DTM potvrdilo to, v co všichni doufali. Existuje náhrada za odcházející Mercedes. Novou značkou se stává Aston Martin, jehož vstup do série bude umožněn spoluprací s týmy R-Motorsport a HWA.
R-Motorsport s Aston Martinem už spolupracuje v oblasti sportovních vozů, nicméně vstup do DTM bude podpořen přímo značkou. R-Motorsport navíc uzavřel joint venture podnik s HWA AG, které bylo dlouholetým partnerem továrního týmu Mercedes v DTM. HWA bude zodpovědné za vývoj, stavbu a nasazení speciálů do DTM. Tým R-Motorsport na start postaví vozy na bázi Aston Martin Vantage a to už během sezony 2019!
Série tedy uspěla ve svých velkých snahách o přilákání třetího výrobce k Audi a BMW. Jen připomeňme, že Mercedes po sezoně opouští DTM a míří do Formule E. Audi i BMW potvrdily, že se budou účastnit DTM v dohledné budoucnosti a byly dokonce ochotni přežít rok 2019 jen ve dvou výrobcích s tím, že by na start možná postavily i více aut, aby tak pokryly mezeru po Mercedesu.
"Toto rozhodnutí luxusní sportovní značky, jakou Aston Martin je, je historickou událostí pro naši sérii a milníkem v mezinárodní orientaci DTM," říká šéf DTM, Gerhard Berger. Dodal pak ještě, že přilákání Aston Martinu pomohlo také to, že DTM má teď fakticky už jen polovinu závodů v Německu a druhou polovinu mimo Německo. DTM se také sjednotilo s japonskými Super GT co se pravidel týče.
"Jsem přesvědčen, že mezinárodně orientovaná spolupráce ITR a GTA [organizace pořádající Super GT] stejně tak jako rozhodnutí Aston Martinu připojit se do DTM má signální efekt pro další výrobce. Kooperace s GTA, internacionalizace naší platformy a získání dalších značek reprezentuje některé z našich nejhlavnějších strategických cílů. Budeme tlačit mezinárodní expanzi společně s týmy a výrobci a vývoj, už něhož předpokládáme, že bude podtržen úpravou jména série od roku 2020," zakončil Berger.
Šéf týmu R-Motorsport, Dr. Florian Kamelger, dodává: "Jsme potěšeni, že se můžeme společně s Aston Martinem připojit do proslulé TOP závodní série s mezinárodní orientací. Souboje s prémiovými výrobci pro naši značku představují hlavní výzvu. Nová technická pravidla a rozšířená mezinárodní orientace série byly důležitými důvody pro naše rozhodnutí."
Příchod Aston Martinu samozřejmě přivítalo jak Audi, tak i BMW. Šéf Audi pro motorsport, Dieter Gass, řekl, že "Aston Martin, Audi a BMW se postarají o vzrušující prvotřídníí motorsport. Zažili jsme náročné časy a tvrdě jsme bojovali, podpora všech zúčastněných výrobců, ITR a v neposlední řadě Gerharda Bergera byla skvělá."
Šéf BMW motorsportu, Jens Marquardt, dodal, že "naše důvěra v kontinuitu DTM a množství hodin strávených společnou prací s ITR a Audi se vyplatily."
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?