DTM potvrdilo to, v co všichni doufali. Existuje náhrada za odcházející Mercedes. Novou značkou se stává Aston Martin, jehož vstup do série bude umožněn spoluprací s týmy R-Motorsport a HWA.
R-Motorsport s Aston Martinem už spolupracuje v oblasti sportovních vozů, nicméně vstup do DTM bude podpořen přímo značkou. R-Motorsport navíc uzavřel joint venture podnik s HWA AG, které bylo dlouholetým partnerem továrního týmu Mercedes v DTM. HWA bude zodpovědné za vývoj, stavbu a nasazení speciálů do DTM. Tým R-Motorsport na start postaví vozy na bázi Aston Martin Vantage a to už během sezony 2019!
Série tedy uspěla ve svých velkých snahách o přilákání třetího výrobce k Audi a BMW. Jen připomeňme, že Mercedes po sezoně opouští DTM a míří do Formule E. Audi i BMW potvrdily, že se budou účastnit DTM v dohledné budoucnosti a byly dokonce ochotni přežít rok 2019 jen ve dvou výrobcích s tím, že by na start možná postavily i více aut, aby tak pokryly mezeru po Mercedesu.
"Toto rozhodnutí luxusní sportovní značky, jakou Aston Martin je, je historickou událostí pro naši sérii a milníkem v mezinárodní orientaci DTM," říká šéf DTM, Gerhard Berger. Dodal pak ještě, že přilákání Aston Martinu pomohlo také to, že DTM má teď fakticky už jen polovinu závodů v Německu a druhou polovinu mimo Německo. DTM se také sjednotilo s japonskými Super GT co se pravidel týče.
"Jsem přesvědčen, že mezinárodně orientovaná spolupráce ITR a GTA [organizace pořádající Super GT] stejně tak jako rozhodnutí Aston Martinu připojit se do DTM má signální efekt pro další výrobce. Kooperace s GTA, internacionalizace naší platformy a získání dalších značek reprezentuje některé z našich nejhlavnějších strategických cílů. Budeme tlačit mezinárodní expanzi společně s týmy a výrobci a vývoj, už něhož předpokládáme, že bude podtržen úpravou jména série od roku 2020," zakončil Berger.
Šéf týmu R-Motorsport, Dr. Florian Kamelger, dodává: "Jsme potěšeni, že se můžeme společně s Aston Martinem připojit do proslulé TOP závodní série s mezinárodní orientací. Souboje s prémiovými výrobci pro naši značku představují hlavní výzvu. Nová technická pravidla a rozšířená mezinárodní orientace série byly důležitými důvody pro naše rozhodnutí."
Příchod Aston Martinu samozřejmě přivítalo jak Audi, tak i BMW. Šéf Audi pro motorsport, Dieter Gass, řekl, že "Aston Martin, Audi a BMW se postarají o vzrušující prvotřídníí motorsport. Zažili jsme náročné časy a tvrdě jsme bojovali, podpora všech zúčastněných výrobců, ITR a v neposlední řadě Gerharda Bergera byla skvělá."
Šéf BMW motorsportu, Jens Marquardt, dodal, že "naše důvěra v kontinuitu DTM a množství hodin strávených společnou prací s ITR a Audi se vyplatily."
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?