Yamaha dnes ráno představila svoji letošní zbraň pro obhájce titulu ve třídě MotoGP Valentina Rossiho a týmového kolegu Jorge Lorenza. Model M1 pro rok 2009 je podle Itala špičkovým strojem, ale on sám očekává náročnou sezonu.
Představení tovární stáje japonského výrobce se konalo prostřednictvím internetu dnes ráno a předcházelo avizovanému testu v malajském Sepangu. Rossi už má za sebou ale test prototypu a byl s ním velmi spokojený.
„Měl jsem možnost krátce testovat prototyp hned po Valencii a následně v Jerezu, kde jsem byl hodně rychlý. Motocykl se zdál být vynikající a byl jsem i rychlejší než se specifikací 2008. Jsem si poměrně jistý, protože jsme teprve na samém začátku přípravy nového motocyklu a budeme se soustředit na jeho dalším zlepšení pro první závod v dubnu."
Jako hlavní soupeře v boji o letošní titul očekává Rossi především jedničky Hondy a Ducati. Ale kromě Pedrosy a Stonera bude podle jeho slov velmi silným i další pilot Yamahy, týmový kolega Lorenzo.
„V letošním roce to bude ještě těžší, soupeři mi budou chtít oplatit loňskou porážku a půjdou mi po krku. Lorenzo bude zcela jistě jedním z mých hlavních soupeřů, má za sebou rok zkušeností a navíc budeme mít oba stejné pneumatiky."
Rossi nebyl při dotazech médií ušetřen otázkám souvisejícím s přestupem do formule 1 a rally, ale odpověděl zcela jasně a výstižně. „V krátké budoucnosti zcela jistě motocykly za auta nevyměním. Miluji rally od dětských let a spolupráci s Ferrari ve formuli 1 jsem si také velice užíval. Rozhodl jsem se však věnovat motocyklům, rozhodnutí bylo učiněno a je zbytečné se za ním ohlížet. Myslím si, že možnost přestupu do Ferrari se již nikdy opakovat nebude, co se týče rally, uvidíme jak se situace v příštích letech vyvine."
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.