Yamaha dnes ráno představila svoji letošní zbraň pro obhájce titulu ve třídě MotoGP Valentina Rossiho a týmového kolegu Jorge Lorenza. Model M1 pro rok 2009 je podle Itala špičkovým strojem, ale on sám očekává náročnou sezonu.
Představení tovární stáje japonského výrobce se konalo prostřednictvím internetu dnes ráno a předcházelo avizovanému testu v malajském Sepangu. Rossi už má za sebou ale test prototypu a byl s ním velmi spokojený.
„Měl jsem možnost krátce testovat prototyp hned po Valencii a následně v Jerezu, kde jsem byl hodně rychlý. Motocykl se zdál být vynikající a byl jsem i rychlejší než se specifikací 2008. Jsem si poměrně jistý, protože jsme teprve na samém začátku přípravy nového motocyklu a budeme se soustředit na jeho dalším zlepšení pro první závod v dubnu."
Jako hlavní soupeře v boji o letošní titul očekává Rossi především jedničky Hondy a Ducati. Ale kromě Pedrosy a Stonera bude podle jeho slov velmi silným i další pilot Yamahy, týmový kolega Lorenzo.
„V letošním roce to bude ještě těžší, soupeři mi budou chtít oplatit loňskou porážku a půjdou mi po krku. Lorenzo bude zcela jistě jedním z mých hlavních soupeřů, má za sebou rok zkušeností a navíc budeme mít oba stejné pneumatiky."
Rossi nebyl při dotazech médií ušetřen otázkám souvisejícím s přestupem do formule 1 a rally, ale odpověděl zcela jasně a výstižně. „V krátké budoucnosti zcela jistě motocykly za auta nevyměním. Miluji rally od dětských let a spolupráci s Ferrari ve formuli 1 jsem si také velice užíval. Rozhodl jsem se však věnovat motocyklům, rozhodnutí bylo učiněno a je zbytečné se za ním ohlížet. Myslím si, že možnost přestupu do Ferrari se již nikdy opakovat nebude, co se týče rally, uvidíme jak se situace v příštích letech vyvine."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.