Evropské návrhářské centrum ED² automobilky Toyota vytvořilo na základě modelu Aygo jeho ještě stylovější a výraznější modifikaci pojmenovanou Aygo X Prologue. Jejím cílem je ukázat, že i auta tradičně označovaná jako nejdostupnější, mohou vyčnívat nad ostatní svým designem.
Toyota je po většinu 21. století evropským lídrem ve třídě minivozů a na tento segment se hodlá zaměřit i v budoucnu. Pověřila proto své evropské návrhářské centrum v Nice vytvořením nového zástupce této třídy.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Aygo už od svého uvedení v roce 2005, kdy převzalo roli nejdostupnějšího modelu Toyoty, cílí svojí hravostí a zábavností především na duchem mladé a progresivní zákazníky. Svěžím charakterem a zajímavou jízdní dynamikou tradičně oslovuje vyznavače stylu, a ke značce tak dokázalo přitáhnout mnoho nových evropských uživatelů.
V návrhářském centru ED² vznikl speciální tým, který pro vůz navrhl ještě smělejší a výraznější vzhled. „Každý si zaslouží senzační vůz. Při pohledu na Aygo X Prologue mohu s hrdostí prohlásit, že přesně takové auto tým ED² stvořil a do tohoto segmentu přináší revoluční změnu,“ říká prezident ED² Ian Cartabiano.
Aygo vždy symbolizovalo osobní svobodu a mobilitu. Aygo X Prologue k tomu přidává i drzejší element. Je neméně zábavné, ale nyní i s určitým prvkem nabroušenosti. Při pohledu ze všech úhlů vyjadřuje jasný postoj se silnou osobností. Větší kola a zvýšená poloha za volantem se odráží v lepším výhledu ven, a tím i přehledu o dění na vozovce.
Výrazný dvoubarevný lak karoserie se odrazil v jedinečném ostrém profilu, který upoutá pozornost důrazem na ochotu ihned se vrhnout do akce. Pocit dynamiky ve prospěch agresivnější sportovní image ještě akcentuje nová klínovitá linie střechy.
Hi-tech přední světlomety ve tvaru křídel obepínají horní část kapoty motoru. Níže zaujme velká maska chladiče, mlhová světla a kryt nárazníku, ve všech případech s motivem šestiúhelníku a poukazem na vůz připravený vyrazit na cestu. Kamkoli.
Aygo X Prologue navíc disponuje řadou praktických prvků zaměřených na svobodu pohybu. Do ochranného krytu zadního nárazníku konstruktéři umístili držák k upevnění nosiče jízdních kol. Profil vozidla akcentuje integrovaný střešní nosič, který svým vzhledem opticky navazuje na šestiúhelníková zadní světla s nenásilným poukazem na tradici modelu. Ve vnějším zpětném zrcátku je upevněna akční kamera, která spolehlivě zaznamená vše, co se kolem auta děje.
Pro podtržení ostřejší podoby vozu použili návrháři výrazné barvy. Vybírali z konkrétních ingrediencí, kterými jsou chilli papričky, zázvor, wasabi a černý pepř. Další možností, jak posunout barevnost na novou úroveň, bylo použití dvoubarevného lakování karoserie. Aygo X Prologue posouvá barevnou kvalitu o stupínek výše jemným popraškem modrých metalických vloček ve směsi laku. S ohledem na výsledný oslnivý efekt tento lak dostal označení „zářivá chilli červená“.
Náročný projekt vytvoření konceptu Aygo X Prologue za současné pandemické situace skvěle otestoval agilní procesy návrhu a vývoje v rámci celého ED². Tým návrhářů pracujících společně nebo na dálku hladce zvládl celý proces vývoje od ručních skic přes digitální modely náčrtů, simulace ve virtuální realitě a 3D modely „speedshape“ až po konečný vůz.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.