Audi přineslo několik prvních informací o svém super rychlém kompaktním modelu s označením RS3. Vůz, jehož hlavním konkurentem je AMG A45 od Mercedesu, bude k mání jako sedan a pětidveřový Sportback.
Začněme pod kapotou. Audi RS3 nadále sází na přeplňovaný řadový pětiválec o objemu 2,5 litru, který sdílí s Audi TT-RS. V modelu RS3 je motor naladěn na výkon rovných 400 koní a točivý moment má oproti minulé generaci poskočit na taktéž pěkně kulatých 500 N.m. Motor standardně spolupracuje se 7 stupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG. Od ní je výkon posílán na všechna čtyři kola. Audi tvrdí, že nová RS3 za pomocí systému Launch Control zrychlí z 0 na 100 km / h za působivých 3,8 sekund. Je tak o 0,1 sekundy rychlejší než jeho hlavní konkurent, Mercedes AMG A45 S. Navíc za příplatek můžete omezovač posunout z 250 na 290 km/h.
Hlavním trumfem nového Audi RS3 však nebude jen rychlost v přímém směru, ale díky nové zadní nápravě i schopnosti v zatáčkách. Audi Sport nové zadní nápravě říká „RS Torque Splitter“. Tento systém umožňuje upravit rozdělení točivého momentu mezi zadní kola. Na rozdíl od zadního diferenciálu předchozího modelu a lamelové spojky má nový RS Torque Splitter jednu elektronicky řízenou spojkovou jednotku na každém zadním kloubovém hřídeli. Výsledkem je podle Audi méně nedotáčivosti, lepší stabilita a maximální agilita. Během zatáčení systém přenáší točivý moment na vnější zadní kolo, zatímco v režimu RS Torque Rear umožňuje rozdělovač točivého momentu RS3 zvládat zatáčky v kontrolovaném smyku.
Pomocí voliče jízdních režimů Audi Drive Select lze přizpůsobit rozdělovač točivého momentu RS podle svých představ. Na výběr je pět různých režimů, z nichž si můžete vybrat. Jsou to režimy Comfort / Efficiency, Auto, Dynamic, RS Performance a RS Torque Rear. Režim Auto je nejvyváženější, řidič nezažije nedotáčivost ani přetáčivost. Dynamický režim přenáší maximální točivý moment na zadní nápravu. Nakonec je režim RS Performance navržen pro použití na závodní trať tak, aby poskytoval co nejmenší nedotáčivost a přetáčivost pro nejlepší časy na kolo.
Nová RS3 má tužší tlumiče a pružiny. Karoserie je o 10 mm níž než u S3 a o dokonce 25 mm níž než u A3. Přední zavěšení McPherson dostalo speciální ložiska, tužší spodní příčná ramena, pomocný rám a stabilizátory. Čtyřprvkové zadní zavěšení s pomocným rámem a stabilizátorem bylo přizpůsobeno novému systému RS Torque Splitter. Na přání bude možnost objednat odpružení RS Sport Suspension Plus s adaptivními tlumiči. Mezi další doplňky patří sada pneumatik Pirelli P Zero „Trofeo R“, dynamický paket RS a keramické brzdy.
Ingolstadtská automobilka se nechala slyšet, že její nové Audi RS3 bude mít oficiální premiéru koncem příštího měsíce.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?