Audi přineslo několik prvních informací o svém super rychlém kompaktním modelu s označením RS3. Vůz, jehož hlavním konkurentem je AMG A45 od Mercedesu, bude k mání jako sedan a pětidveřový Sportback.
Začněme pod kapotou. Audi RS3 nadále sází na přeplňovaný řadový pětiválec o objemu 2,5 litru, který sdílí s Audi TT-RS. V modelu RS3 je motor naladěn na výkon rovných 400 koní a točivý moment má oproti minulé generaci poskočit na taktéž pěkně kulatých 500 N.m. Motor standardně spolupracuje se 7 stupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG. Od ní je výkon posílán na všechna čtyři kola. Audi tvrdí, že nová RS3 za pomocí systému Launch Control zrychlí z 0 na 100 km / h za působivých 3,8 sekund. Je tak o 0,1 sekundy rychlejší než jeho hlavní konkurent, Mercedes AMG A45 S. Navíc za příplatek můžete omezovač posunout z 250 na 290 km/h.
Hlavním trumfem nového Audi RS3 však nebude jen rychlost v přímém směru, ale díky nové zadní nápravě i schopnosti v zatáčkách. Audi Sport nové zadní nápravě říká „RS Torque Splitter“. Tento systém umožňuje upravit rozdělení točivého momentu mezi zadní kola. Na rozdíl od zadního diferenciálu předchozího modelu a lamelové spojky má nový RS Torque Splitter jednu elektronicky řízenou spojkovou jednotku na každém zadním kloubovém hřídeli. Výsledkem je podle Audi méně nedotáčivosti, lepší stabilita a maximální agilita. Během zatáčení systém přenáší točivý moment na vnější zadní kolo, zatímco v režimu RS Torque Rear umožňuje rozdělovač točivého momentu RS3 zvládat zatáčky v kontrolovaném smyku.
Pomocí voliče jízdních režimů Audi Drive Select lze přizpůsobit rozdělovač točivého momentu RS podle svých představ. Na výběr je pět různých režimů, z nichž si můžete vybrat. Jsou to režimy Comfort / Efficiency, Auto, Dynamic, RS Performance a RS Torque Rear. Režim Auto je nejvyváženější, řidič nezažije nedotáčivost ani přetáčivost. Dynamický režim přenáší maximální točivý moment na zadní nápravu. Nakonec je režim RS Performance navržen pro použití na závodní trať tak, aby poskytoval co nejmenší nedotáčivost a přetáčivost pro nejlepší časy na kolo.
Nová RS3 má tužší tlumiče a pružiny. Karoserie je o 10 mm níž než u S3 a o dokonce 25 mm níž než u A3. Přední zavěšení McPherson dostalo speciální ložiska, tužší spodní příčná ramena, pomocný rám a stabilizátory. Čtyřprvkové zadní zavěšení s pomocným rámem a stabilizátorem bylo přizpůsobeno novému systému RS Torque Splitter. Na přání bude možnost objednat odpružení RS Sport Suspension Plus s adaptivními tlumiči. Mezi další doplňky patří sada pneumatik Pirelli P Zero „Trofeo R“, dynamický paket RS a keramické brzdy.
Ingolstadtská automobilka se nechala slyšet, že její nové Audi RS3 bude mít oficiální premiéru koncem příštího měsíce.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.