Po vzoru speciálu, který již léta známe v podobě Zondy R je zde konečně nástupce. Naprosto ohromující výkon, hmotnost, cena ale i počet vyrobených kusů dělají z tohoto vozu opravdový unikát.
Jedná se zatím o nejrychlejší Pagani, které bylo kdy vyrobeno. Tyto čísla mluví za vše:
Mohutný šestilitrový atmosférický dvanáctiválec točí až 9000 otáček za minutu.
Výkon 850 koní (625 Kw) a kroutící moment činí 750 Nm.
Vyrobeno bude pouze 30 kusů.
Cena bez daně činí 2.6 milionu euro.
Šestipístkové brzdy Brembo (přední o rozměrech 410x38 mm).
Pohon zadních kol.
Horacio Pagani opět dokázal, že je muž na svém místě. Smekáme a tiše závidíme těm několika vyvoleným, kteří budou mít možnost se s tímto okruhovým speciálem projet. Údajně ještě nejsou všechny vyprodané, takže honem do italského San Cesario sul Panaro, kde automobilka sídlí. Hannes Zanon - šéf marketingu a obchodu v Pagani tvrdí, že vůz má podobný zvuk jako formule 1, ale ne jako ty nové, nýbrž jako staré klasiky z minulého století.
Starší Zonda R se představila v roce 2009 na ženevském autosalonu a také při svém odhalením naprosto šokovala. Na světoznámém okruhu Nürburgring tehdy zajela skvělý čas 6:47. Uvidíme, jak si na legendární Nordschleife povede Huayra R.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?