Jak bude vypadat další program v sérii MotoGP je jistě ve hvězdách ale připomeneme některá fakta, která se udála v několika posledních závodech a jaký budou mít vliv na nadcházející Velké ceny.
Po víkendové GP v Misanu se pořadí ve třídě MotoGP ustálilo v pořadí Rossi, Stoner a Pedrosa. Přičemž prvně jmenovaný má již 75bodový náskok na druhého Stonera. Do konce seriálu mistrovství světa je ještě pět Velkých cen. Rossi by musel ve třech nedojet a v ostatních dvou nezískat ani bod aby ho mohl Stoner předstihnout. Nicméně pokud vzpomeneme na předminulý ročník, tak celkově vedl v MotoGP Hayden, který promarnil svůj bodový náskok pádem v předposlední GP a Rossi se tak dostal do vedení. Nicméně poslední Velká cena se nepovedla zase Rossimu a ten dojel až v hloubi pole a celkově skončil až třetí za Haydenem a Pedrosou. Jak se tedy bude dařit nebo nedařit trojici na špici jen těžko předvídat, protože na trati se může stát cokoliv. Následující GP se pojede 14.září v americkém Indianapolis na kulatém okruhu na kterém se jezdí závody automobilů americké série. Je to letos poprvé a bude velmi zajímavé sledovat závody na této specifické trati. Třída do 250 ccm je o poznání vyrovnanější i když asi nikdo nepochybuje o celkovém vítězství Itala Simoncelliho, který zajíždí každou GP na předních příčkách. Jeho bodový náskok je navíc 26. bodů na druhého Fina Kallia, kterému se poslední dobou daří pouze v kvalifikacích ale v závodu to pořád není ono. V nejnižší kubatuře si vedení hlídá Francouz diMeglio před druhým Italem Corsim. Bodový rozdíl mezi nimi 28. bodů není nic nepřekonatelného. Navíc každá GP ve stopětadvacítkách je naprosto odlišná a vyhrát může kdokoliv a kdykoliv. Program MotoGP 14. září GP Red BUll Indianapolis (USA) 28. září GP A-Style, Motegi (JPN) 5. říjen GP Phillip Island (AUS) 19. říjen GP Polini Malaysian Motorcycle (MAY) 26. říjen GP De La Comunitat Valencia (SPA)
Celkové pořadí MotoGP 1. Valentino ROSSI ITA Fiat Yamaha Team 262 2. Casey STONER AUS Ducati Marlboro Team 187 3. Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team 185 4. Jorge LORENZO SPA Fiat Yamaha Team 140 5. Andrea DOVIZIOSO ITA JiR Team Scot MotoGP 118 6. Chris VERMEULEN AUS Rizla Suzuki MotoGP 110 7. Colin EDWARDS USA Tech 3 Yamaha 108 8. Shinya NAKANO JPN San Carlo Honda Gresini 87 9. Loris CAPIROSSI ITA Rizla Suzuki MotoGP 86 10. James TOSELAND GBR Tech 3 Yamaha 85 11. Nicky HAYDEN USA Repsol Honda Team 84 12. Toni ELIAS SPA Alice Team 82 13. Alex DE ANGELIS RSM San Carlo Honda Gresini 49 14. Marco MELANDRI ITA Ducati Marlboro Team 48 15. Sylvain GUINTOLI FRA Alice Team 47 16. Randy DE PUNIET FRA LCR Honda MotoGP 40 17. John HOPKINS USA Kawasaki Racing Team 39 18. Anthony WEST AUS Kawasaki