DTM potvrdilo to, v co všichni doufali. Existuje náhrada za odcházející Mercedes. Novou značkou se stává Aston Martin, jehož vstup do série bude umožněn spoluprací s týmy R-Motorsport a HWA.
R-Motorsport s Aston Martinem už spolupracuje v oblasti sportovních vozů, nicméně vstup do DTM bude podpořen přímo značkou. R-Motorsport navíc uzavřel joint venture podnik s HWA AG, které bylo dlouholetým partnerem továrního týmu Mercedes v DTM. HWA bude zodpovědné za vývoj, stavbu a nasazení speciálů do DTM. Tým R-Motorsport na start postaví vozy na bázi Aston Martin Vantage a to už během sezony 2019!
Série tedy uspěla ve svých velkých snahách o přilákání třetího výrobce k Audi a BMW. Jen připomeňme, že Mercedes po sezoně opouští DTM a míří do Formule E. Audi i BMW potvrdily, že se budou účastnit DTM v dohledné budoucnosti a byly dokonce ochotni přežít rok 2019 jen ve dvou výrobcích s tím, že by na start možná postavily i více aut, aby tak pokryly mezeru po Mercedesu.
"Toto rozhodnutí luxusní sportovní značky, jakou Aston Martin je, je historickou událostí pro naši sérii a milníkem v mezinárodní orientaci DTM," říká šéf DTM, Gerhard Berger. Dodal pak ještě, že přilákání Aston Martinu pomohlo také to, že DTM má teď fakticky už jen polovinu závodů v Německu a druhou polovinu mimo Německo. DTM se také sjednotilo s japonskými Super GT co se pravidel týče.
"Jsem přesvědčen, že mezinárodně orientovaná spolupráce ITR a GTA [organizace pořádající Super GT] stejně tak jako rozhodnutí Aston Martinu připojit se do DTM má signální efekt pro další výrobce. Kooperace s GTA, internacionalizace naší platformy a získání dalších značek reprezentuje některé z našich nejhlavnějších strategických cílů. Budeme tlačit mezinárodní expanzi společně s týmy a výrobci a vývoj, už něhož předpokládáme, že bude podtržen úpravou jména série od roku 2020," zakončil Berger.
Šéf týmu R-Motorsport, Dr. Florian Kamelger, dodává: "Jsme potěšeni, že se můžeme společně s Aston Martinem připojit do proslulé TOP závodní série s mezinárodní orientací. Souboje s prémiovými výrobci pro naši značku představují hlavní výzvu. Nová technická pravidla a rozšířená mezinárodní orientace série byly důležitými důvody pro naše rozhodnutí."
Příchod Aston Martinu samozřejmě přivítalo jak Audi, tak i BMW. Šéf Audi pro motorsport, Dieter Gass, řekl, že "Aston Martin, Audi a BMW se postarají o vzrušující prvotřídníí motorsport. Zažili jsme náročné časy a tvrdě jsme bojovali, podpora všech zúčastněných výrobců, ITR a v neposlední řadě Gerharda Bergera byla skvělá."
Šéf BMW motorsportu, Jens Marquardt, dodal, že "naše důvěra v kontinuitu DTM a množství hodin strávených společnou prací s ITR a Audi se vyplatily."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.