René Rast udržel svoje šance na vítězství v šampionátu DTM v roce 2018 fantastickým vítězstvím poté, co do posledního kola najížděl na posledním místě. Po většinu závodu byl na čele Daniel Juncadella. O svůj náskok ale přišel poté, co těsně před koncem zaparkoval svoje BMW Timo Glock na vnějšku zatáčky číslo 9.
Juncadella vedl pole k Indy-restartu velmi pomalým tempem, následovaly ho tři vozy Audi v rukou Rockenfellera, Müllera a Rasta. Čas zbýval akorát na tři kola. Španěl zůstal i po restartu na čele a do posledního kola najížděl s náskokem 1,2s na Rockenfellera.
Jenomže pak přišla zpráva o tom, že Daniel Juncadella dostává 30 s penalizace za porušení pravidel o restartu. Na to Audi zareagovalo týmovou režií a Müller i Rockenfeller před sebe pustili Rasta. Cílem sice René projel 2,8s za Juncadellou, ale časová penalizace jej srazila až na 14. místo.
Juncadella i Rockenfeller těžili na stratu z toho, že startovali na suché straně startovního roštu. Na trať krátce po stratu vyjel safety car poté, co se Robin Frijns roztočil po kontaktu s Philippem Engem v zatáčce číslo 3. Na trati zůstaly úlomky z obou vozů.
Po osmi kolech závodu převzal Juncadella vedení a Rockenfeller držel s přehledem druhé místo před Glockem. Po zastávkách v boxech Juncadella udržoval vedení zhruba 3 vteřin a jeho závod se zdál být poklidným...až do již popsaného závěru. Müller i Rast těžili ze svých zastávek v boxech, po nich je zdržoval na třetím místě jedoucí Wittmann.
Souboj této trojice, ke které se ještě připojil Paul di Resta s Mercedesem, se stal nesmírně zajímavým. Na následném restartu nejvíce prodělal Wittmann, který se propadl pořadím. Audi si tedy zajistilo kompletní podium, čtvrté místo připadlo Paulu di Restovi. Tento výsledek jej posunul do čela průběžného hodnocení před jeho značkového kolegu, Garyho Paffetta.
Paffetta srazila na chvost pole nehoda Enga a Frijnse. Následně se dostal do velmi tvrdého souboje s touto dvojicí znovu, navíc se k nim přidal i Pascal Wehrlein. Jenomže se bojovalo až za hranicí bodovaných pozic.
Páté místo si připsal Jamie Green. Za ním dokončili Lucas Auer na Mercedesu, Wittmann a Eng. Devátý projel cílem Mortara, ale následně dostal penalizaci za vytlačení z tratě Wittmanna. Bodovali tedy ještě Farfus a Paffett.
VÝSLEDKY ZÁVODU: ZDE
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.