Společnost Volvo Cars představuje své legendární středně velké SUV XC60 s celou řadou vylepšení, která zahrnují nový infotainment systém s OS Android a integrované aplikace a služby Google, díky čemuž bude nejlépe prodávané volvo nyní chytřejší než kdykoli dříve.
Intuitivní infotainment systém další generace nabídne zákazníkům bezprecedentní individualizaci a bezkonkurenční konektivitu, která bude dále rozšířena prostřednictvím zbrusu nového balíčku digitálních služeb.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem. Jádro balíčku digitálních služeb představují aplikace a služby Google,* mezi jejichž výhody patří například hlasové ovládání Google Assistant, navigace Google Maps představující to nejlepší ve své třídě a široká nabídka aplikací přizpůsobených na míru automobilům, které si lze stáhnout z obchodu Google Play. Na základě přihlášení k využívání balíčku digitálních služeb získají zákazníci přístup ke všem nabízeným službám a funkcím. Veškerý hardware potřebný k využívání služeb je již součástí vozu, zatímco jsou veškerá potřebná data zahrnuta v ceně balíčku.
Automobilka Volvo Car Group je první společností, která uzavřela partnerství se značkou Google, aby společnými silami vytvořily infotainment systém s OS Android a integrovanými aplikacemi a službami Google. Po několika letech úzké spolupráce obou společností bylo jako první vůz Volvo vybavený uvedeným systémem představeno plně elektrické Volvo XC40 Recharge. Volvo XC60 pak představuje další krok v průběžném zavádění infotainment systému s OS Android do vozů švédské značky. Navíc získá toto již nyní značně populární SUV na ještě větší atraktivitě.
Volvo XC60 se již více než deset let pohybuje na horních příčkách prodejnosti v rámci segmentu, kde panuje jedno z nejvíce konkurenčních prostředí na automobilovém trhu. Od roku 2009 představovalo nejlépe prodávaný model společnosti Volvo Cars, přičemž se ho až do roku 2020 po celém světě prodalo více než 1,68 milionu*** kusů.
Jen v roce 2020 se prodalo bezmála 200 000 vozů XC60, což dělá téměř 29 % ročního prodeje společnosti Volvo Cars v daném období. Z hlediska podílu na trhu se jednalo o nejpopulárnější evropské středně velké SUV, které se v globálním měřítku dostalo ve stejném segmentu mezi pět nejprodávanějších vozů.
Kromě nejvýznamnějšího úspěchu, jímž byl v roce 2018 titul Světové auto roku, získalo Volvo XC60 za poslední desetiletí spoustu světových ocenění v rozsahu od designu až po bezpečnost. Pokud jde o aktualizace na poli bezpečnosti, Volvo XC60 je nyní vybaveno nejnovějším pokročilým asistenčním systémem řidiče (ADAS) společnosti Volvo Cars, který představuje moderní modulární senzorickou platformu aktivní bezpečnosti, jež je tvořena celou řadou radarů, kamer a ultrazvukových senzorů.
Uvedená platforma podporuje vývoj a zavádění systémů aktivní bezpečnosti, jako jsou detekce ostatních účastníků silničního provozu, automatické brzdění a systémy na předcházení kolizím. Mimoto prostřednictvím asistentu pro jízdu v kolonách s funkcí Pilot Assist jemně podporuje řidiče od rozjezdu až po jízdu dálničními rychlostmi. Ačkoli se zásadní změny odehrály hluboko uvnitř Volva XC60, designéři automobilky provedli také pár drobných úprav exteriéru. Ty zahrnují novou masku chladiče, nový přední nárazník, nové barvy exteriéru a novou nabídku kol.
Možnosti personalizace rozšiřují nové materiály pro interiér. Nabídka zahrnuje luxusní varianty bez použití kůže a dostupnost textilního čalounění City Weave. Výroba Volva XC60 modelového roku 2022 bude zahájena koncem května. *Funkce a služby nabízené v rámci balíčku digitálních služeb se mohou v závislosti na konkrétním trhu lišit. Bližší informace o balíčku digitálních služeb najdete na tomto odkazu. **V závislosti na konkrétním trhu. Pokud máte zájem o bližší informace, použijte prosím výše uvedený odkaz.***Jedná se o globální prodejní čísla vztahující se k Volvu XC60 I. a II. generace od ledna 2009 do prosince 2020.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?