Společnost Volvo Cars představuje své legendární středně velké SUV XC60 s celou řadou vylepšení, která zahrnují nový infotainment systém s OS Android a integrované aplikace a služby Google, díky čemuž bude nejlépe prodávané volvo nyní chytřejší než kdykoli dříve.
Intuitivní infotainment systém další generace nabídne zákazníkům bezprecedentní individualizaci a bezkonkurenční konektivitu, která bude dále rozšířena prostřednictvím zbrusu nového balíčku digitálních služeb.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem. Jádro balíčku digitálních služeb představují aplikace a služby Google,* mezi jejichž výhody patří například hlasové ovládání Google Assistant, navigace Google Maps představující to nejlepší ve své třídě a široká nabídka aplikací přizpůsobených na míru automobilům, které si lze stáhnout z obchodu Google Play. Na základě přihlášení k využívání balíčku digitálních služeb získají zákazníci přístup ke všem nabízeným službám a funkcím. Veškerý hardware potřebný k využívání služeb je již součástí vozu, zatímco jsou veškerá potřebná data zahrnuta v ceně balíčku.
Automobilka Volvo Car Group je první společností, která uzavřela partnerství se značkou Google, aby společnými silami vytvořily infotainment systém s OS Android a integrovanými aplikacemi a službami Google. Po několika letech úzké spolupráce obou společností bylo jako první vůz Volvo vybavený uvedeným systémem představeno plně elektrické Volvo XC40 Recharge. Volvo XC60 pak představuje další krok v průběžném zavádění infotainment systému s OS Android do vozů švédské značky. Navíc získá toto již nyní značně populární SUV na ještě větší atraktivitě.
Volvo XC60 se již více než deset let pohybuje na horních příčkách prodejnosti v rámci segmentu, kde panuje jedno z nejvíce konkurenčních prostředí na automobilovém trhu. Od roku 2009 představovalo nejlépe prodávaný model společnosti Volvo Cars, přičemž se ho až do roku 2020 po celém světě prodalo více než 1,68 milionu*** kusů.
Jen v roce 2020 se prodalo bezmála 200 000 vozů XC60, což dělá téměř 29 % ročního prodeje společnosti Volvo Cars v daném období. Z hlediska podílu na trhu se jednalo o nejpopulárnější evropské středně velké SUV, které se v globálním měřítku dostalo ve stejném segmentu mezi pět nejprodávanějších vozů.
Kromě nejvýznamnějšího úspěchu, jímž byl v roce 2018 titul Světové auto roku, získalo Volvo XC60 za poslední desetiletí spoustu světových ocenění v rozsahu od designu až po bezpečnost. Pokud jde o aktualizace na poli bezpečnosti, Volvo XC60 je nyní vybaveno nejnovějším pokročilým asistenčním systémem řidiče (ADAS) společnosti Volvo Cars, který představuje moderní modulární senzorickou platformu aktivní bezpečnosti, jež je tvořena celou řadou radarů, kamer a ultrazvukových senzorů.
Uvedená platforma podporuje vývoj a zavádění systémů aktivní bezpečnosti, jako jsou detekce ostatních účastníků silničního provozu, automatické brzdění a systémy na předcházení kolizím. Mimoto prostřednictvím asistentu pro jízdu v kolonách s funkcí Pilot Assist jemně podporuje řidiče od rozjezdu až po jízdu dálničními rychlostmi. Ačkoli se zásadní změny odehrály hluboko uvnitř Volva XC60, designéři automobilky provedli také pár drobných úprav exteriéru. Ty zahrnují novou masku chladiče, nový přední nárazník, nové barvy exteriéru a novou nabídku kol.
Možnosti personalizace rozšiřují nové materiály pro interiér. Nabídka zahrnuje luxusní varianty bez použití kůže a dostupnost textilního čalounění City Weave. Výroba Volva XC60 modelového roku 2022 bude zahájena koncem května. *Funkce a služby nabízené v rámci balíčku digitálních služeb se mohou v závislosti na konkrétním trhu lišit. Bližší informace o balíčku digitálních služeb najdete na tomto odkazu. **V závislosti na konkrétním trhu. Pokud máte zájem o bližší informace, použijte prosím výše uvedený odkaz.***Jedná se o globální prodejní čísla vztahující se k Volvu XC60 I. a II. generace od ledna 2009 do prosince 2020.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.