BMW se s tím nepáře. S českou cenou představilo bateriové i4 jako splnění snu

Pavel Stavebník / AutoRoad.cz, 2. června 2021, 23:08 Google+

BMW Group představuje první čistě elektrický prémiový vůz cílený na tradiční jádro segmentu střední třídy. BMW i4 v sobě spojuje agilitu a dynamickou suverenitu, které jsou základem pověstné radosti z jízdy, a navíc komfort sedanu a moderní funkčnost v novém, svěžím provedení s nulovými emisemi. Signalizuje tak příchod elektrické mobility do samotného srdce značky BMW. Ceny včetně DPH začínají u modelu BMW i4 eDrive40 na částce 1 453 400 Kč.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 04.06. 07:41) Napište svůj názor
BMW i4 - čistě elektrické 4dveřové Gran Coupé vstoupí na trh v průběhu roku 2021

BMW i4 - čistě elektrické 4dveřové Gran Coupé vstoupí na trh v průběhu roku 2021 | foto: BMW

Sdílejte článek

Novinka stanovuje nová měřítka ve své třídě nejen v oblasti jízdní dynamiky, komfortu na dlouhé vzdálenosti a elegantního a výrazného vzhledu, ale také nekompromisními standardy při výběru prémiových materiálů a zpracováním. Nejnovější generace systému iDrive, nejmodernější inovace v oblasti automatizované jízdy a parkovacího asistenta a široké možnosti přizpůsobení designu a výbavy vytvářejí emocionálně intenzivní zážitky z jízdy.

img-responsive

BMW i4 - čistě elektrické 4dveřové Gran Coupé vstoupí na trh v průběhu roku 2021 | foto: BMW

Pátá generace technologie BMW eDrive, kterou tvoří řídicí výkonová elektronika, technologie nabíjení a vysokonapěťová baterie, stejně jako vysoce integrované elektromotory, propůjčuje BMW i4 sportovní výkony, kterými je značka BMW proslulá. To vše v kombinaci s přesvědčivou každodenní použitelností a schopností jízdy na dlouhé vzdálenosti. Tato zcela nová podoba charakteristické BMW radosti z jízdy se na silnicích objeví ještě letos. Poprvé bude technologie BMW eDrive páté generace použita v konfiguraci s elektrickým pohonem všech kol.

BMW i4 bude od uvedení na trh k dispozici ve dvou modelových variantách, včetně vůbec prvního BMW M automobilu s čistě elektrickým pohonem. BMW i4 M50 (kombinovaná spotřeba elektrické energie: 24–19 kWh/100 km v cyklu WLTP, emise CO2: 0) je výkonný model od BMW M GmbH, který nabízí vysoce intenzivní radost z jízdy. Je vybaven elektromotory na přední i zadní nápravě s kombinovaným maximálním výkonem 400 kW/544 k, M specifickou technologií podvozku a dojezdem v testovacím cyklu WLTP až 510 km. V případě BMW i4 eDrive40 (kombinovaná spotřeba elektrické energie: 20–16 kWh/100 km v cyklu WLTP, emise CO2: 0) je použit jeden elektromotor s výkonem 250 kW/340 k pohánějící zadní kola, který umožňuje lokálně bezemisní jízdu s působivou dávkou sportovního stylu. Jeho dojezd vypočítaný podle WLTP činí až 590 km.

img-responsive

BMW i4 - čistě elektrické 4dveřové Gran Coupé vstoupí na trh v průběhu roku 2021 | foto: BMW

V souladu se současnou druhou fází transformace BMW Group směrem k elektromobilitě je vývoj BMW i4 založen na flexibilní architektuře, jež byla od počátku navržena pro čistě elektrický pohon a je také dokonale vhodná pro dosažení sportovního charakteru, který se od BMW očekává. Výjimečně tenké, 110 mm vysoké vysokonapěťové akumulátorové články umístěné nízko v podlaze výrazně snižují těžiště vozu, což má příznivý vliv na jízdní vlastnosti. Umístění baterie a kompaktní konstrukce pohonu přinášejí vyvážené rozložení hmotnosti, jež je rovněž charakteristickým rysem vozů BMW. Díky propracovanému a pečlivě navrženému podvozku, který byl přesně přizpůsoben koncepci vozu i výkonovým charakteristikám systému pohonu, se BMW i4 může pochlubit takovou mírou celkového sladění celistvosti, jemuž se jeho konkurenti nemohou rovnat. BMW Group využila své dlouholeté zkušenosti s vývojem mimořádně sportovních prémiových vozů také při integraci všech komponentů elektrického hnacího ústrojí a podvozku.

img-responsive

BMW i4 má obohacovat lokálně bezemisní mobilitu o čistou radost z jízdy | foto: BMW

Flexibilní architektura vozu jde ruku v ruce s kvalitním designem, který vychází z nového designového jazyka značky BMW, jehož ostrá čistota se elegantním způsobem přenáší do výrazných linií čtyřdveřového kupé. Čistě elektrický pohon se tak snoubí se sportovní elegancí a funkčností karoserie Gran Coupé, která díky pěti plnohodnotným sedadlům, délce 4,785 m, velké zadní výklopné stěně a praktickému zavazadlovému prostoru o objemu 470 až 1290 litrů nabízí neomezenou každodenní využitelnost a schopnost jízdy na dlouhé vzdálenosti. Charakteristický vzhled BMW, i na limitech vyvážené jízdní vlastnosti a výkonný elektrický pohon, který se skvěle hodí i na dlouhé cesty, se tak spojují v dokonalý celek, jenž zahajuje novou éru radosti z jízdy v podání BMW.

