Nedělní Velkou cenu Valencie silničních motocyklů ve třídě MotoGP vyhrál Australan Casey Stoner, druhý skončil po souboji v cílové rovince Američan Ben Spies a třetí byl Ital Andrea Dovizioso, český závodník Karel Abraham dojel osmý. Podrobnosti zveřejnil server motogp.com.
Abraham vyrazil do závodu ze čtvrté řady, ale postupně se propracoval mezi nejlepší. Český jezdec celých 30 kol bojoval se svým rivalem v boji o titul nováčka roku Britem Calem Crutchlowem. V posledním kole se dokonce dostal přes Daniho Pedrosu na čtvrté místo, v souboji s Crutchlowem ale nakonec neuspěl a po lehkém pádu dojel na osmém místě. "Skvěle jsme si zazávodili. Myslím, že to muselo být napínavé i pro diváky," popsal Abraham v tiskové zprávě svého týmu.
Po kolizi s Crutschlowem se do závodu i po pádu stihl vrátit a skončil osmý. "Strašně mě to mrzí. Byl to skvěle rozjetý závod. Mohl jsem udělat nejlepší výsledek v sezoně a ještě šlo o titul nováčka roku. Štve mě to, ale takové věci se prostě stávají. Tahle sezona prostě byla trochu smolná, tak budu doufat, že příští rok budeme mít víc štěstí," dodal brněnský rodák.
V pořadí MS třídy MotoGP obsadil jedenadvacetiletý jezdec týmu Cardion AB Motoracing konečné 14. místo, když získal 64 bodů. "Kdyby se povedlo i těch pár smolných závodů, které jsme měli, tak jsem mohl mít klidně o dvacet bodů víc a pohybovat se někde kolem jedenáctého místa na úrovni nejlepšího netovárního jezdce Ducati Barbery," mínil Abraham.
Hned v pondělí přebere novou motorku Ducati Desmosedici GP12, kterou pohání nový motor o objemu 1000 kubických centimetrů. "Mám z té motorky respekt, ale těším se, až ji vyzkouším. Zatím každý přechod na silnější motorku pro mě znamenal zlepšení, tak doufám, že to bude platit i v příští sezoně," dodal Abraham.
Ve třídě Moto2 vyhrál ve Valencii Ital Michele Pirro, druhý skončil Fin Mika Kallio a třetí pak Dominik Aegerter ze Švýcarska. Pirro si v sobotu vyjel pole position a roli favorita potvrdil i ve Velké ceně, čímž se dočkal prvního triumfu v závodě MS. Sám jel s číslem 51, ale na přilbě měl číslo 58, kterým dal vzpomenout na zesnulého krajana Marka Simoncelliho. Po průjezdu cílem také ruce vítěze zamířily k nebi a bylo jasné, že Pirro věnuje triumf svému někdejšímu soupeři. Z mistrovského titulu se raduje Němec Stefan Bradl. Jeho rival v boji o prvenství Marc Márquez ze Španělska totiž vinou zranění očního nervu do závodu nenastoupil.
Ve třídě do 125 ccm vyhrál Španěl Maverick Viňales, druhý skončil jeho krajan Nicolas Terol a stal se mistrem světa. Český závodník Jakub Kornfeil skončil se ztrátou jednoho kola na 24. místě.
Kvalifikaci sice vyhrál v sobotu Brit Danny Webb na motocyklu Mahindra, ale v neděli už závod ovládli Španělé. Vítězem se stal nováček sezony Viňales. Novým mistrem světa pak je Terol, jenž startoval až ze třetí řady, ale k zisku titulu mu stačilo dojet do 11. místa, což druhou příčkou bohatě splnil. I třetí projel cílem závodník ze Španělska, a to Hector Faubel. Terol bouřlivě slavil s diváky. Stal se posledním mistrem světa této kubatury, v příští sezoně se pojede už kategorie Moto3. Kornfeilovi se nedařilo a stejně jako v sobotní kvalifikaci figuruje ve výsledkové listině na 24. místě, když ztratil v neděli na vítěze jedno kolo.
Ještě před startem závodu se ráno shromáždili na okruhu závodníci všech kubatur, aby uctili památku Simoncelliho. Skupinu vedl bývalý mistr světa Kevin Schwantz, jezdci obkroužili jedno kolo za potlesku fanoušků. Ti měli na sobě často trička, kterými dávali najevo vzpomínku na italského závodníka. Vystaven byl i stroj zesnulého jezdce Honda Gresini RC212V. Fanoušci měli v hledišti rovněž vlajky, kterými vzdali Simoncellimu hold. Jezdci uctili jeho památku i minutou ticha a vzpomínkovou akci završil ohňostroj. Velká cena Valencie silničních motocyklů:
Do 125 ccm: 1. Viňales (Šp./Aprilia) 41:44,138, 2. Terol (Šp./Aprilia) +3,216, 3. Faubel (Šp./Aprilia) +7,460, 4. Vazquez (Šp./Derbi) +14,560, 5. Folger (Něm./Aprilia) +18,451, 6. Moncayo (Šp./Aprilia) +36,472, ...24. KORNFEIL (ČR/Aprilia) źtráta jedno kolo.Koneční pořadí MS ve třídě do 125 ccm: 1. Terol (Šp./Aprilia) 302 body, 2. Zarco (Fr./Derbi) 262, 3. Viňales (Šp./Aprilia) 248, 4. Cortese (Něm./Aprilia) 225, 5. Faubel (Šp./Aprilia) 177, 6. Folger (Něm./Aprilia) 161,...12. KORNFEIL (ČR/Aprilia) 72.
Třída Moto2: 1. Pirro (It./Moriwaki) 46:22,205, 2. Kallio (Fin./Suter) +6,105, 3. Aegerter (Švýc./Suter) +6,363, 4. West (Aust./Honda) +8,843, 5. Noyes (USA/FTR) +9,229, 6. Hernandez (Šp./FTR) +9,926.Konečné pořadí MS ve třídě Moto2: 1. Bradl (Něm./Kalex) 274 body, 2. Marquez (Šp./Suter) 251, 3. Iannone (It./Suter) 177, 4. De Angelis (RSM/Motobi) 174, 5. Lüthi (Švýc./Suter) 151, 6. Corsi (It./FTR) 127.
Třída MotoGP: 1. Stoner (Aust./Honda) 48:18,645, 2. Spies (USA/Yamaha) +0,015, 3. Dovizioso (It./Honda) +5,936, 4. Crutchlow (Brit./Yamaha) +8,718, 5. Pedrosa (Šp./Honda) +9,321, 6. Nakasuga (Jap./Yamaha) +23,818, ...8. ABRAHAM (ČR/Ducati) +37,952.Konečné pořadí MS ve třídě MotoGP: 1. Stoner (Aust./Honda) 350 bodů, 2. Lorenzo (Šp./Yamaha) 260, 3. Dovizioso (It./Honda) 228, 4. Pedrosa (Šp./Honda) 219, 5. Spies (USA/Yamaha) 176, 8. Simoncelli (It./Honda) 139, ...14. ABRAHAM (ČR/Ducati) 64.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?