DTM potvrdilo to, v co všichni doufali. Existuje náhrada za odcházející Mercedes. Novou značkou se stává Aston Martin, jehož vstup do série bude umožněn spoluprací s týmy R-Motorsport a HWA.
R-Motorsport s Aston Martinem už spolupracuje v oblasti sportovních vozů, nicméně vstup do DTM bude podpořen přímo značkou. R-Motorsport navíc uzavřel joint venture podnik s HWA AG, které bylo dlouholetým partnerem továrního týmu Mercedes v DTM. HWA bude zodpovědné za vývoj, stavbu a nasazení speciálů do DTM. Tým R-Motorsport na start postaví vozy na bázi Aston Martin Vantage a to už během sezony 2019!
Série tedy uspěla ve svých velkých snahách o přilákání třetího výrobce k Audi a BMW. Jen připomeňme, že Mercedes po sezoně opouští DTM a míří do Formule E. Audi i BMW potvrdily, že se budou účastnit DTM v dohledné budoucnosti a byly dokonce ochotni přežít rok 2019 jen ve dvou výrobcích s tím, že by na start možná postavily i více aut, aby tak pokryly mezeru po Mercedesu.
"Toto rozhodnutí luxusní sportovní značky, jakou Aston Martin je, je historickou událostí pro naši sérii a milníkem v mezinárodní orientaci DTM," říká šéf DTM, Gerhard Berger. Dodal pak ještě, že přilákání Aston Martinu pomohlo také to, že DTM má teď fakticky už jen polovinu závodů v Německu a druhou polovinu mimo Německo. DTM se také sjednotilo s japonskými Super GT co se pravidel týče.
"Jsem přesvědčen, že mezinárodně orientovaná spolupráce ITR a GTA [organizace pořádající Super GT] stejně tak jako rozhodnutí Aston Martinu připojit se do DTM má signální efekt pro další výrobce. Kooperace s GTA, internacionalizace naší platformy a získání dalších značek reprezentuje některé z našich nejhlavnějších strategických cílů. Budeme tlačit mezinárodní expanzi společně s týmy a výrobci a vývoj, už něhož předpokládáme, že bude podtržen úpravou jména série od roku 2020," zakončil Berger.
Šéf týmu R-Motorsport, Dr. Florian Kamelger, dodává: "Jsme potěšeni, že se můžeme společně s Aston Martinem připojit do proslulé TOP závodní série s mezinárodní orientací. Souboje s prémiovými výrobci pro naši značku představují hlavní výzvu. Nová technická pravidla a rozšířená mezinárodní orientace série byly důležitými důvody pro naše rozhodnutí."
Příchod Aston Martinu samozřejmě přivítalo jak Audi, tak i BMW. Šéf Audi pro motorsport, Dieter Gass, řekl, že "Aston Martin, Audi a BMW se postarají o vzrušující prvotřídníí motorsport. Zažili jsme náročné časy a tvrdě jsme bojovali, podpora všech zúčastněných výrobců, ITR a v neposlední řadě Gerharda Bergera byla skvělá."
Šéf BMW motorsportu, Jens Marquardt, dodal, že "naše důvěra v kontinuitu DTM a množství hodin strávených společnou prací s ITR a Audi se vyplatily."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?