Dlouhý dojezd BMW i4 lze přičíst také specifické hustotě energie vysokonapěťové baterie, která se oproti BMW i3 zvýšila o 20 %. Maximální nabíjecí výkon baterií nejnovější generace současně narostl na 210 kW. Nejnovější pokroky v oblasti technologie baterií jsou výsledkem mnohaleté neúnavné výzkumné a vývojové práce. BMW Group si sama vyrábí bateriové moduly a vysokonapěťové baterie pro vozidla s elektrifikovaným pohonem od roku 2013. Pokud jde o technologii bateriových článků i výrobu vysokonapěťových baterií specifických pro daný model, opírá se společnost o obrovské množství vlastních odborných znalostí a zkušeností.

Při porovnání celkových nákladů vlastnictví je rozdíl ještě větší – BMW i4 je přibližně o 30 % levnější než srovnatelný model se spalovacím motorem. Toto srovnání zohledňuje nejen náklady na elektrickou energii, ale také výši daně z provozu motorových vozidel, pojištění, údržbu a díly podléhající běžnému opotřebení. U BMW i4 není třeba měnit olej ani servisovat výfukový systém. Brzdy BMW i4 jsou také méně namáhány než u vozů s konvenčním pohonem, a to díky zpomalování pomocí rekuperace energie.

O výkonech a akceleraci bateriových elektromobilů jistě nikdo nepochybuje už z principu typu pohonu. O proklamované neomezené každodenní využitelnosti a schopnosti jízdy na dlouhé vzdálenosti nás však bude muset BMW i4 teprve přesvědčit a myslím si, že ke slíbeným ideálům bude docela daleko...

Vytisknout

Diskuze: BMW se s tím nepáře. S českou cenou představilo bateriové i4 jako splnění snu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 04.06.2021 07:41 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Toyota Yaris GR

V Toyotě GR Yaris na sedadle spolujezdce s rally závodníkem, Petr Semerád umí

Peugeot 308

Česká předpremiéra nového Peugeotu 308

Ilustrační foto

V respektovaných testech zimních pneumatik vyhrály Goodyear a Dunlop

Voc Vagen Gold

Gumbalkan: Vtipný inzerát na ředitelský Voc Vagen Gold

Gumbal kára BMW 318i

Gumbalkan: Gumbal kára vybrána

Mercedes-Benz G Delta4x4

Ještě schopnější Mercedes-Benz třídy G Delta4x4

Škoda Fabia

Chcete se svézt s novou Škodou Fabia?

Ilustrační foto

Nedostatek AdBlue ohrozí dopravu. Ministr Havlíček uklidňuje, rezervy jen pro záchranné složky

Ford Focus ST Wagon

Čím dál víc ojetých aut je v Británii dražších než nové vozy

Gumbalkan

Gumbalkan: Skoropodzimní expedice: dobrá zpráva pro všechny, kteří se nestihli přihlásit na léto

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Zájem Čechů o elektrická auta. Jak dopadá srovnání s Evropou?

Volkswagen ID.4

TEST: Rozstřel – Je lepší Volkswagen ID.4 nebo Škoda Enyaq? Známe odpověď!

Hackeři

Žaloba vydavatelství INCORP na programátora Borise Vala

Lexus LC 500 Convertible je světovým ženským autem roku 2021

Výzkum mezi řidičkami. Každá čtvrtá by si dala jedničku. Co ještě prozradil?

Toyota Camry

5 rad, jak jezdit hybridem co nejúsporněji

reklama

Doporučujeme

Dacia Duster TCe 100 LPG

Test Dacia Duster TCe 100 LPG, bořič předsudků, který to umí pod 1 Kč na 1 km

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Gumbalkan: Gumbal kára vybrána

  2. Nedostatek AdBlue ohrozí dopravu. Ministr Havlíček uklidňuje, rezervy jen pro záchranné složky

  3. TEST: Rozstřel – Je lepší Volkswagen ID.4 nebo Škoda Enyaq? Známe odpověď!

  4. Žaloba vydavatelství INCORP na programátora Borise Vala

  5. Česká předpremiéra nového Peugeotu 308

  6. Zájem Čechů o elektrická auta. Jak dopadá srovnání s Evropou?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud