Arteon R1 a Arteon Shooting Brake R2 kombinují jízdní vlastnosti sportovních a cestovních automobilů. Vrcholné verze s přeplňovaným motorem o výkonu 235 kW zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy a spotřebují pouhých 7,7 – 7,9 l/100 km1/2. Nový pohon všech kol 4MOTION zajistí plynulé rozdělování hnací síly mezi zadní kola (Torque Vectoring) a výrazně zvyšuje jízdní dynamiku.
Avantgardní modely Arteon a Arteon Shooting Brake jsou sportovní a cestovní automobily pro náročné podnikatele a manažery. Volkswagen nyní zahajuje předprodej vrcholných verzí modelové řady, která byla na podzim 2020 významně rozšířena a modernizována. Modely Arteon R a Arteon Shooting Brake R pohání výkonný a hospodárný přeplňovaný čtyřválec TSI. Nejvyšší výkon 235 kW (320 k) přenáší na vozovku nový pohon všech kol 4MOTION se systémem R-Performance Torque Vectoring. Verze se splývavou zádí ve stylu kupé stojí v České republice 1 536 900 Kč; Shooting Brake jako nová dynamická interpretace kombi Variant začíná na ceně 1 561 900 Kč.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Technickým srdcem vlajkových lodí řady Arteon, koncipovaných společností Volkswagen R, je EA888 evo4 – nejnovější evoluční stupeň technicky vyspělého přeplňovaného motoru. Čtvrtá generace agilní jednotky TSI kombinuje výkonovou charakteristiku sportovního motoru s hospodárností velmi moderního agregátu se sníženým zdvihovým objemem a menším počtem válců. TSI 2,0 litru poskytuje maximální točivý moment 420 N.m již při 2100 min-1. Křivka točivého momentu na této hodnotě zůstává až do 5350 min-1. Řidič tak má k dispozici velmi široké pásmo využitelných otáček. TSI dosahuje nejvyššího výkonu mezi 5350 a 6500 min-1. Hnací sílu předává systému pohonu všech kol 7stupňová dvouspojková převodovka (DSG). Hospodárnost této vyspělé techniky dokládá kombinovaná spotřeba paliva 7,7 - 7,9 l/100 km (NEDC), která je pro oba modely „R“ identická.
TSI o výkonu 320 k umožňuje suverénní jízdní výkony. Obě verze modelu Arteon R zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 4,9 sekundy. Další akceleraci ukončí při 250 km/h elektronický omezovač. Pro oba sportovní modely Volkswagen si však mohou zákazníci objednat na přání paket „R-Performance“ bez omezovače nejvyšší rychlosti, která se v tomto případě zvýší na 270 km/h. Uvedené hodnoty však vystihují výjimečný charakter modelů Arteon R a Arteon Shooting Brake R jen neúplně. Nevšední zážitky z řízení obou vozů kategorie gran turismo definuje především mimořádně vysoký točivý moment. Trvale dostupná hnací síla přitom ideálně doplňuje další vlastnosti, které umožňují cestování na dlouhé vzdálenosti ve velkém stylu. Oba Volkswageny současně nabízejí mimořádnou míru ryzí jízdní dynamiky díky novému pohonu všech kol a nově nastavenému podvozku se sériově dodávanými elektronicky řízenými tlumiči (DCC).
Pohon všech kol – 4MOTION se systémem R-Performance Torque Vectoring – je vybaven funkcí selektivního rozdělování hnací síly mezi jednotlivá kola. Nová rozvodovka zadní nápravy přitom rozděluje točivý moment motoru TSI nejen mezi přední a zadní nápravu, ale i mezi obě zadní kola (Torque Vectoring). Zejména v zatáčkách se tím citelně zvyšuje agilita. Řidič navíc může ovlivňovat činnost systému rozdělování hnací síly mezi zadní kola a stabilizujících systémů pro podporu jízdní dynamiky prostřednictvím sériově dodávaného voliče jízdních režimů a téměř plynulého nastavování charakteristiky podvozku DCC posuvným ovládacím prvkem. Speciálně pro modely Arteon R byly vyvinuty také pneumatiky. Nejsportovnější nastavení všech parametrů pohonu a podvozku je přímo přístupné modrým tlačítkem „R“ na multifunkčním volantu. Po jeho stisknutí uvede volič jízdních režimů motor, převodovku, podvozek DCC včetně řízení a regulační systémy do módu „Race“, v němž se cestovní automobil spontánně promění v závodní vůz.
Arteon R a Arteon Shooting Brake R jsou naprosto typickými modely „R“ s dalekosáhle individualizovaným designem a exkluzivní výbavou. Součástí vnější výbavy jsou nově navržené nárazníky „R“ (vpředu s markantními otvory pro přívod vzduchu, vzadu s difuzorem), matně chromované kryty vnějších zpětných zrcátek, funkce promítání loga „R“ v oblasti předních dveří jako součást osvětlení okolí, brzdová soustava R-Performance s modrými brzdovými třmeny (vpředu s logem „R“) a 18“ kola z lehké slitiny typu „Sebring“. Na přání je mohou nahradit 19“ kola „Adelaide“ nebo 20“ kola „Estoril“. Vizuálně a akusticky nápadná je nová, sériově dodávaná sportovní výfuková soustava Volkswagen R se dvěma lichoběžníkovými kovovými koncovkami na okrajích difuzoru.
Interiér zušlechťuje čalounění sedadel černou tkaninou ArtVelours s logem „R“ na opěradlech vpředu a sportovní multifunkční volant „R“ s velkými páčkami pro manuální řazení DSG. Rovněž sériově se dodává hliníkové ozdobné obložení v „karbonovém“ stylu. Ozdobné prošívání na sedadlech, loketní opěrce vpředu, páce voliče převodovky a kůží obšitém sportovním volantu je odlišeno modrým odstínem, který je pro Volkswagen R typický. Rovněž modrá je vnitřní část prostředního ramene volantu. S těmito ozdobnými prvky může ladit i modré světlo jako jeden z 30 barevných odstínů sériově dodávaného dekoračního osvětlení. Na přání jsou navíc k dispozici sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy (vpředu). Boční polštáře těchto sedadel „Nappa Carbon“ jsou čalouněny kůží v „karbonové“ úpravě.
1) Arteon R 235 kW – spotřeba paliva, l/100 km (EU): město 10,1 – 9,9, mimo město 6,6 – 6,4, kombinovaná 7,9 – 7,7; kombinované emise CO2, g/km: 180 – 176; třída hospodárnosti: D-C
2) Arteon Shooting Brake R 235 kW – spotřeba paliva, l/100 km (EU): město 10,1 – 9,9, mimo město 6,6 – 6,5, kombinovaná 7,9 – 7,7; kombinované emise CO2, g/km: 181– 177; třída hospodárnosti: D-C
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.