Extrémní Ford Mustang Mach-E GT bude za 1,9 milionu Kč i v Česku

Pavel Stavebník / AutoRoad.cz, 10. července 2021, 00:20 Google+

Ford Mustang Mach-E GT, nejdynamičtější a nejsportovnější provedení nového elektrického SUV značky Ford, lze na vybraných evropských trzích již objednávat, oznámil včera Ford.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford Mustang Mach-E GT, nejdynamičtější a nejsportovnější provedení elektrického SUV značky

Ford Mustang Mach-E GT, nejdynamičtější a nejsportovnější provedení elektrického SUV značky | foto: Ford

Sdílejte článek

Mustang Mach-E GT se pyšní nejvyšším točivým momentem ze všech produkčních modelů, které kdy Ford v Evropě prodával. Díky tomu akceleruje z klidu na 100 km/h za 3,7 s, což jej staví do pozice historicky nejlépe akcelerujícího pětimístného vozu v evropské nabídce značky.

Elektrické hnací ústrojí, jehož dva motory pohánějí všechna čtyři kola, adaptivní podvozek MagneRide® a sportovní brzdová soustava Brembo udělují Mustangu Mach-E GT dynamiku a obratnost na úrovni sportovních automobilů. Model se vyznačuje také specifickou kalibrací pohonné soustavy, která posílá na zadní kola větší část celkového točivého momentu než u jiných variant Mustangu Mach-E s pohonem všech kol. Přenos extrémního točivého momentu na vozovku zajišťují pneumatiky vyvinuté speciálně pro tento model.

img-responsive

Ford Mustang Mach-E GT, nejdynamičtější a nejsportovnější provedení elektrického SUV značky | foto: Ford

Další novinkou je jízdní režim Untamed Plus. Jeho účelem je pomoci řidičům zajíždět konstantní časy na závodním okruhu, čemuž je přizpůsobeno také nastavení protiprokluzového a stabilizačního systému.

Do specifické výbavy modelu GT patří sportovní sedadla Ford Performance, sériově montovaná 20palcová kola z lehké slitiny, exkluzivní barvy oranžová Cyber a modrá Grabber či specifická sada vnějšího vzhledu, která dále zvýrazňuje dynamický a sportovní charakter tohoto prémiového SUV, ale současně zachovává typické znaky nejprodávanějšího sportovního vozu světa.

Navzdory bezprecedentnímu výkonu nabízí Mustang Mach-E GT dojezd na jedno nabití až 500 km dle metodiky WLTP. Standardně se totiž dodává s větším trakčním akumulátorem o využitelné kapacitě 88 kWh. Při nabíjení výkonem 150 kW lze za 10 minut navýšit dojezd v průměru o 99 km. Z 10 na 80 procent se akumulátor dokáže nabít přibližně za 45 minut.

img-responsive

Ford Mustang Mach-E GT, nejdynamičtější a nejsportovnější provedení elektrického SUV značky | foto: Ford

Zážitek z jízdy na elektřinu

Sériově montovaný adaptivní podvozek MagneRide® byl naladěn s ohledem na specifika evropských silnic a očekávání zdejších zákazníků. Pracuje na principu elektronického ovládání magnetoreoloigické kapaliny, která tvoří náplň tlumičů pérování. Díky tomu může v reálném čase reagovat na aktuální situaci a zároveň umožňuje plynule měnit charakteristiku tlumení podle zvoleného jízdního režimu.

Také brzdy a pneumatiky jsou pro Mustang Mach-E GT specifické. Ve spolupráci se společností Pirelli vyvinul Ford pláště o rozměru 245/45 R20, jejichž směs i dezén odpovídají dynamickým nárokům, které na pneumatiky klade vyšší výkon a točivý moment vozu. V kombinaci s koly, která jsou při šířce osm palců (přibližně 20 cm) o palec širší než u standardního Mustangu Mach-E, to znamená mimořádnou přilnavost a příčnou stabilitu na úrovni sportovních vozů. Chlazené přední kotouče Brembo jsou při průměru 385 mm větší než na jakékoliv jiné variantě Mustangu Mach-E.

Vůz má dva motory na střídavý proud, přičemž každý pohání jednu nápravu. Kombinovaný výkon soustavy činí 358 kW (487 k). Točivým momentem 860 Nm Mach-E GT dokonce zhruba o 15 procent překonává exkluzivní supersportovní model Ford GT.

Vzadu je zcela nový, olejem chlazený synchronní elektromotor s permanentními magnety, který dosáhne maximálního točivého momentu již za 0,5 sekundy. Přední motor pak nezávisle pohání přední kola s ohledem na co nejlepší akceleraci a chování v zatáčkách.

img-responsive

Ford Mustang Mach-E GT, nejdynamičtější a nejsportovnější provedení elektrického SUV značky | foto: Ford

Spolu s postupným přepínáním jízdních režimů od Whisper přes Active po Untamed narůstá podíl hnací síly přenášený na zadní kola. Jízdní charakteristika vozu se tak mění od klidného SUV s pohonem upřednostňujícím přední kola až po dynamické sportovní kupé s projevem příznačným pro zadní pohon.

