Nedělní Velkou cenu Valencie silničních motocyklů ve třídě MotoGP vyhrál Australan Casey Stoner, druhý skončil po souboji v cílové rovince Američan Ben Spies a třetí byl Ital Andrea Dovizioso, český závodník Karel Abraham dojel osmý. Podrobnosti zveřejnil server motogp.com.
Abraham vyrazil do závodu ze čtvrté řady, ale postupně se propracoval mezi nejlepší. Český jezdec celých 30 kol bojoval se svým rivalem v boji o titul nováčka roku Britem Calem Crutchlowem. V posledním kole se dokonce dostal přes Daniho Pedrosu na čtvrté místo, v souboji s Crutchlowem ale nakonec neuspěl a po lehkém pádu dojel na osmém místě. "Skvěle jsme si zazávodili. Myslím, že to muselo být napínavé i pro diváky," popsal Abraham v tiskové zprávě svého týmu.
Po kolizi s Crutschlowem se do závodu i po pádu stihl vrátit a skončil osmý. "Strašně mě to mrzí. Byl to skvěle rozjetý závod. Mohl jsem udělat nejlepší výsledek v sezoně a ještě šlo o titul nováčka roku. Štve mě to, ale takové věci se prostě stávají. Tahle sezona prostě byla trochu smolná, tak budu doufat, že příští rok budeme mít víc štěstí," dodal brněnský rodák.
V pořadí MS třídy MotoGP obsadil jedenadvacetiletý jezdec týmu Cardion AB Motoracing konečné 14. místo, když získal 64 bodů. "Kdyby se povedlo i těch pár smolných závodů, které jsme měli, tak jsem mohl mít klidně o dvacet bodů víc a pohybovat se někde kolem jedenáctého místa na úrovni nejlepšího netovárního jezdce Ducati Barbery," mínil Abraham.
Hned v pondělí přebere novou motorku Ducati Desmosedici GP12, kterou pohání nový motor o objemu 1000 kubických centimetrů. "Mám z té motorky respekt, ale těším se, až ji vyzkouším. Zatím každý přechod na silnější motorku pro mě znamenal zlepšení, tak doufám, že to bude platit i v příští sezoně," dodal Abraham.
Ve třídě Moto2 vyhrál ve Valencii Ital Michele Pirro, druhý skončil Fin Mika Kallio a třetí pak Dominik Aegerter ze Švýcarska. Pirro si v sobotu vyjel pole position a roli favorita potvrdil i ve Velké ceně, čímž se dočkal prvního triumfu v závodě MS. Sám jel s číslem 51, ale na přilbě měl číslo 58, kterým dal vzpomenout na zesnulého krajana Marka Simoncelliho. Po průjezdu cílem také ruce vítěze zamířily k nebi a bylo jasné, že Pirro věnuje triumf svému někdejšímu soupeři. Z mistrovského titulu se raduje Němec Stefan Bradl. Jeho rival v boji o prvenství Marc Márquez ze Španělska totiž vinou zranění očního nervu do závodu nenastoupil.
Ve třídě do 125 ccm vyhrál Španěl Maverick Viňales, druhý skončil jeho krajan Nicolas Terol a stal se mistrem světa. Český závodník Jakub Kornfeil skončil se ztrátou jednoho kola na 24. místě.
Kvalifikaci sice vyhrál v sobotu Brit Danny Webb na motocyklu Mahindra, ale v neděli už závod ovládli Španělé. Vítězem se stal nováček sezony Viňales. Novým mistrem světa pak je Terol, jenž startoval až ze třetí řady, ale k zisku titulu mu stačilo dojet do 11. místa, což druhou příčkou bohatě splnil. I třetí projel cílem závodník ze Španělska, a to Hector Faubel. Terol bouřlivě slavil s diváky. Stal se posledním mistrem světa této kubatury, v příští sezoně se pojede už kategorie Moto3. Kornfeilovi se nedařilo a stejně jako v sobotní kvalifikaci figuruje ve výsledkové listině na 24. místě, když ztratil v neděli na vítěze jedno kolo.
Ještě před startem závodu se ráno shromáždili na okruhu závodníci všech kubatur, aby uctili památku Simoncelliho. Skupinu vedl bývalý mistr světa Kevin Schwantz, jezdci obkroužili jedno kolo za potlesku fanoušků. Ti měli na sobě často trička, kterými dávali najevo vzpomínku na italského závodníka. Vystaven byl i stroj zesnulého jezdce Honda Gresini RC212V. Fanoušci měli v hledišti rovněž vlajky, kterými vzdali Simoncellimu hold. Jezdci uctili jeho památku i minutou ticha a vzpomínkovou akci završil ohňostroj. Velká cena Valencie silničních motocyklů:
Do 125 ccm: 1. Viňales (Šp./Aprilia) 41:44,138, 2. Terol (Šp./Aprilia) +3,216, 3. Faubel (Šp./Aprilia) +7,460, 4. Vazquez (Šp./Derbi) +14,560, 5. Folger (Něm./Aprilia) +18,451, 6. Moncayo (Šp./Aprilia) +36,472, ...24. KORNFEIL (ČR/Aprilia) źtráta jedno kolo.Koneční pořadí MS ve třídě do 125 ccm: 1. Terol (Šp./Aprilia) 302 body, 2. Zarco (Fr./Derbi) 262, 3. Viňales (Šp./Aprilia) 248, 4. Cortese (Něm./Aprilia) 225, 5. Faubel (Šp./Aprilia) 177, 6. Folger (Něm./Aprilia) 161,...12. KORNFEIL (ČR/Aprilia) 72.
Třída Moto2: 1. Pirro (It./Moriwaki) 46:22,205, 2. Kallio (Fin./Suter) +6,105, 3. Aegerter (Švýc./Suter) +6,363, 4. West (Aust./Honda) +8,843, 5. Noyes (USA/FTR) +9,229, 6. Hernandez (Šp./FTR) +9,926.Konečné pořadí MS ve třídě Moto2: 1. Bradl (Něm./Kalex) 274 body, 2. Marquez (Šp./Suter) 251, 3. Iannone (It./Suter) 177, 4. De Angelis (RSM/Motobi) 174, 5. Lüthi (Švýc./Suter) 151, 6. Corsi (It./FTR) 127.
Třída MotoGP: 1. Stoner (Aust./Honda) 48:18,645, 2. Spies (USA/Yamaha) +0,015, 3. Dovizioso (It./Honda) +5,936, 4. Crutchlow (Brit./Yamaha) +8,718, 5. Pedrosa (Šp./Honda) +9,321, 6. Nakasuga (Jap./Yamaha) +23,818, ...8. ABRAHAM (ČR/Ducati) +37,952.Konečné pořadí MS ve třídě MotoGP: 1. Stoner (Aust./Honda) 350 bodů, 2. Lorenzo (Šp./Yamaha) 260, 3. Dovizioso (It./Honda) 228, 4. Pedrosa (Šp./Honda) 219, 5. Spies (USA/Yamaha) 176, 8. Simoncelli (It./Honda) 139, ...14. ABRAHAM (ČR/Ducati) 64.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?