Marco Melandri bude v roce 2009 definitivně sedlat jediný motocykl Kawasaki ve startovním poli MotoGP. Přestože skončil při testu v Kataru na posledním místě, ztráta na střed pole podle něj není velká.
„Jsem přesvědčen, že odstup v Kataru neodráží zcela přesně situaci," uvedl pro Gazzetta dello Sport. „Máme jediný problém, nemáme vůbec žádný grip na zadním kole. Tohle už identifikoval Jacque v Austrálii na prvním testu. Modifikace však problém neodstranila."
Přední kolo je podle jezdce v pořádku a motocykl dobře reaguje, motorem byl pak velmi příjemně překvapen. „Motor je lepší, než jsem čekal, zvláště při akceleraci."
Pro další test v Jerezu by měl mít tým k dispozici další modifikaci zadního zavěšení, na kterém se už bude podílet přímo továrna, proto je Melandri optimistický a rozhodl se pro podpis roční smlouvy.
„Jestli vyřešíme problém se zadním kolem, střed pole není daleko. Jsem jezdec a lepší je závodit, než být rok mimo."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.