Toyota uvedla na trh v roce 2016 překvapivou novinku ve formě crossoveru C-HR s extravagantním vzhledem, nyní přichází s verzí GR Sport.
Toyota uvedla na trh v roce 2016 překvapivou novinku ve formě crossoveru C-HR s extravagantním vzhledem. Novinka se navíc vyznačovala slušnou dynamikou a výborným podvozkem, který se vyznačuje pohodlím a velmi dobrou ovladatelností.
Prodejní úspěchy byly podpořeny i současnou škálou nabízených motorů od 1.2 litru benzínového turba přes hybridní pohonné jednotky 1,8 litru / 122 koní a 2,0 litru / 184 koní.
Taktéž z hlediska vzhledu měl zákazník z čeho vybírat. Toyota nabízela celou řadu barevných variací a především dvoubarevné kombinace perleťových a metalických laků, které uspokojily i ty nejvyšší nároky esteticky založených zákazníků.
Nyní Toyota přichází s novinkou mířící na zákazníky požadující ještě dynamičtější a originálnější vzhled. Jedná se o novou verzi GR SPORT, znamenající více originality a luxusu, společně s typickým designovým jazykem C-HR, která se začne prodávat v lednu 2021.
Toto nové provedení modelu C-HR GR SPORT je inspirované sportovně zaměřenými modely Toyota s označením GR a barvami závodní stáje TOYOTA GAZOO Racing, obohacuje markantní vzhled Toyoty C-HR o ještě ostřejší stylistické ztvárnění exteriéru a interiéru.
Pohonné jednotky a jejich dynamika zůstává bohužel na původní úrovni a připomínka závodní stáje TOYOTA GAZOO Racing v názvu GR SPORT je pouze symbolická.
Naopak z hlediska bezpečnosti se celá modelová řada C-HR 2021 může pochlubit modernizovanou verzí systému Toyota Safety Sense s řadou nových funkcí aktivní bezpečnosti. Aktivní bezpečnost zlepšují změněné jízdní vlastnosti, které jsou u provedení GR SPORT znatelně vylepšené díky specifickému obutí a odladění soustavy zavěšení kol i řízení, samozřejmě při zachování příkladného jízdního pohodlí jako u dalších zástupců modelové řady C-HR.
K lepším záběrovým schopnostem předních kol i stabilitě v zatáčkách přispívají nové 19“ prémiové pneumatiky Continental Premium Contact 6 (225/45), jejichž použití se odrazilo i v lepší stáčivé odezvě vozidla a menší nedotáčivosti v reakci na srovnatelné síly bočního zrychlení. Nové pneumatiky jsou lehčí než stávající 18“ obutí, nicméně valivý odpor zůstává na podobné úrovni, což platí i pro emise CO2.
Z hlediska změn exteriéru zaujme specifické ztvárnění přední partie Toyoty GR SPORT. Zahrnuje černé pozadí emblému a černé kryty světlometů, střed nárazníku a lemování mlhových světel v provedení černý lak, mřížku chladiče v tmavém chromu a nový sportovněji stylizovaný přední spoiler.
Při pohledu z boku zaujmou lišty na dveřích v provedení černý lak společně s jedinečným designem 19" litých kol, vyhrazeným pouze pro tento model. Záď vozidla pak zkrášluje černé pozadí emblému, lemování zadních odrazek v provedení černý lak, specifický dekor pod zadním nárazníkem a logo GR SPORT.
Pro GR SPORT je k dispozici celkem sedm exkluzivních dvoubarevných schémat vč. nového šedého laku Dynamic Grey (výhradně pro tento model) v kombinaci s černou střechou.
Interiér Toyoty GR SPORT se bude chlubit novým zpracováním kabiny se stříbrnými dekory ‚Cool Silver‘ a čalouněním sedadel z materiálu Alcantara zkrášleným červeným nebo šedým prošíváním, inspirovaným vozy GR.
Z dalších specifických prvků jmenujme věnec volantu obšitý perforovanou kůží, akcenty v podobě červeného prošívání na věnci volantu a manžetě řadicí páky, jedinečné provedení prahových lišt pro tento model, logo GR SPORT, startovací tlačítko s logem GR a animovanou úvodní sekvenci GR na TFT displeji přístrojového panelu.
Všechny výše popsané změny míří především do oblasti estetiky a emocí a tak nejdůležitější praktickou změnou je zdokonalený systém Toyota Safety Sense.
Toyota C-HR v modelovém provedení 2021 nabízí nejnovější verzi systému aktivní bezpečnosti Toyota Safety Sense, jehož smyslem je napomoci předcházet nehodám nebo zmírňovat jejich následky za nejrůznějších dopravních situací.
Předkolizní bezpečnostní systém (PCS) byl doplněn o několik nových funkcí. Jedná se např. o nouzový asistent řízení (ESA) propojený s rozpoznáváním chodců ve dne a asistentem pro odbočování na křižovatkách.
Asistent pro odbočování na křižovatkách varuje řidiče a automaticky začne brzdit v případě, že řidič zatočí vlevo či vpravo do dráhy vozidla přijíždějícího v protisměru, resp. chodce přecházejícího vozovku z opačného směru po zatočení.
Toyota C-HR v modelovém provedení 2021 je kromě toho vybavena asistentem pro udržení v jízdním pruhu (LTA), jenž automaticky udržuje vozidlo uprostřed daného jízdního pruhu, a pokud usoudí, že hrozí riziko vyjetí vozidla, vyvine sílu na volant, aby pomohl řidiči ve vyjetí z pruhu zabránit.
Z dalších novinek v oblasti systémů na podporu řízení a bezpečnosti jmenujme adaptivní tempomat s plným rychlostním rozsahem (ACC) v kombinaci se systémem rozpoznávání dopravních značek v podobě inteligentního adaptivního tempomatu, který umožňuje snadno přizpůsobovat rychlost jízdy v souladu s limity dopravního značení.
Nová Toyota C-HR GR Sport tak míří především na zákazníky vyžadující atraktivní dynamický vzhled doplněný dostatečnou dávkou bezpečnostních asistenčních systému, to vše doplněné nadprůměrnou dávkou ekonomiky provozu s minimem škodlivých účinků pro životní prostředí, se zárukou známé spolehlivosti a životnosti produktů značky Toyota.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.