Nedělní Velkou cenu Valencie silničních motocyklů ve třídě MotoGP vyhrál Australan Casey Stoner, druhý skončil po souboji v cílové rovince Američan Ben Spies a třetí byl Ital Andrea Dovizioso, český závodník Karel Abraham dojel osmý. Podrobnosti zveřejnil server motogp.com.
Abraham vyrazil do závodu ze čtvrté řady, ale postupně se propracoval mezi nejlepší. Český jezdec celých 30 kol bojoval se svým rivalem v boji o titul nováčka roku Britem Calem Crutchlowem. V posledním kole se dokonce dostal přes Daniho Pedrosu na čtvrté místo, v souboji s Crutchlowem ale nakonec neuspěl a po lehkém pádu dojel na osmém místě. "Skvěle jsme si zazávodili. Myslím, že to muselo být napínavé i pro diváky," popsal Abraham v tiskové zprávě svého týmu.
Po kolizi s Crutschlowem se do závodu i po pádu stihl vrátit a skončil osmý. "Strašně mě to mrzí. Byl to skvěle rozjetý závod. Mohl jsem udělat nejlepší výsledek v sezoně a ještě šlo o titul nováčka roku. Štve mě to, ale takové věci se prostě stávají. Tahle sezona prostě byla trochu smolná, tak budu doufat, že příští rok budeme mít víc štěstí," dodal brněnský rodák.
V pořadí MS třídy MotoGP obsadil jedenadvacetiletý jezdec týmu Cardion AB Motoracing konečné 14. místo, když získal 64 bodů. "Kdyby se povedlo i těch pár smolných závodů, které jsme měli, tak jsem mohl mít klidně o dvacet bodů víc a pohybovat se někde kolem jedenáctého místa na úrovni nejlepšího netovárního jezdce Ducati Barbery," mínil Abraham.
Hned v pondělí přebere novou motorku Ducati Desmosedici GP12, kterou pohání nový motor o objemu 1000 kubických centimetrů. "Mám z té motorky respekt, ale těším se, až ji vyzkouším. Zatím každý přechod na silnější motorku pro mě znamenal zlepšení, tak doufám, že to bude platit i v příští sezoně," dodal Abraham.
Ve třídě Moto2 vyhrál ve Valencii Ital Michele Pirro, druhý skončil Fin Mika Kallio a třetí pak Dominik Aegerter ze Švýcarska. Pirro si v sobotu vyjel pole position a roli favorita potvrdil i ve Velké ceně, čímž se dočkal prvního triumfu v závodě MS. Sám jel s číslem 51, ale na přilbě měl číslo 58, kterým dal vzpomenout na zesnulého krajana Marka Simoncelliho. Po průjezdu cílem také ruce vítěze zamířily k nebi a bylo jasné, že Pirro věnuje triumf svému někdejšímu soupeři. Z mistrovského titulu se raduje Němec Stefan Bradl. Jeho rival v boji o prvenství Marc Márquez ze Španělska totiž vinou zranění očního nervu do závodu nenastoupil.
Ve třídě do 125 ccm vyhrál Španěl Maverick Viňales, druhý skončil jeho krajan Nicolas Terol a stal se mistrem světa. Český závodník Jakub Kornfeil skončil se ztrátou jednoho kola na 24. místě.
Kvalifikaci sice vyhrál v sobotu Brit Danny Webb na motocyklu Mahindra, ale v neděli už závod ovládli Španělé. Vítězem se stal nováček sezony Viňales. Novým mistrem světa pak je Terol, jenž startoval až ze třetí řady, ale k zisku titulu mu stačilo dojet do 11. místa, což druhou příčkou bohatě splnil. I třetí projel cílem závodník ze Španělska, a to Hector Faubel. Terol bouřlivě slavil s diváky. Stal se posledním mistrem světa této kubatury, v příští sezoně se pojede už kategorie Moto3. Kornfeilovi se nedařilo a stejně jako v sobotní kvalifikaci figuruje ve výsledkové listině na 24. místě, když ztratil v neděli na vítěze jedno kolo.
Ještě před startem závodu se ráno shromáždili na okruhu závodníci všech kubatur, aby uctili památku Simoncelliho. Skupinu vedl bývalý mistr světa Kevin Schwantz, jezdci obkroužili jedno kolo za potlesku fanoušků. Ti měli na sobě často trička, kterými dávali najevo vzpomínku na italského závodníka. Vystaven byl i stroj zesnulého jezdce Honda Gresini RC212V. Fanoušci měli v hledišti rovněž vlajky, kterými vzdali Simoncellimu hold. Jezdci uctili jeho památku i minutou ticha a vzpomínkovou akci završil ohňostroj. Velká cena Valencie silničních motocyklů:
Do 125 ccm: 1. Viňales (Šp./Aprilia) 41:44,138, 2. Terol (Šp./Aprilia) +3,216, 3. Faubel (Šp./Aprilia) +7,460, 4. Vazquez (Šp./Derbi) +14,560, 5. Folger (Něm./Aprilia) +18,451, 6. Moncayo (Šp./Aprilia) +36,472, ...24. KORNFEIL (ČR/Aprilia) źtráta jedno kolo.Koneční pořadí MS ve třídě do 125 ccm: 1. Terol (Šp./Aprilia) 302 body, 2. Zarco (Fr./Derbi) 262, 3. Viňales (Šp./Aprilia) 248, 4. Cortese (Něm./Aprilia) 225, 5. Faubel (Šp./Aprilia) 177, 6. Folger (Něm./Aprilia) 161,...12. KORNFEIL (ČR/Aprilia) 72.
Třída Moto2: 1. Pirro (It./Moriwaki) 46:22,205, 2. Kallio (Fin./Suter) +6,105, 3. Aegerter (Švýc./Suter) +6,363, 4. West (Aust./Honda) +8,843, 5. Noyes (USA/FTR) +9,229, 6. Hernandez (Šp./FTR) +9,926.Konečné pořadí MS ve třídě Moto2: 1. Bradl (Něm./Kalex) 274 body, 2. Marquez (Šp./Suter) 251, 3. Iannone (It./Suter) 177, 4. De Angelis (RSM/Motobi) 174, 5. Lüthi (Švýc./Suter) 151, 6. Corsi (It./FTR) 127.
Třída MotoGP: 1. Stoner (Aust./Honda) 48:18,645, 2. Spies (USA/Yamaha) +0,015, 3. Dovizioso (It./Honda) +5,936, 4. Crutchlow (Brit./Yamaha) +8,718, 5. Pedrosa (Šp./Honda) +9,321, 6. Nakasuga (Jap./Yamaha) +23,818, ...8. ABRAHAM (ČR/Ducati) +37,952.Konečné pořadí MS ve třídě MotoGP: 1. Stoner (Aust./Honda) 350 bodů, 2. Lorenzo (Šp./Yamaha) 260, 3. Dovizioso (It./Honda) 228, 4. Pedrosa (Šp./Honda) 219, 5. Spies (USA/Yamaha) 176, 8. Simoncelli (It./Honda) 139, ...14. ABRAHAM (ČR/Ducati) 64.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.