabí. Všechny motory TSI mají filtr pevných částic.

Sportovní podvozek a paket pro špatné cesty jsou dodávány na přání
Nová ŠKODA FABIA nabízí kromě standardního podvozku také další dvě verze na přání. Sportovní podvozek se vyznačuje o 15 mm sníženou světlou výškou. Díky odlišné charakteristice odpružení poskytuje širší možnosti pro dynamickou jízdu. Paket pro špatné cesty obsahuje specifické pružiny i tlumiče a dodatečnou ochranu podvozku. Světlá výška vozu je zvýšena o 15 mm.

Asistovaná jízda 2.0 sdružuje několik asistenčních systémů
ŠKODA FABIA nabízí díky Asistované jízdě 2.0 automatickou podporu podélného a příčného vedení vozu. Tento na přání dostupný systém lze aktivovat jediným tlačítkem. Pomocí funkce Detekce rukou vozidlo kontroluje, zda má řidič důsledně ruce na volantu. Asistovaná jízda 2.0 kombinuje mimo jiné adaptivní tempomat (ACC) a také Asistenta jízdy v pruzích (Lane Assist) a Rozpoznávání dopravních značek, kterými FABIA disponuje poprvé. Premiéru ve voze FABIA má také Asistent změny jízdního pruhu (Side Assist), Front Assist s prediktivní ochranou chodců a cyklistů, Automatické parkování a Asistent pro manévrování (Manoeuvre Assist).

Nová FABIA poprvé nabízí až devět airbagů
Součástí standardní výbavy jsou airbagy řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy a přední boční airbagy. Na přání jsou dále k dispozici kolenní airbag řidiče, zadní boční airbagy a také systémy uchycení ISOFIX a TopTether na sedadle spolujezdce. Společně s úchyty na vnějších zadních sedadlech je tak možné bezpečně upevnit až tři autosedačky, Systémy uchycení ISOFIX a TopTether pro vnější zadní sedadla jsou součástí standardní výbavy.

Tři druhy infotainmentu
Nová FABIA nabízí infotainment poslední generace. V nabídce jsou tři systémy. Základní systém Swing má barevný displej o velikosti 6,5" a nabízí připojení přes Bluetooth a SmartLink. Infotainment Bolero přináší displej o velikosti 8" a vrcholný infotainment Amundsen má konfigurovatelný 9,2" displej a disponuje navigací s online podporou. Mapové podklady lze aktualizovat online a součástí výbavy je také ovládání gesty. Na přání lze objednat i hlasové ovládání pomocí digitální asistentky Laury s online podporou. Laura rozumí pokynům v celkem 15 jazycích, včetně českého jazyka.

Bezdrátové připojení chytrých telefonů a mobilní online služby ŠKODA Connect
Díky bezdrátové technologii SmartLink lze prostřednictvím Android Auto a Apple CarPlay připojit chytré telefony. Nabíjecí box pro smartphone, který je k dispozici na přání, umožňuje bezdrátové nabíjení mobilního telefonu, přičemž k nabíjení dalších mobilních přístrojů slouží ve voze FABIA až pět USB-C konektorů. Jeden z nich se nachází u vnitřního zpětného zrcátka a lze jím například napájet palubní kameru. Všechny infotainmenty umožňují používání mnoha mobilních online služeb ŠKODA Connect. Patří mezi ně eCall, který v případě nehody automaticky spustí tísňové volání, služba Proaktivní servis, která usnadní komunikaci se servisem, a rozsáhlé služby vzdáleného přístupu pomocí aplikace MyŠKODA a webového portálu ŠKODA Connect. Řidič si může založit účet ŠKODA Connect přímo přes displej infotainmentu Amundsen nebo do vozu FABIA přenést již existující účet. Snadno lze také stáhnout nové aplikace infotainmentu, které zobrazují zprávy a počasí, poskytují přístup k osobnímu Google kalendáři nebo upozorňují na nebezpečné situace.

Nová FABIA nabízí hned pět Simply Clever prvků, které se ve vozech ŠKODA objevují poprvé. O pořádek v interiéru se v odkládací schránce ve středové konzole postarají nový upevňovací klip pro kreditní kartu nebo parkovací lístek a gumička sloužící jako držák tužky. Více flexibility přináší odnímatelný držák nápojů mezi předními sedadly. Stejně tak odkládací schránka u středového tunelu poskytne i cestujícím vzadu odkládací prostor pro drobnosti. Schránka se umístí mezi středovou konzolu a zadní sedadla a sama se přichytí. Na přání dostupná je rovněž pružná odkládací schránka, která se nachází na boční straně zavazadlového prostoru a v případě potřeby ji lze roztáhnout pro uchycení předmětů v zavazadlovém prostoru. Dalším prvkem je sluneční clona, která se nabízí jako příslušenství pro panoramatickou střechu dostupnou na přání. Pokud není potřeba, lze ji složit na třetinu a uložit pod kryt zavazadlového prostoru.

USB-C konektor ve vnitřním zpětném zrcátku, multifunkční kapsa určená k odkládání kabátů nebo bund
Nová FABIA poprvé přináší také několik Simply Clever prvků známých z ostatních modelů značky ŠKODA. Jedním z prvků je na přání dodávaný USB-C konektor ve vnitřním zpětném zrcátku, kterým lze například napájet palubní kameru, aniž by kabel narušoval výhled řidiče. Novým prvkem ve voze FABIA je také sklopné opěradlo sedadla spolujezdce. Multifunkční kapsa, která je zavěšena pod krytem zavazadlového prostoru, přemění jinak nevyužívaný prostor na místo k odkládání kabátů nebo bund. Maximální nosnost kapsy je 3,5 kg. Jedním z prvků známých z modelů OCTAVIA a ENYAQ iV jsou dobře dostupné odkládací kapsy na mobilní telefony na zadní straně opěradel předních sedadel.

Vytisknout

Diskuze: Nová Škoda Fabia stanovuje měřítka ve své třídě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Honda CMX 1100 Rebel

Test: Honda CMX1100 REBEL DCT - Jde dohromady custom a automatická převodovka?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud