Renomovaný server autosport.com zveřejnil informaci, která zcela jistě není pro příznivce jedné stopy potěšující. Rozhodnutí padne sice až 5. ledna, ale vše nasvědčuje tomu, že Kawasaki bude po Hondě, Subaru a Suzuki další japonskou továrnou, která omezí investice do motorsportu.
Přestože podrobnosti nejsou známy, lze předpokládat, že hlavní roli bude hrát celosvětový pokles obchodu a vysoké náklady továrního týmu, který vstoupil do královské třídy motocyklového mistrovství světa v roce 2003.
Ambiciózní plán se však nedaří naplnit, stáj získala pouhá tři vítězství, Randy de Puniet v Motegi 2007, Shinya Nakano v Assenu 2006 a Olivier Jacque v Šanghaji 2005. Působení Johna Hopkinse a Anthonyho Westa obrat k lepšímu v roce 2008 také nepřineslo.
Do stáje přišel pro rok 2009 Marco Melandri, jenž doufal ve znovuoživení kariéry po propadáku u Ducati. „Musím počkat, zatím mi nikdo nic neřekl," odpověděl na otázku možného odchodu Kawasaki Melandri. „Pevně věřím, že se v lednu probudím a zjistím, že to byl jen zlý sen."
5. ledna má Kawasaki představit své letošní plány, pokud by k odchodu skutečně došlo, byla by to rána i pro šampionát, neboť by mu zůstaly pouze čtyři tovární týmy, zatímco do konkurenčního seriálu superbiků letos vstoupí dvě nové značky, Aprilia a BMW.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.