René Rast udržel svoje šance na vítězství v šampionátu DTM v roce 2018 fantastickým vítězstvím poté, co do posledního kola najížděl na posledním místě. Po většinu závodu byl na čele Daniel Juncadella. O svůj náskok ale přišel poté, co těsně před koncem zaparkoval svoje BMW Timo Glock na vnějšku zatáčky číslo 9.
Juncadella vedl pole k Indy-restartu velmi pomalým tempem, následovaly ho tři vozy Audi v rukou Rockenfellera, Müllera a Rasta. Čas zbýval akorát na tři kola. Španěl zůstal i po restartu na čele a do posledního kola najížděl s náskokem 1,2s na Rockenfellera.
Jenomže pak přišla zpráva o tom, že Daniel Juncadella dostává 30 s penalizace za porušení pravidel o restartu. Na to Audi zareagovalo týmovou režií a Müller i Rockenfeller před sebe pustili Rasta. Cílem sice René projel 2,8s za Juncadellou, ale časová penalizace jej srazila až na 14. místo.
Juncadella i Rockenfeller těžili na stratu z toho, že startovali na suché straně startovního roštu. Na trať krátce po stratu vyjel safety car poté, co se Robin Frijns roztočil po kontaktu s Philippem Engem v zatáčce číslo 3. Na trati zůstaly úlomky z obou vozů.
Po osmi kolech závodu převzal Juncadella vedení a Rockenfeller držel s přehledem druhé místo před Glockem. Po zastávkách v boxech Juncadella udržoval vedení zhruba 3 vteřin a jeho závod se zdál být poklidným...až do již popsaného závěru. Müller i Rast těžili ze svých zastávek v boxech, po nich je zdržoval na třetím místě jedoucí Wittmann.
Souboj této trojice, ke které se ještě připojil Paul di Resta s Mercedesem, se stal nesmírně zajímavým. Na následném restartu nejvíce prodělal Wittmann, který se propadl pořadím. Audi si tedy zajistilo kompletní podium, čtvrté místo připadlo Paulu di Restovi. Tento výsledek jej posunul do čela průběžného hodnocení před jeho značkového kolegu, Garyho Paffetta.
Paffetta srazila na chvost pole nehoda Enga a Frijnse. Následně se dostal do velmi tvrdého souboje s touto dvojicí znovu, navíc se k nim přidal i Pascal Wehrlein. Jenomže se bojovalo až za hranicí bodovaných pozic.
Páté místo si připsal Jamie Green. Za ním dokončili Lucas Auer na Mercedesu, Wittmann a Eng. Devátý projel cílem Mortara, ale následně dostal penalizaci za vytlačení z tratě Wittmanna. Bodovali tedy ještě Farfus a Paffett.
VÝSLEDKY ZÁVODU: ZDE
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?