René Rast udržel svoje šance na vítězství v šampionátu DTM v roce 2018 fantastickým vítězstvím poté, co do posledního kola najížděl na posledním místě. Po většinu závodu byl na čele Daniel Juncadella. O svůj náskok ale přišel poté, co těsně před koncem zaparkoval svoje BMW Timo Glock na vnějšku zatáčky číslo 9.
Juncadella vedl pole k Indy-restartu velmi pomalým tempem, následovaly ho tři vozy Audi v rukou Rockenfellera, Müllera a Rasta. Čas zbýval akorát na tři kola. Španěl zůstal i po restartu na čele a do posledního kola najížděl s náskokem 1,2s na Rockenfellera.
Jenomže pak přišla zpráva o tom, že Daniel Juncadella dostává 30 s penalizace za porušení pravidel o restartu. Na to Audi zareagovalo týmovou režií a Müller i Rockenfeller před sebe pustili Rasta. Cílem sice René projel 2,8s za Juncadellou, ale časová penalizace jej srazila až na 14. místo.
Juncadella i Rockenfeller těžili na stratu z toho, že startovali na suché straně startovního roštu. Na trať krátce po stratu vyjel safety car poté, co se Robin Frijns roztočil po kontaktu s Philippem Engem v zatáčce číslo 3. Na trati zůstaly úlomky z obou vozů.
Po osmi kolech závodu převzal Juncadella vedení a Rockenfeller držel s přehledem druhé místo před Glockem. Po zastávkách v boxech Juncadella udržoval vedení zhruba 3 vteřin a jeho závod se zdál být poklidným...až do již popsaného závěru. Müller i Rast těžili ze svých zastávek v boxech, po nich je zdržoval na třetím místě jedoucí Wittmann.
Souboj této trojice, ke které se ještě připojil Paul di Resta s Mercedesem, se stal nesmírně zajímavým. Na následném restartu nejvíce prodělal Wittmann, který se propadl pořadím. Audi si tedy zajistilo kompletní podium, čtvrté místo připadlo Paulu di Restovi. Tento výsledek jej posunul do čela průběžného hodnocení před jeho značkového kolegu, Garyho Paffetta.
Paffetta srazila na chvost pole nehoda Enga a Frijnse. Následně se dostal do velmi tvrdého souboje s touto dvojicí znovu, navíc se k nim přidal i Pascal Wehrlein. Jenomže se bojovalo až za hranicí bodovaných pozic.
Páté místo si připsal Jamie Green. Za ním dokončili Lucas Auer na Mercedesu, Wittmann a Eng. Devátý projel cílem Mortara, ale následně dostal penalizaci za vytlačení z tratě Wittmanna. Bodovali tedy ještě Farfus a Paffett.
VÝSLEDKY ZÁVODU: ZDE
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?