Předpremiéra nového DS 4, digitalizace a elektrifikace kam oko dohlédne a ruka dosáhne

DS 4 je určen pro zákazníky, kteří hledají styl, čistotu, intuitivnost, technologii a radost z řízení
DS 4 je určen pro zákazníky, kteří hledají styl, čistotu, intuitivnost, technologii a radost z řízení, foto: DS Automobiles
AutoRoad.cz 5. prosince 2020 19:47
Sdílej:

Ve voze DS 4, modelu segmentu C-Premium, se setkává francouzské know-how ze světa luxusu s technologií rozšířené reality, vše podtrhuje odvážný design. Vůz je určen pro zákazníky, kteří hledají styl, čistotu, intuitivnost, technologii a radost z řízení. Svým pojetím tak uspokojí několik typů zákazníků.

Technologie u DS 4 byly speciálně navrženy tak, aby vůz vynikl ve čtyřech hlavních oblastech: elektrifikace E-Tense, konektivita v elegantním digitálním interiéru, komfort a dynamický klid a světelný podpis DS.

Elektrifikace E-TensePrvním krokem vpřed byl vývoj nové vývojové verze platformy nazvané EMP2. Tato nová modulární platforma, která byla vyvinuta pro DS 4, je použitelná pro různé typy pohonů, je vždy dynamická a bezpečná.Nová vývojová verze platformy EMP2 umožnila vylepšit mnoho užitečných funkcí a zároveň vtiskla designu novou svobodu projevu, jejímž výsledkem je silueta nevídaných rozměrů.

Architektura Nová vývojová verze platformy byla vyvinuta pro dosažení požadovaných proporcí a aerodynamického výkonu. Poměr mezi karoserií a koly, který nemá v segmentu ani ve světě prémiových automobilů obdoby, vytváří siluetu, která je atletická a zároveň výkonná má nový tvar střechy a došlo ke snížení kapoty s blatníkem a podlahy ve 2. řadě…

Snížení hmotnosti Nová vývojová verze platformy EMP2 používá nové složky z kompozitních materiálů, konstrukční díly lisované za tepla a kompaktnější prvky, jako je například klimatizační jednotka, čímž se také zvětšil úložný prostor.

Bezpečnost Nová vývojová verze platformy EMP2 byla navržena tak, aby splňovala nejnovější normy v oblasti nárazových zkoušek, aniž by došlo ke kompromisu ohledně celkové hmotnosti.

Dynamické a akustické vlastnosti Nová vývojová verze platformy EMP2 ještě více posouvá pojem dynamické vyrovnanosti, který je pro DS Automobiles velmi důležitý. Použití technických řešení, jako je svařování s použitím konstrukčního lepidla (téměř 34 metrů lepidla a bodové svary na konstrukci vozidla), jakož i kompletně přepracované komponenty podvozku a řízení zaručují příkladný jízdní komfort získaný díky optimální torzní tuhosti karoserie a výjimečné reaktivitě pro potěšení z jízdy.

Plug-in hybrid Nová vývojová verze platformy EMP2 byla navržena tak, aby se do ní vešla nová generace plug-in hybridního hnacího ústrojí, aniž by se snížila prostornost kabiny. Přeplňovaný čtyřválcový motor o výkonu 180 k doplňuje elektromotor o výkonu 110 k spojený s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8, celkový výkon tak dosahuje 225 k. Vše napájí výkonnější baterie s novými kompaktnějšími články s větší kapacitou umístěnými za deformovatelným příčným nosníkem, která zajišťuje dojezd více než 50 kilometrů v režimu nulových emisí (kombinovaný cyklus WLTP).

Konektivita v elegantním digitálním interiéru Pokud jde o konektivitu, prioritou bylo poskytnout taková řešení, aby řidič už nemusel spouštět oči ze silnice, což má nesporný přínos z hlediska bezpečnosti. Tento avantgardní vizuální zážitek s názvem DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY je prvním krokem k rozšířené realitě. Pomocí nové technologie se životně důležité informace o řízení promítají přímo na silnici. Díky optickému efektu se údaje zobrazují čtyři metry před čelním sklem v ose pohledu řidiče, úhlopříčně ve vzdálenosti 21 palců, což je v daném segmentu zcela nové. Na silnici se promítají základní informace, jako je rychlost, údaje z asistenčních systémů řízení, navigace, varovné zprávy nebo dokonce skladba, kterou řidič poslouchá, nebo číslo či jméno volajícího.

Tato senzorická zážitková technologie je součástí globálnější nabídky tvořící kompletně přepracovaný systém infotainmentu: DS IRIS SYSTEM. Nové rozhraní přebírá ergonomii smartphonu s dotykovým plynulým citlivým rozhraním, založeným na konceptu plně přizpůsobitelných profilů pomocí ikon. Nastavení a předvolby zobrazení se automaticky načtou při vstupu uživatele do vozidla. Personalizace má každému umožnit přizpůsobit obsah svým potřebám. 

