Ford Mustang Mach-E GT, nejdynamičtější a nejsportovnější provedení nového elektrického SUV značky Ford, lze na vybraných evropských trzích již objednávat, oznámil včera Ford.
Mustang Mach-E GT se pyšní nejvyšším točivým momentem ze všech produkčních modelů, které kdy Ford v Evropě prodával. Díky tomu akceleruje z klidu na 100 km/h za 3,7 s, což jej staví do pozice historicky nejlépe akcelerujícího pětimístného vozu v evropské nabídce značky.
Elektrické hnací ústrojí, jehož dva motory pohánějí všechna čtyři kola, adaptivní podvozek MagneRide® a sportovní brzdová soustava Brembo udělují Mustangu Mach-E GT dynamiku a obratnost na úrovni sportovních automobilů. Model se vyznačuje také specifickou kalibrací pohonné soustavy, která posílá na zadní kola větší část celkového točivého momentu než u jiných variant Mustangu Mach-E s pohonem všech kol. Přenos extrémního točivého momentu na vozovku zajišťují pneumatiky vyvinuté speciálně pro tento model.
Další novinkou je jízdní režim Untamed Plus. Jeho účelem je pomoci řidičům zajíždět konstantní časy na závodním okruhu, čemuž je přizpůsobeno také nastavení protiprokluzového a stabilizačního systému.
Do specifické výbavy modelu GT patří sportovní sedadla Ford Performance, sériově montovaná 20palcová kola z lehké slitiny, exkluzivní barvy oranžová Cyber a modrá Grabber či specifická sada vnějšího vzhledu, která dále zvýrazňuje dynamický a sportovní charakter tohoto prémiového SUV, ale současně zachovává typické znaky nejprodávanějšího sportovního vozu světa.
Navzdory bezprecedentnímu výkonu nabízí Mustang Mach-E GT dojezd na jedno nabití až 500 km dle metodiky WLTP. Standardně se totiž dodává s větším trakčním akumulátorem o využitelné kapacitě 88 kWh. Při nabíjení výkonem 150 kW lze za 10 minut navýšit dojezd v průměru o 99 km. Z 10 na 80 procent se akumulátor dokáže nabít přibližně za 45 minut.
Zážitek z jízdy na elektřinu
Sériově montovaný adaptivní podvozek MagneRide® byl naladěn s ohledem na specifika evropských silnic a očekávání zdejších zákazníků. Pracuje na principu elektronického ovládání magnetoreoloigické kapaliny, která tvoří náplň tlumičů pérování. Díky tomu může v reálném čase reagovat na aktuální situaci a zároveň umožňuje plynule měnit charakteristiku tlumení podle zvoleného jízdního režimu.
Také brzdy a pneumatiky jsou pro Mustang Mach-E GT specifické. Ve spolupráci se společností Pirelli vyvinul Ford pláště o rozměru 245/45 R20, jejichž směs i dezén odpovídají dynamickým nárokům, které na pneumatiky klade vyšší výkon a točivý moment vozu. V kombinaci s koly, která jsou při šířce osm palců (přibližně 20 cm) o palec širší než u standardního Mustangu Mach-E, to znamená mimořádnou přilnavost a příčnou stabilitu na úrovni sportovních vozů. Chlazené přední kotouče Brembo jsou při průměru 385 mm větší než na jakékoliv jiné variantě Mustangu Mach-E.
Vůz má dva motory na střídavý proud, přičemž každý pohání jednu nápravu. Kombinovaný výkon soustavy činí 358 kW (487 k). Točivým momentem 860 Nm Mach-E GT dokonce zhruba o 15 procent překonává exkluzivní supersportovní model Ford GT.
Vzadu je zcela nový, olejem chlazený synchronní elektromotor s permanentními magnety, který dosáhne maximálního točivého momentu již za 0,5 sekundy. Přední motor pak nezávisle pohání přední kola s ohledem na co nejlepší akceleraci a chování v zatáčkách.
Spolu s postupným přepínáním jízdních režimů od Whisper přes Active po Untamed narůstá podíl hnací síly přenášený na zadní kola. Jízdní charakteristika vozu se tak mění od klidného SUV s pohonem upřednostňujícím přední kola až po dynamické sportovní kupé s projevem příznačným pro zadní pohon.
Specifikem modelu Mustang Mach‑E GT je exkluzivní mód Untamed Plus. Oproti režimu Untamed s jeho ostřejším řízením a odezvou akcelerátoru, tužším podvozkem, simulovaným podřazováním a zvýrazněným zvukem v interiéru přináší Untamed Plus navíc kalibraci hnacího ústrojí vhodnou pro jízdu na závodním okruhu. Tomu je přizpůsobena i citlivost protiprokluzové a stabilizační elektroniky.
Exkluzivní vzhled i výbava
Rozšířená standardní výbava posiluje exkluzivitu Mustangu Mach-E GT a pomáhá zákazníkům vytěžit maximum z přirozené kultivovanosti elektrického pohonu. Vedle jedinečných odstínů laku, modré Grabber a oranžové Cyber, se nový model odlišuje také lemy blatníků v barvě karoserie, novou polykarbonátovou maskou s 3D efektem, vyvedenou v šedém odstínu Dark Matter, a předním nárazníkem s aerodynamickými prvky.
Výhradně pro model Mustang Mach-E GT jsou určena také 20palcová kola z lehké slitiny. Mají frézované čelní plochy a vnitřní plochy lakované lesklým černým lakem. K dalším exteriérovým detailům patří střecha v černém odstínu Shadow, kryty zrcátek v černém odstínu Pillar a brzdové třmeny v červené barvě Colorado.
V prostorném a ergonomickém interiéru čeká na řidiče full-HD dotyková obrazovka o úhlopříčce 15,5 palce. Běží na ní nová generace komunikačního a zábavního systému SYNC, která se učí znát návyky a preference řidiče.
Sportovní sedadla Ford Performance jsou tvarovaná s ohledem na vedení trupu při sportovní jízdě a potažená měkčeným materiálem koženého vzhledu. Stejný se objevuje také na volantu.
Z komfortní výbavy lze jmenovat audiosystém B&O s 10 reproduktory nebo bezdotykové ovládání pátých dveří, které usnadňuje přístup do zadního zavazadlového prostoru s objemem 402 litrů. Na přání se dodává panoramatická skleněná střecha.
Mustang Mach-E GT je sériově vybaven pokročilými asistenčními technologiemi, jako je inteligentní adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go a centrováním v jízdním pruhu, hlídání mrtvých úhlů, aktivní parkovací asistent 2.0 či předkolizní asistent s funkcí automatického brzdění v nebezpečné situaci.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?