Specifikem modelu Mustang Mach‑E GT je exkluzivní mód Untamed Plus. Oproti režimu Untamed s jeho ostřejším řízením a odezvou akcelerátoru, tužším podvozkem, simulovaným podřazováním a zvýrazněným zvukem v interiéru přináší Untamed Plus navíc kalibraci hnacího ústrojí vhodnou pro jízdu na závodním okruhu. Tomu je přizpůsobena i citlivost protiprokluzové a stabilizační elektroniky.

Exkluzivní vzhled i výbava

Rozšířená standardní výbava posiluje exkluzivitu Mustangu Mach-E GT a pomáhá zákazníkům vytěžit maximum z přirozené kultivovanosti elektrického pohonu. Vedle jedinečných odstínů laku, modré Grabber a oranžové Cyber, se nový model odlišuje také lemy blatníků v barvě karoserie, novou polykarbonátovou maskou s 3D efektem, vyvedenou v šedém odstínu Dark Matter, a předním nárazníkem s aerodynamickými prvky.

Výhradně pro model Mustang Mach-E GT jsou určena také 20palcová kola z lehké slitiny. Mají frézované čelní plochy a vnitřní plochy lakované lesklým černým lakem. K dalším exteriérovým detailům patří střecha v černém odstínu Shadow, kryty zrcátek v černém odstínu Pillar a brzdové třmeny v červené barvě Colorado.

img-responsive

Ford Mustang Mach-E GT, nejdynamičtější a nejsportovnější provedení elektrického SUV značky | foto: Ford

V prostorném a ergonomickém interiéru čeká na řidiče full-HD dotyková obrazovka o úhlopříčce 15,5 palce. Běží na ní nová generace komunikačního a zábavního systému SYNC, která se učí znát návyky a preference řidiče.

Sportovní sedadla Ford Performance jsou tvarovaná s ohledem na vedení trupu při sportovní jízdě a potažená měkčeným materiálem koženého vzhledu. Stejný se objevuje také na volantu.

Z komfortní výbavy lze jmenovat audiosystém B&O s 10 reproduktory nebo bezdotykové ovládání pátých dveří, které usnadňuje přístup do zadního zavazadlového prostoru s objemem 402 litrů. Na přání se dodává panoramatická skleněná střecha.

Mustang Mach-E GT je sériově vybaven pokročilými asistenčními technologiemi, jako je inteligentní adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go a centrováním v jízdním pruhu, hlídání mrtvých úhlů, aktivní parkovací asistent 2.0 či předkolizní asistent s funkcí automatického brzdění v nebezpečné situaci.

Vytisknout

Diskuze: Extrémní Ford Mustang Mach-E GT bude za 1,9 milionu Kč i v Česku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen ID. AERO - koncept první elektricky poháněné limuzíny VW, dynamické, výkonné a aerodynamické

Koncept ID. AERO ukazuje podobu připravované limuzíny Volksvagen

Cupra Formentor VZ5

Cupra Formentor VZ5 – první svezení s křížencem sporťáku a SUV, který to nandá kde komu

Škoda 1100 OHC

ŠKODA AUTO představila videocast o modelu 1100 OHC Coupé

Státní poznávací značka, ilustrační foto

Jak vznikly před 90 lety poznávací značky v Československu?

Ilustrační foto

Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

Ilustrační foto

Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

Motory

Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část první

Nový Peugeot 408 zaujme osobitým designem, fastback je skvělou volbou

Peugeot 408 - fastback vyzařující pořádnou dávku dynamiky

Škoda Superb

TEST: Škoda Superb 2.0 TDI 110 kW - úsporné "daily" auto, které nemusí stát majlant

Mercedes-AMG G63 4×4²

Mercedes-AMG G63 4×4², návrat krále extrémních off-roadů

Tesla

Tesla bude propouštět, ve velkém

Škoda zahajuje dopravně-bezpečnostní kampaň "Stay On The Safe Side" pro cyklisty i motoristy

Ne všechna prvenství má Mercedes, nový protikolizní systém vyvinula japonská automobilka

Ferrari P80/C

Ferrari: Jeden plánovaný systém nikdy do našich aut nedáme

Stojan benzínové pumpy

Fiala se bude rvát za dostupná auta a představil svůj nápad

reklama

Doporučujeme

Citroën Ami

Startup DoDo testoval elektromobil Citroën Ami. Dva opakující se mínusy rozhodly

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

  2. Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

  3. Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

  4. Mercedes-AMG G63 4×4², návrat krále extrémních off-roadů

  5. Úpravy Gumbal kára, část první

  6. Peugeot 408 - fastback vyzařující pořádnou dávku dynamiky

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud