Audi přineslo několik prvních informací o svém super rychlém kompaktním modelu s označením RS3. Vůz, jehož hlavním konkurentem je AMG A45 od Mercedesu, bude k mání jako sedan a pětidveřový Sportback.
Začněme pod kapotou. Audi RS3 nadále sází na přeplňovaný řadový pětiválec o objemu 2,5 litru, který sdílí s Audi TT-RS. V modelu RS3 je motor naladěn na výkon rovných 400 koní a točivý moment má oproti minulé generaci poskočit na taktéž pěkně kulatých 500 N.m. Motor standardně spolupracuje se 7 stupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG. Od ní je výkon posílán na všechna čtyři kola. Audi tvrdí, že nová RS3 za pomocí systému Launch Control zrychlí z 0 na 100 km / h za působivých 3,8 sekund. Je tak o 0,1 sekundy rychlejší než jeho hlavní konkurent, Mercedes AMG A45 S. Navíc za příplatek můžete omezovač posunout z 250 na 290 km/h.
Hlavním trumfem nového Audi RS3 však nebude jen rychlost v přímém směru, ale díky nové zadní nápravě i schopnosti v zatáčkách. Audi Sport nové zadní nápravě říká „RS Torque Splitter“. Tento systém umožňuje upravit rozdělení točivého momentu mezi zadní kola. Na rozdíl od zadního diferenciálu předchozího modelu a lamelové spojky má nový RS Torque Splitter jednu elektronicky řízenou spojkovou jednotku na každém zadním kloubovém hřídeli. Výsledkem je podle Audi méně nedotáčivosti, lepší stabilita a maximální agilita. Během zatáčení systém přenáší točivý moment na vnější zadní kolo, zatímco v režimu RS Torque Rear umožňuje rozdělovač točivého momentu RS3 zvládat zatáčky v kontrolovaném smyku.
Pomocí voliče jízdních režimů Audi Drive Select lze přizpůsobit rozdělovač točivého momentu RS podle svých představ. Na výběr je pět různých režimů, z nichž si můžete vybrat. Jsou to režimy Comfort / Efficiency, Auto, Dynamic, RS Performance a RS Torque Rear. Režim Auto je nejvyváženější, řidič nezažije nedotáčivost ani přetáčivost. Dynamický režim přenáší maximální točivý moment na zadní nápravu. Nakonec je režim RS Performance navržen pro použití na závodní trať tak, aby poskytoval co nejmenší nedotáčivost a přetáčivost pro nejlepší časy na kolo.
Nová RS3 má tužší tlumiče a pružiny. Karoserie je o 10 mm níž než u S3 a o dokonce 25 mm níž než u A3. Přední zavěšení McPherson dostalo speciální ložiska, tužší spodní příčná ramena, pomocný rám a stabilizátory. Čtyřprvkové zadní zavěšení s pomocným rámem a stabilizátorem bylo přizpůsobeno novému systému RS Torque Splitter. Na přání bude možnost objednat odpružení RS Sport Suspension Plus s adaptivními tlumiči. Mezi další doplňky patří sada pneumatik Pirelli P Zero „Trofeo R“, dynamický paket RS a keramické brzdy.
Ingolstadtská automobilka se nechala slyšet, že její nové Audi RS3 bude mít oficiální premiéru koncem příštího měsíce.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?