DS Iris System lze ovládat hlasem a gesty. Značka DS, která mezi výrobci působí avantgardně, překročila hranice automobilového průmyslu, aby našla partnera schopného nabídnout svým zákazníkům nejlepší řešení pro rozpoznávání hlasu v přirozené řeči. DS Iris System je vybaven osobním asistentem schopným rozpoznat, co mu bylo řečeno, aby systém mohl požadavek provést.

Systém DS Smart Touch, umístěný na středové konzoli, je displej, který lze ovládat prsty. Stačí gesto směrem k jedné z předem zadaných funkcí. Obrazovka také rozezná běžné pohyby, jako je přiblížení, oddálení a rozpoznávání rukopisu.

Aby byl systém a jeho mapování na nejlepší úrovni, bude prostřednictvím cloudu pravidelně v reálném čase aktualizován.

Komfort a dynamický klid Poloautonomní řízení 2. úrovně, což je nejvyšší úroveň, která je dnes na silnicích povolena, iž bylo v nabídce u vozů DS 3 Crossback, DS 7 Crossback a DS 9, se u vozu DS 4 se objevuje v nové verzi DS DRIVE ASSIST 2.0.

Výsledkem je přesné umístění vozu v jízdním pruhu dle volby řidiče, obohacené o nové prvky, jako je asistent změny jízdního pruhu, úprava rychlosti v zatáčkách a očekávaná rychlost u dopravního značení.

DS Drive Assist 2.0 je vybaven senzory, které zaznamenávají vše, co se děje v autě a jeho okolí, a pomáhají tak řidiči. DS 4 se díky zařízení, jako je čelní radar, radary ve čtyřech rozích vozu a kamera v horní části čelního skla, sám přemístí, kam řidič chce, a to pomocí umělé inteligence, která v reálném čase analyzuje shromážděné informace.

Pro DS Automobiles je typický rovněž koncept dynamického klidu. U vozu DS 4 se to projevuje příkladnou reaktivitou. Jednou ze silných stránek je řízené odpružení DS ACTIVE SCAN SUSPENSION, exkluzivní prvek v segmentu využívající kameru umístěnou v horní části čelního skla, jež sleduje a předvídá nepravidelnosti povrchu vozovky a přenáší údaje do počítače. Díky čtyřem čidlům světlé výšky a třem akcelerometrům ovládá systém každé kolo samostatně. Na základě informací, které obdrží, je odpružení podle potřeby pevnější, nebo pružnější. Výsledkem je optimální komfort bez ohledu na stav vozovky.

Další technologií, kterou se DS Automobiles odlišuje od konkurence, je DS NIGHT VISION, systém zajišťující lepší viditelnost silnice a jejích nebezpečí. Infračervená kamera v mřížce chladiče detekuje v noci a za slabého světla chodce a zvířata až do vzdálenosti 200 metrů. Řidič si silnici zobrazí na digitálním displeji přístroje a nebezpečí vidí jako výstrahu v systému DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY a může zareagovat.

Světelný podpis DS

V nové generaci užších a modernějších projektorů DS MATRIX LED VISION jsou technologie Matrix Beam a Dynamic Bending Light spojeny v jednom systému přinášejícím osobitou jedinečnou identitu.

Světlomety DS MATRIX LED VISION se stále skládají ze tří LED modulů, které jsou podpisem DS Automobiles:

Vnitřní modul světlometu se používá pro funkci potkávacích světel.

Středový rotující modul se může otočit do úhlu 33,5°. Osvětluje okraje vozovky a doprovází proud světla v zatáčkách. Jde rovněž o odkaz na natáčecí světlomety vozu DS z roku 1967.

Vnější modul Matrix Beam plní funkci dálkových světel, sám je rozdělen do patnácti samostatných segmentů, jež se rozsvěcují a zhasínají postupně podle podmínek v okolí vozu.

Tyto světlomety se přizpůsobují podmínkám provozu, úhlu natočení volantu, rychlosti a povětrnostním podmínkám. Mají 5 přednastavených režimů: město, krajina, dálnice, nepříznivé počasí a mlha. Umožňují jízdu s trvale rozsvícenými dálkovými světly, aniž by docházelo k oslnění ostatních účastníků silničního provozu. Díky kameře v horní části čelního skla přizpůsobují tyto inteligentní světlomety automaticky své světelné paprsky dopravním podmínkám, mají dosah téměř 300 metrů bez oslnění.

Světlomety DS MATRIX LED VISION doplňují nová rozšířená denní světla s celkem 98 LED diodami. Kromě toho, že vytvářejí dobře rozpoznatelný vertikální světelný podpis, nabízejí také novou uvítací animaci velmi technologického stylu.

V kabině slouží technologie také stylu: je zde použitý inovativní systém s ventilátory, které jsou velmi kompaktní na výšku a jsou vybavené neviditelnými žebry.

Principem DS AIR je proud vzduchu směrovaný kuželem, který zaručuje optimální nasměrování nahoru a dolů. Všechno funguje jako běžný ventilátor. Díky své vertikální kompaktnosti působí nenápadně, dokonale zapadá do okolí a kabině DS 4 zaručuje čistý střízlivý design.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.