Chybějící objemová třída v kategorii skútrů se u Hondy začala konečně objevovat pod označením Silver Wing 400. Co má navíc proti 650 nebo co jí chybí?
To co chybělo po dlouhou dobu v repertoáru Hondy byl velkoobjemový skútr střední třídy. Dlouho byl na seznamu japonského výrobce pouze Silwer Wing o objemu 650 ccm (později 600 ccm) ale mezi klasickými skútry mezi a již zmiňovanou 650 byl propad a Honda na trhu nic nenabízela. Od roku 2006 kdy byl debut na scéně je vše jinak a po vzoru Burgmana 400 a Majesty 400 se u nejprodávanějšího japonce na světě se ukázala také kubatura 400. Co říct o velkoobjemovém skútru? Maximální pohodlí na cestování ve městě, mimo město a také na vyjíždce delšího charakteru nemusí být s klasickými motorkami o nic pozadu. Obrovskou výhodou je automatická převodovka, tak jako v automobilu a nemusíte se bavit řazením a sledujete dění kolem sebe. Oficiální objem je 398 ccm a výkon necelých 29 kW při 8 000 otáčkách je poměrně slušnou záležitostí co do výbavy motoru. Hmotnost s náplněmi činí 246 kg. Závodník to není ale líný skůtr také ne. Výhodou konstrukce je nízké těžiště a také výška sedla 74 cm. Na předním kole je jedna kotoučová brzda a průměru 256 mm a vzadu také jedna kotoučovka o průměru 240 mm. Cenvé rozmezí je podle verze s ABS nebo bez a také podle toho co si na takovou motorku necháte přidělat v originálním příslušenství Honda. Cena se pohybuje od 180 000,- Kč a více dle zpracování. Technické specifikace Objem.............................398 ccm Výkon..............................28,7 kW / 8 000 ot./min. Kroutící moment...........37,8 Nm / 6 500 ot./min. Kompresní poměr........10:2 Zdvih x vrtání...................64 x 62 mm Startér..............................elektrický Převodovka.....................automatická Hmotnost........................246 kg Cena................................cca 180 000,- Kč
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.