Chybějící objemová třída v kategorii skútrů se u Hondy začala konečně objevovat pod označením Silver Wing 400. Co má navíc proti 650 nebo co jí chybí?
To co chybělo po dlouhou dobu v repertoáru Hondy byl velkoobjemový skútr střední třídy. Dlouho byl na seznamu japonského výrobce pouze Silwer Wing o objemu 650 ccm (později 600 ccm) ale mezi klasickými skútry mezi a již zmiňovanou 650 byl propad a Honda na trhu nic nenabízela. Od roku 2006 kdy byl debut na scéně je vše jinak a po vzoru Burgmana 400 a Majesty 400 se u nejprodávanějšího japonce na světě se ukázala také kubatura 400. Co říct o velkoobjemovém skútru? Maximální pohodlí na cestování ve městě, mimo město a také na vyjíždce delšího charakteru nemusí být s klasickými motorkami o nic pozadu. Obrovskou výhodou je automatická převodovka, tak jako v automobilu a nemusíte se bavit řazením a sledujete dění kolem sebe. Oficiální objem je 398 ccm a výkon necelých 29 kW při 8 000 otáčkách je poměrně slušnou záležitostí co do výbavy motoru. Hmotnost s náplněmi činí 246 kg. Závodník to není ale líný skůtr také ne. Výhodou konstrukce je nízké těžiště a také výška sedla 74 cm. Na předním kole je jedna kotoučová brzda a průměru 256 mm a vzadu také jedna kotoučovka o průměru 240 mm. Cenvé rozmezí je podle verze s ABS nebo bez a také podle toho co si na takovou motorku necháte přidělat v originálním příslušenství Honda. Cena se pohybuje od 180 000,- Kč a více dle zpracování. Technické specifikace Objem.............................398 ccm Výkon..............................28,7 kW / 8 000 ot./min. Kroutící moment...........37,8 Nm / 6 500 ot./min. Kompresní poměr........10:2 Zdvih x vrtání...................64 x 62 mm Startér..............................elektrický Převodovka.....................automatická Hmotnost........................246 kg Cena................................cca 180 000,- Kč
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?