Chybějící objemová třída v kategorii skútrů se u Hondy začala konečně objevovat pod označením Silver Wing 400. Co má navíc proti 650 nebo co jí chybí?
To co chybělo po dlouhou dobu v repertoáru Hondy byl velkoobjemový skútr střední třídy. Dlouho byl na seznamu japonského výrobce pouze Silwer Wing o objemu 650 ccm (později 600 ccm) ale mezi klasickými skútry mezi a již zmiňovanou 650 byl propad a Honda na trhu nic nenabízela. Od roku 2006 kdy byl debut na scéně je vše jinak a po vzoru Burgmana 400 a Majesty 400 se u nejprodávanějšího japonce na světě se ukázala také kubatura 400. Co říct o velkoobjemovém skútru? Maximální pohodlí na cestování ve městě, mimo město a také na vyjíždce delšího charakteru nemusí být s klasickými motorkami o nic pozadu. Obrovskou výhodou je automatická převodovka, tak jako v automobilu a nemusíte se bavit řazením a sledujete dění kolem sebe. Oficiální objem je 398 ccm a výkon necelých 29 kW při 8 000 otáčkách je poměrně slušnou záležitostí co do výbavy motoru. Hmotnost s náplněmi činí 246 kg. Závodník to není ale líný skůtr také ne. Výhodou konstrukce je nízké těžiště a také výška sedla 74 cm. Na předním kole je jedna kotoučová brzda a průměru 256 mm a vzadu také jedna kotoučovka o průměru 240 mm. Cenvé rozmezí je podle verze s ABS nebo bez a také podle toho co si na takovou motorku necháte přidělat v originálním příslušenství Honda. Cena se pohybuje od 180 000,- Kč a více dle zpracování. Technické specifikace Objem.............................398 ccm Výkon..............................28,7 kW / 8 000 ot./min. Kroutící moment...........37,8 Nm / 6 500 ot./min. Kompresní poměr........10:2 Zdvih x vrtání...................64 x 62 mm Startér..............................elektrický Převodovka.....................automatická Hmotnost........................246 kg Cena................................cca 180 000,- Kč
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.