Evropské návrhářské centrum ED² automobilky Toyota vytvořilo na základě modelu Aygo jeho ještě stylovější a výraznější modifikaci pojmenovanou Aygo X Prologue. Jejím cílem je ukázat, že i auta tradičně označovaná jako nejdostupnější, mohou vyčnívat nad ostatní svým designem.
Toyota je po většinu 21. století evropským lídrem ve třídě minivozů a na tento segment se hodlá zaměřit i v budoucnu. Pověřila proto své evropské návrhářské centrum v Nice vytvořením nového zástupce této třídy.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Aygo už od svého uvedení v roce 2005, kdy převzalo roli nejdostupnějšího modelu Toyoty, cílí svojí hravostí a zábavností především na duchem mladé a progresivní zákazníky. Svěžím charakterem a zajímavou jízdní dynamikou tradičně oslovuje vyznavače stylu, a ke značce tak dokázalo přitáhnout mnoho nových evropských uživatelů.
V návrhářském centru ED² vznikl speciální tým, který pro vůz navrhl ještě smělejší a výraznější vzhled. „Každý si zaslouží senzační vůz. Při pohledu na Aygo X Prologue mohu s hrdostí prohlásit, že přesně takové auto tým ED² stvořil a do tohoto segmentu přináší revoluční změnu,“ říká prezident ED² Ian Cartabiano.
Aygo vždy symbolizovalo osobní svobodu a mobilitu. Aygo X Prologue k tomu přidává i drzejší element. Je neméně zábavné, ale nyní i s určitým prvkem nabroušenosti. Při pohledu ze všech úhlů vyjadřuje jasný postoj se silnou osobností. Větší kola a zvýšená poloha za volantem se odráží v lepším výhledu ven, a tím i přehledu o dění na vozovce.
Výrazný dvoubarevný lak karoserie se odrazil v jedinečném ostrém profilu, který upoutá pozornost důrazem na ochotu ihned se vrhnout do akce. Pocit dynamiky ve prospěch agresivnější sportovní image ještě akcentuje nová klínovitá linie střechy.
Hi-tech přední světlomety ve tvaru křídel obepínají horní část kapoty motoru. Níže zaujme velká maska chladiče, mlhová světla a kryt nárazníku, ve všech případech s motivem šestiúhelníku a poukazem na vůz připravený vyrazit na cestu. Kamkoli.
Aygo X Prologue navíc disponuje řadou praktických prvků zaměřených na svobodu pohybu. Do ochranného krytu zadního nárazníku konstruktéři umístili držák k upevnění nosiče jízdních kol. Profil vozidla akcentuje integrovaný střešní nosič, který svým vzhledem opticky navazuje na šestiúhelníková zadní světla s nenásilným poukazem na tradici modelu. Ve vnějším zpětném zrcátku je upevněna akční kamera, která spolehlivě zaznamená vše, co se kolem auta děje.
Pro podtržení ostřejší podoby vozu použili návrháři výrazné barvy. Vybírali z konkrétních ingrediencí, kterými jsou chilli papričky, zázvor, wasabi a černý pepř. Další možností, jak posunout barevnost na novou úroveň, bylo použití dvoubarevného lakování karoserie. Aygo X Prologue posouvá barevnou kvalitu o stupínek výše jemným popraškem modrých metalických vloček ve směsi laku. S ohledem na výsledný oslnivý efekt tento lak dostal označení „zářivá chilli červená“.
Náročný projekt vytvoření konceptu Aygo X Prologue za současné pandemické situace skvěle otestoval agilní procesy návrhu a vývoje v rámci celého ED². Tým návrhářů pracujících společně nebo na dálku hladce zvládl celý proces vývoje od ručních skic přes digitální modely náčrtů, simulace ve virtuální realitě a 3D modely „speedshape“ až po konečný vůz.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.