Racing Team 36 19. Ben SPIES USA Rizla Suzuki MotoGP 10 20. Jamie HACKING USA Kawasaki Racing Team 5 21. Tadayuki OKADA JPN Repsol Honda Team 2 Celkové pořadí 250ccm 1. Marco SIMONCELLI ITA Metis Gilera 190 2. Mika KALLIO FIN Red Bull KTM 250 164 3. Alvaro BAUTISTA SPA Mapfre Aspar Team 163 4. Hector BARBERA SPA Team Toth Aprilia 142 5. Alex DEBON SPA Lotus Aprilia 139 6. Mattia PASINI ITA Polaris World 117 7. Yuki TAKAHASHI JPN JiR Team Scot 250 115 8. Hiroshi AOYAMA JPN Red Bull KTM 250 101 9. Thomas LUTHI SWI Emmi - Caffe Latte 95 10. Julian SIMON SPA Repsol KTM 250cc 83 11. Roberto LOCATELLI ITA Metis Gilera 72 12. Aleix ESPARGARO SPA Lotus Aprilia 55 13. Hector FAUBEL SPA Mapfre Aspar Team 49 14. Ratthapark WILAIROT THA Thai Honda PTT SAG 47 15. Karel ABRAHAM CZE Cardion AB Motoracing 31 16. Lukas PESEK CZE Auto Kelly - CP 31 17. Alex BALDOLINI ITA Matteoni Racing 24 18. Fabrizio LAI ITA Campetella Racing 21 19. Manuel POGGIALI RSM Campetella Racing 16 20. Eugene LAVERTY IRL Blusens Aprilia 8 21. Federico SANDI ITA Matteoni Racing 6 22. Manuel HERNANDEZ SPA Blusens Aprilia 5 23. Toni WIRSING GER Racing Team Germany 2 24. Imre TOTH HUN Team Toth Aprilia 2 25. Simone GROTZKYJ ITA Campetella Racing 1 26. Doni Tata PRADITA INA Yamaha Pertamina Indonesia 1 Celkové pořadí 125ccm 1. Mike DI MEGLIO FRA Ajo Motorsport 186 2. Simone CORSI ITA Jack & Jones WRB 158 3. Gabor TALMACSI HUN Bancaja Aspar Team 147 4. Stefan BRADL GER Grizzly Gas Kiefer Racing 126 5. Joan OLIVE SPA Belson Derbi 114 6. Nicolas TEROL SPA Jack & Jones WRB 113 7. Bradley SMITH GBR Polaris World 109 8. Sandro CORTESE GER Emmi - Caffe Latte 86 9. Pol ESPARGARO SPA Belson Derbi 83 10. Andrea IANNONE ITA I.C. Team 77 11. Sergio GADEA SPA Bancaja Aspar Team 72 12. Scott REDDING GBR Blusens Aprilia Junior 70 13. Marc MARQUEZ SPA Repsol KTM 125cc 46 14. Stevie BONSEY USA Degraaf Grand Prix 39 15. Esteve RABAT SPA Repsol KTM 125cc 34 16. Dominique AEGERTER SWI Ajo Motorsport 32 17. Raffaele DE ROSA ITA Onde 2000 KTM 30 18. Danny WEBB GBR Degraaf Grand Prix 28 19. Tomoyoshi KOYAMA JPN ISPA KTM Aran 22 20. Michael RANSEDER AUT I.C. Team 22 21. Efren VAZQUEZ SPA Blusens Aprilia Junior 20 22. Pablo NIETO SPA Onde 2000 KTM 13 23. Lorenzo ZANETTI ITA ISPA KTM Aran 10 24. Randy KRUMMENACHER SWI Red Bull KTM 125 10 25. Takaaki NAKAGAMI JPN I.C. Team 9 26. Pere TUTUSAUS SPA Bancaja Aspar Team 9 27. Stefano BIANCO ITA WTR San Marino Team 8 28. Marcel SCHROTTER GER Toni Mang Team 3 29. Jonas FOLGER GER Red Bull MotoGP Academy 1 30. Robin LASSER GER Grizzly Gas Kiefer Racing 1 31. Hugo VAN DEN BERG NED Degraaf Grand Prix 1 32. Alexis MASBOU FRA Loncin Racing 1
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.