Evropské návrhářské centrum ED² automobilky Toyota vytvořilo na základě modelu Aygo jeho ještě stylovější a výraznější modifikaci pojmenovanou Aygo X Prologue. Jejím cílem je ukázat, že i auta tradičně označovaná jako nejdostupnější, mohou vyčnívat nad ostatní svým designem.
Toyota je po většinu 21. století evropským lídrem ve třídě minivozů a na tento segment se hodlá zaměřit i v budoucnu. Pověřila proto své evropské návrhářské centrum v Nice vytvořením nového zástupce této třídy.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Aygo už od svého uvedení v roce 2005, kdy převzalo roli nejdostupnějšího modelu Toyoty, cílí svojí hravostí a zábavností především na duchem mladé a progresivní zákazníky. Svěžím charakterem a zajímavou jízdní dynamikou tradičně oslovuje vyznavače stylu, a ke značce tak dokázalo přitáhnout mnoho nových evropských uživatelů.
V návrhářském centru ED² vznikl speciální tým, který pro vůz navrhl ještě smělejší a výraznější vzhled. „Každý si zaslouží senzační vůz. Při pohledu na Aygo X Prologue mohu s hrdostí prohlásit, že přesně takové auto tým ED² stvořil a do tohoto segmentu přináší revoluční změnu,“ říká prezident ED² Ian Cartabiano.
Aygo vždy symbolizovalo osobní svobodu a mobilitu. Aygo X Prologue k tomu přidává i drzejší element. Je neméně zábavné, ale nyní i s určitým prvkem nabroušenosti. Při pohledu ze všech úhlů vyjadřuje jasný postoj se silnou osobností. Větší kola a zvýšená poloha za volantem se odráží v lepším výhledu ven, a tím i přehledu o dění na vozovce.
Výrazný dvoubarevný lak karoserie se odrazil v jedinečném ostrém profilu, který upoutá pozornost důrazem na ochotu ihned se vrhnout do akce. Pocit dynamiky ve prospěch agresivnější sportovní image ještě akcentuje nová klínovitá linie střechy.
Hi-tech přední světlomety ve tvaru křídel obepínají horní část kapoty motoru. Níže zaujme velká maska chladiče, mlhová světla a kryt nárazníku, ve všech případech s motivem šestiúhelníku a poukazem na vůz připravený vyrazit na cestu. Kamkoli.
Aygo X Prologue navíc disponuje řadou praktických prvků zaměřených na svobodu pohybu. Do ochranného krytu zadního nárazníku konstruktéři umístili držák k upevnění nosiče jízdních kol. Profil vozidla akcentuje integrovaný střešní nosič, který svým vzhledem opticky navazuje na šestiúhelníková zadní světla s nenásilným poukazem na tradici modelu. Ve vnějším zpětném zrcátku je upevněna akční kamera, která spolehlivě zaznamená vše, co se kolem auta děje.
Pro podtržení ostřejší podoby vozu použili návrháři výrazné barvy. Vybírali z konkrétních ingrediencí, kterými jsou chilli papričky, zázvor, wasabi a černý pepř. Další možností, jak posunout barevnost na novou úroveň, bylo použití dvoubarevného lakování karoserie. Aygo X Prologue posouvá barevnou kvalitu o stupínek výše jemným popraškem modrých metalických vloček ve směsi laku. S ohledem na výsledný oslnivý efekt tento lak dostal označení „zářivá chilli červená“.
Náročný projekt vytvoření konceptu Aygo X Prologue za současné pandemické situace skvěle otestoval agilní procesy návrhu a vývoje v rámci celého ED². Tým návrhářů pracujících společně nebo na dálku hladce zvládl celý proces vývoje od ručních skic přes digitální modely náčrtů, simulace ve virtuální realitě a 3D modely „speedshape“ až po konečný vůz.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?