Šéf DTM, Gerhard Berger, potvrdil, že jedná s Volkswagenem o možném vstupu do DTM. V roce 2019 jsou v plánu společné závody DTM a Super-GT jak v Evropě tak Asii.
Šéf série DTM, Gerhard Berger, i nadále pracuje na tom, aby pro sérii získal dalšího výrobce. Po odchodu Mercedesu na konci této sezony zbude pouze Audi a BMW - Rakušan by si jednu přechodovou sezonu dokázal představit pouze o dvou značkách, ale není to cílem: "Nevěřím tomu, že to je cesta. Série se musí vyvíjet. Po Mercedesu bych rád nasadil další značku," říká Gerhard.
Jednání s japonskými značkami již proběhla a nesla se v pozitivním duchu. Novinkou je, že Berger jednal o možném vstupu do DTM také s Volkswagenem. "Klíčovým mužem pro toto rozhodnutí je Herbert Diess [nově šéf koncernu VW, dříve šéf značky VW]. S ním jsem vedl velmi dobrá jednání. DTM ale pro značku VW aktuálně není tématem číslo 1."
Jednotné díly a zjednodušená aerodynamika by přitom měly být lákavé faktory pro jednotlivé značky. "Potřebujeme třetího výrobce," přiznává Berger. Jednání s Asiaty probíhají: "V principu máme stejné názory, dobře si uvědomujeme, že když spojíme síly, tak to v budoucnu nabízí daleko větší potenciál se prosadit.
Proto bychom v roce 2019 rádi naplánovali dva společné závody. Jely by se mimo šampionát - jeden v Asii a druhý v Evropě." Pokud by se zavedla pravidla Class-One-Reglements, pak by mohl jeden výrobce nasazovat auta jak v Evropě (DTM) tak Asii (Super-GT).
Pokud by nenašel bývalý pilot F1 další značku, mohly by být povoleny též soukromé týmy. Jeden takový Bergera hned napadá: "Bylo by pěkné, kdyby HWA i nadále nasazovalo Mercedesy, již bez tovární podpory. Žádná firma nemá s DTM větší zkušenosti a kompetence než HWA. Auta již existují, pro rok 2019 se mění jen motor. Finance by musely pokrýt sponzoři. Ale snad by se to dalo zvládnout."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.