Vítězem sobotního závodu Velké ceny Nizozemska ve třídě MotoGP na okruhu v Assenu se stal Američan Ben Spies před Australanem Casey Stonerem, třetí skončil Andrea Dovizioso. Čech Karel Abraham už ve druhém kole upadl a závod nedokončil.
Ben Spies vyhrál svou vůbec první Velkou cenu v MotoGP a potvrdil tak velmi dobrou formu z celého víkendu v Nizozemsku. Už v páteční kvalifikaci ztrácel na Marka Simoncelliho pouhých devět tisícin vteřiny. Vítěz kvalifikace Simoncelli upadl, ale nakonec na motocykl nasedl a po stíhací jízdě dojel na deváté příčce.
Pádu se nevyhnul ani Karel Abraham, který opustil trať už ve druhém kole a cíl závodu neviděl. Jednadvacetiletý Čech tak nenaplnil očekávání, když v kvalifikaci se umístil na nadějném sedmém místě. Při souboji o deváté místo jej Hiroshi Aoyama vytlačil z trati a český závodník skončil v kačírku. „Vytlačil mě na obrubníky, které byly mokré a hodně klouzaly,“ popsal okolnosti pádu Karel Abraham. „Jakmile jsem byl na obrubnících, už se nedalo nic dělat,“ doplnil. Při pádu si rozseknul palec a pohmoždil ruku. Velká cena Nizozemska pro něj navíc byla jubilejním 100. startem v kariéře.
Další závod MotoGP čeká Karla Abrahama už za týden v italském Mugellu. „Celou letošní sezónu provází závody špatné počasí, tak doufám, že aspoň v Itálii bude teplo a sucho,“ říká český jezdec. Po nezdařeném sobotním závodu klesl v průběžném pořadí nejprestižnější kubatury MotoGP z desátého na 13. místo, před něj se dostali Marco Simoncelli, Hector Barbera a Toni Elías. „Doufám, že v Mugellu se nám podaří udělat dobrý výsledek a ztrátu zase dohnat,“ uvedl Abraham.
MS silničních motocyklů - Velká cena Nizozemska (Assen):
MotoGP: 1. Spies (USA/Yamaha), 2. Stoner (Aus./Honda) +7,697, 3. Dovizioso (It./Honda) +27,506, 4. Rossi (It./Ducati) +30,684, 5. Hayden (USA/Ducati) +43,172, 6. Lorenzo (Šp./Yamaha) +44,536, ... ABRAHAM (ČR/Ducati) nedokončil.
Průběžné pořadí MS (po sedmém z osmnácti závodů): 1. Stoner 136, 2. Lorenzo 108, 3. Dovizioso 99, 4. Rossi 81, 5. Hayden 71, 6. Pedrosa (Šp.) 61, ... 13. ABRAHAM 33.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.