ŠKODA ještě více rozšiřuje pestrou paletu modelů OCTAVIA a nově nabízí čtvrtou generaci svého nejprodávanějšího modelu v dynamické verzi SPORTLINE. Ta spadá mezi výbavové stupně Style a vrcholnou sportovní verzi RS.
Zaujme černými prvky exteriéru, tříramenným multifunkčním sportovním volantem nebo sportovními sedadly s integrovanou hlavovou opěrkou a čalouněním ThermoFlux. Vůz ŠKODA OCTAVIA SPORTLINE lze v obou karosářských verzích objednat na přání s adaptivním podvozkem DCC a inovativními asistenčními systémy. Široká nabídka motorizací zahrnuje vznětové a zážehové motory, mild-hybrid a plug-in hybridní verze a také verzi OCTAVIA G-TEC, poháněnou stlačeným zemním plynem (CNG).
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Exteriér nového modelu OCTAVIA je charakteristický černými prvky, známými z verzí SPORTLINE ostatních modelových řad značky ŠKODA. Specifický přední spoiler, pro vozy ŠKODA typický rámeček přední masky a nápis na dveřích zavazadlového prostoru jsou provedeny v černé lesklé barvě. Karosářská verze liftback navíc na pátých dveřích nese i černý lesklý spoiler. Na zadním difuzoru rovněž v černé lesklé barvě je velmi zřetelným prvkem chromovaná lišta. OCTAVIA SPORTLINE je standardně vybavena 17palcovými černými leštěnými koly Pulsar z lehké slitiny. Na přání lze objednat 18palcová kola Vega lakovaná v černé metalíze či exkluzivně pro SPORTLINE dostupná 19palcová černá leštěná kola z lehké slitiny Taurus. Přední blatníky zdobí plaketky SPORTLINE.
Široká nabídka motorizací s pohonem předních nebo všech kolŠKODA OCTAVIA SPORTLINE je k dispozici s výkonnými zážehovými a vznětovými motory a ve verzi s pohonem na zemní plyn (CNG), dále také v plug-in a mild-hybridních verzích a s pohonem předních nebo všech kol. Výkon se pohybuje v rozmezí od 85 kW (115 PS) do 150 kW (204 PS). Motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 PS) lze na přání objednat se 7stupňovou DSG automatickou převodovkou a mild-hybridním ústrojím, zatímco motor 2,0 TSI o výkonu 140 kW (190 PS) a s automatickou převodovkou DSG je dostupný s pohonem všech kol. Výkon vozu OCTAVIA iV SPORTLINE s plug-in hybridním pohonem činí 150 kW (204 PS); verze G-TEC s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG) disponuje 96 kW (130 PS). Motory 2,0 TDI nabízejí výkon 85 kW (115 PS) nebo 110 kW (150 PS). Vznětový motor o výkonu 85 kW lze na přání vybavit automatickou převodovkou DSG, stejně jako silnější verzi s výkonem 110 kW, kterou je navíc možné objednat s pohonem všech kol. Adaptivní podvozek DCC dostupný na přání poskytuje dynamický vzhled a individualizované jízdní vlastnosti. Nabízí 15 stupňů nastavení v rozmezí od komfortního po sportovní a průběžně přizpůsobuje charakteristiku tlumení. Mezi bezpečnostní prvky na přání patří Proaktivní ochrana cestujících včetně senzoru převrácení vozu, inovativní asistenční systémy jako Antikolizní asistent nebo Asistent při odbočování a také nový centrální airbag mezi předními sedadly.
Interiér se sportovními sedadly a tříramenným sportovním volantemInteriér modelu ŠKODA OCTAVIA SPORTLINE vychází z výbavového stupně Style a jeho součástí je látkový potah přístrojové desky a dekorační lišta Piano Black. Sportovní sedadla mají integrované hlavové opěrky a jsou potažena obzvláště prodyšným čalouněním ThermoFlux. Multifunkční sportovní tříramenný volant má plaketku SPORTLINE. Na prahu předních dveří se vyskytuje nápis OCTAVIA.
Nová OCTAVIA navíc zaujme i známými Simply Clever prvky jako např. USB-C konektorem ve vnitřním zpětném zrcátku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.