Škoda připravila Octavii pro náročnější, ale pod vrcholnou sportovní verzí RS

Škoda připravila Octavii pro náročnější, dynamickou verzi Sportline
Škoda připravila Octavii pro náročnější, dynamickou verzi Sportline, foto: Škoda Auto
AutoRoad.cz , Pavel Stavebník 12. dubna 2021 23:28
Sdílej:

ŠKODA ještě více rozšiřuje pestrou paletu modelů OCTAVIA a nově nabízí čtvrtou generaci svého nejprodávanějšího modelu v dynamické verzi SPORTLINE. Ta spadá mezi výbavové stupně Style a vrcholnou sportovní verzi RS.

Zaujme černými prvky exteriéru, tříramenným multifunkčním sportovním volantem nebo sportovními sedadly s integrovanou hlavovou opěrkou a čalouněním ThermoFlux. Vůz ŠKODA OCTAVIA SPORTLINE lze v obou karosářských verzích objednat na přání s adaptivním podvozkem DCC a inovativními asistenčními systémy. Široká nabídka motorizací zahrnuje vznětové a zážehové motory, mild-hybrid a plug-in hybridní verze a také verzi OCTAVIA G-TEC, poháněnou stlačeným zemním plynem (CNG).

Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.

Exteriér nového modelu OCTAVIA je charakteristický černými prvky, známými z verzí SPORTLINE ostatních modelových řad značky ŠKODA. Specifický přední spoiler, pro vozy ŠKODA typický rámeček přední masky a nápis na dveřích zavazadlového prostoru jsou provedeny v černé lesklé barvě. Karosářská verze liftback navíc na pátých dveřích nese i černý lesklý spoiler. Na zadním difuzoru rovněž v černé lesklé barvě je velmi zřetelným prvkem chromovaná lišta. OCTAVIA SPORTLINE je standardně vybavena 17palcovými černými leštěnými koly Pulsar z lehké slitiny. Na přání lze objednat 18palcová kola Vega lakovaná v černé metalíze či exkluzivně pro SPORTLINE dostupná 19palcová černá leštěná kola z lehké slitiny Taurus. Přední blatníky zdobí plaketky SPORTLINE.

Široká nabídka motorizací s pohonem předních nebo všech kolŠKODA OCTAVIA SPORTLINE je k dispozici s výkonnými zážehovými a vznětovými motory a ve verzi s pohonem na zemní plyn (CNG), dále také v plug-in a mild-hybridních verzích a s pohonem předních nebo všech kol. Výkon se pohybuje v rozmezí od 85 kW (115 PS) do 150 kW (204 PS). Motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 PS) lze na přání objednat se 7stupňovou DSG automatickou převodovkou a mild-hybridním ústrojím, zatímco motor 2,0 TSI o výkonu 140 kW (190 PS) a s automatickou převodovkou DSG je dostupný s pohonem všech kol. Výkon vozu OCTAVIA iV SPORTLINE s plug-in hybridním pohonem činí 150 kW (204 PS); verze G-TEC s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG) disponuje 96 kW (130 PS). Motory 2,0 TDI nabízejí výkon 85 kW (115 PS) nebo 110 kW (150 PS). Vznětový motor o výkonu 85 kW lze na přání vybavit automatickou převodovkou DSG, stejně jako silnější verzi s výkonem 110 kW, kterou je navíc možné objednat s pohonem všech kol. Adaptivní podvozek DCC dostupný na přání poskytuje dynamický vzhled a individualizované jízdní vlastnosti. Nabízí 15 stupňů nastavení v rozmezí od komfortního po sportovní a průběžně přizpůsobuje charakteristiku tlumení. Mezi bezpečnostní prvky na přání patří Proaktivní ochrana cestujících včetně senzoru převrácení vozu, inovativní asistenční systémy jako Antikolizní asistent nebo Asistent při odbočování a také nový centrální airbag mezi předními sedadly.

Interiér se sportovními sedadly a tříramenným sportovním volantemInteriér modelu ŠKODA OCTAVIA SPORTLINE vychází z výbavového stupně Style a jeho součástí je látkový potah přístrojové desky a dekorační lišta Piano Black. Sportovní sedadla mají integrované hlavové opěrky a jsou potažena obzvláště prodyšným čalouněním ThermoFlux. Multifunkční sportovní tříramenný volant má plaketku SPORTLINE. Na prahu předních dveří se vyskytuje nápis OCTAVIA.

Nová OCTAVIA navíc zaujme i známými Simply Clever prvky jako např. USB-C konektorem ve vnitřním zpětném zrcátku.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.