Šéf DTM, Gerhard Berger, potvrdil, že jedná s Volkswagenem o možném vstupu do DTM. V roce 2019 jsou v plánu společné závody DTM a Super-GT jak v Evropě tak Asii.
Šéf série DTM, Gerhard Berger, i nadále pracuje na tom, aby pro sérii získal dalšího výrobce. Po odchodu Mercedesu na konci této sezony zbude pouze Audi a BMW - Rakušan by si jednu přechodovou sezonu dokázal představit pouze o dvou značkách, ale není to cílem: "Nevěřím tomu, že to je cesta. Série se musí vyvíjet. Po Mercedesu bych rád nasadil další značku," říká Gerhard.
Jednání s japonskými značkami již proběhla a nesla se v pozitivním duchu. Novinkou je, že Berger jednal o možném vstupu do DTM také s Volkswagenem. "Klíčovým mužem pro toto rozhodnutí je Herbert Diess [nově šéf koncernu VW, dříve šéf značky VW]. S ním jsem vedl velmi dobrá jednání. DTM ale pro značku VW aktuálně není tématem číslo 1."
Jednotné díly a zjednodušená aerodynamika by přitom měly být lákavé faktory pro jednotlivé značky. "Potřebujeme třetího výrobce," přiznává Berger. Jednání s Asiaty probíhají: "V principu máme stejné názory, dobře si uvědomujeme, že když spojíme síly, tak to v budoucnu nabízí daleko větší potenciál se prosadit.
Proto bychom v roce 2019 rádi naplánovali dva společné závody. Jely by se mimo šampionát - jeden v Asii a druhý v Evropě." Pokud by se zavedla pravidla Class-One-Reglements, pak by mohl jeden výrobce nasazovat auta jak v Evropě (DTM) tak Asii (Super-GT).
Pokud by nenašel bývalý pilot F1 další značku, mohly by být povoleny též soukromé týmy. Jeden takový Bergera hned napadá: "Bylo by pěkné, kdyby HWA i nadále nasazovalo Mercedesy, již bez tovární podpory. Žádná firma nemá s DTM větší zkušenosti a kompetence než HWA. Auta již existují, pro rok 2019 se mění jen motor. Finance by musely pokrýt sponzoři. Ale snad by se to dalo zvládnout."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?