Šéf polotovárního týmu Hondy Fausto Gresini varuje nadřízené autority, aby se co nejrychleji začalo jednat o razantním snížení nutných nákladů na provoz stáje MotoGP, neboť formule 1 nefunguje na jiné platformě a i v MotoGP se dá očekávat reakce na problémy na finančním trhu.
„Je jisté, že nemůžeme jen tak čekat, až se krize projeví i u nás. Jestliže je F1 nucena hledat úspory, pak musíme udělat to samé. Musíme přemýšlet kde a jak ušetřit. Až přijdou problémy, bude už pozdě," varuje Gresini i přesto, že by mělo příští rok vzrůst startovní pole z letošních 18 motocyklů na 19.
Gresini má představu, že by redukce nákladů o 30% měla být pro začátek dostačující a hned 20% by přineslo nařízení, že pro dva jezdce týmu by byla k dispozici pouze jedna náhradní motorka.
„Pak bychom měli zakázat brzdy využívající uhlíková vlákna a prodloužit životnost motorů s tím, že by se omezily otáčky, řekněme na 17000 za minutu," nastínil možné úspory v rozhovoru pro Gazzetta dello Sport.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.